02 Οκτωβρίου 2015

ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΜΗ ΕΥΒΟΙΑΣ ΣΤΑ 1940....

Επειδή βαρεθήκαμε την πολιτική λιγουλάκι και ένεκα του γεγονότος ότι αυτοχαρακτηριζόμαστε ως κολλημένοι σε δαύτην, τον τελευταίο καιρό, θα πούμε μια δύο κουβέντες δια την Κύμη Ευβοίας κατά τα 1940...

Πριν τον πόλεμο δηλαδίς ο ΕΛΙΑ είχε μερικές ωραίες φωτό που δημοσιεύω δια πάσα σκέψη...



αυτός ο τύπος σπιτιών... πάει... γκρεμίστηκαν και είναι πλέον λουσάτα... βλέπεις κλείσαν τα ορυχεία... έμειναν οι ναυτικοί με το χρήμα...



Αναπολώ την ωραία παλαιά αρχιτεκτονική και φύση του Χωνευτικού... Πλέον είναι ένα .... τες πάντων...


χμ... η Κυριούλα τις έβλεπε τις κινηματογραφικές της ταινίες... μια κούκλα


τι νάζι... τι σκέρτσο...


Τι υπέροχες φωτό. Η νεαρά και ο νεαρός (άντε βρες τι στο διάσκο ήταν) πήγαν σε ούλες τις ωραίες τοποθεσίες της Κούμης που ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ είναι σχεδόν ίδιες... Το μόνο που άλλαξε είναι ότι τα κτήματα ΠΑΡΑΤΗΘΗΚΑΝ και έχουν γίνει λόγγοι και ρουμάνια (έτσι τα λέμε στην Κούμη)... Έτσι οι όμορφοι άνθρωποι αυτοί (ταξιδιώτες... για ντόπιοι;) παραμένουν εκεί δα πάνω με τις ωραίες αναμνήσεις τους και εμείς μπορούμε να πούμε.... ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ που 'χε τότε η Κούμη;



01 Οκτωβρίου 2015

1977.... Αμπελόκηποι Γκύζη... Στιγμές αντιφασιστικού αγώνα..... Το ΔΕΚΑΤΟ και το ΤΡΙΤΟ λύκειο στην πρωτοπορία... Η ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ στην πρώτη γραμμή

Ο αγώνας ενάντια στην γνωστή (για τότε) φασιστοφωλιά των Αμπελοκήπων είχε προσλάβει Ηρωικές στιγμές. Οι συμμορίες των Ναζιστών παρενοχλούσαν συνεχώς τους δημοκράτες μαθητές. Θυμάμαι στο πάρκο εμπρός από το ΔΕΚΑΤΟ ερχόντουσαν λεφούσια φασιστών και μας επιτίθοντο. Η ΠΑΜΚ Γκύζη, στην οποία είχα την τιμή να συμμετάσχω και την ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ήταν στην πρώτη γραμμή ενάντια στους φασίστες μαζί με όλους τους άλλους αγωνιστάς εκείνης της εποχής.

Σαν μικρό παιδί που ήμουν είχα αποχωρήσει από την ΠΑΜΚ Γκύζη γιατί το ΠΑΣΟΚ την κατάγγειλε ... ούτε που θυμάμαι πια. Με είχαν αποτραβήξει στην ΠΑΜΚ Αμπελοκήπων .... Ένα νερόβραστο άκακο συνοθύλευμα από μικρά αγόρια και κορίτσια.... Ήμουν τότε στα κάργα μου τα σοσιαλδημοκρατικά. Σύχναζα στην ΑΙΧΜΗ το βιβλιοπωλείο .... κάτω από τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ... Έψαχνα για Κάουτσκυ, ονειρευόμουν μια σοσιαλδημοκρατική εξέλιξη... Μέχρι που μου έριξε αργότερα ο "μικρός" ο Λαλιώτης μια διαγραφή ξεγυρισμένη ένεκα ψήφου λευκής και συνήλθα... Τες πάντων... Ένας από τους ηγέτες της ΠΑΜΚ Γκύζης για μένα ο ΦΥΣΙΚΟΣ ηγέτης της θυμάται και αναδημοσιεύω, τάχιστα.

Σημείωση. Σαν όνειρο θυμάμαι τον Δημήτρη ... Πρέπει να πουλήσαμε κάποτε μαζί τον ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ την εφημερίδα της ΠΑΜΚ σε ένα δύο σχολεία... Εμένα το βίτσιο μου ήταν να πουλάω μόνος εφημερίδα στο 11ο Θηλέων στο Μαράσλειο... Τι ηρωικές εποχές.


http://emoytoyidioy.blogspot.gr/2015/09/blog-post_18.html?showComment=1443695012803#c1130714989182734755


Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ

Η παρακάτω ιστορική αναφορά είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Παύλου Φύσσα, δολοφονημένου άναντρα από την εγκληματική ναζιστική οργάνωση Χρυσή Αυγή, πριν από δύο χρόνια. Σε δύο μέρες η σπείρα του Μιχαλολιάκου θα ζητήσει ψήφο στα πλαίσια μιας δημοκρατίας που την περιγελά και την ευτελίζει. Όποιος ανταποκριθεί στο κάλεσμα της κόλασης έχει ευθύνη.

Την Τρίτη, 10 Μάη του 1977 κυκλοφόρησε το πρώτο φύλλο της εφημερίδας της ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ "Μαθητική Αντιπληροφόρηση". Σαν Εκδότης-Διευθυντής της εφημερίδας δηλώνεται ο Δημήτρης Κουφοντίνας. Το κύριο άρθρο έχει τίτλο "Η σημερινή κατάσταση του μαθητικού κινήματος και τα καθήκοντά μας". Η εφημερίδα εστιάζει σε δύο καθήκοντα : 1. Ανέβασμα του επίπεδου της συνδικαλιστικής δουλειάς μέσα στα σχολεία. 2. Αντιμετώπιση των φασιστικών προκλήσεων.

Στη σελίδα 3, μεγάλο άρθρο έχει τίτλο "Αντιφασιστικές επιτροπές-Θώρακας κατά του παρακράτους". Στο άρθρο αυτό αφού γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες ομάδες φασιστών που έκαναν επιθέσεις σε μαθητές, προτείνεται 1. να ξεκινήσει μια διαφωτιστική καμπάνια ενάντια στη φασιστική απειλή, 2. να απομονωθούν τα επικίνδυνα φασιστικά στοιχεία στα σχολεία, 3. να προστατευτούν οι δημοκράτες μαθητές όταν δέχονται προκλήσεις από τους φασίστες. Η εφημερίδα προτείνει την δημιουργία πλατιάς αντιφασιστικής επιτροπής στην περιοχή Γκύζη-Αμπελοκήπων από όλες τις προοδευτικές μαθητικές παρατάξεις.

Στο κάλεσμα της ΠΑΜΚ ΓΚΥΖΗ και της εφημερίδας "Αντιπληροφόρηση" για δημοκρατική-αντιφασιστική συνεργασία ανταποκρίθηκε θετικά μόνο η οργάνωση Π.Μ.Σ.Π., η ιδέα προχώρησε και αναλήφθηκαν κάποιες πρωτοβουλίες και δράσεις στην περιοχή.

Το φύλλο της "Αντιπληροφόρησης" υπάρχει και είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.




30 Σεπτεμβρίου 2015

ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ ... ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ....Ο ΡΟΥΣΟΣ... Ή "Ο ΝΤΑΒΑΤΖΗΣ ΚΑΙ Η ΤΣΑΤΣΑ.... ΕΝΩ Η ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΜΠΑΝΙΖΕΙ...

Είχαμε και εις το παρελθόν αναφερθεί στα τραγικά γεγονότα της Συρίας....http://akrat.blogspot.gr/2012/07/blog-post.html.

Δεν είμεθα Συριολόγοι, Αραβολόγοι και γυρολόγοι... παντίου καιρού. Προσπαθούμε να έχουμε ένα λόγο αυθύπαρκτο και σκεπτόμενο.

Λοιπόν στα γεγονότα... Η Χεσμπολάχ βοήθησε πήρε τανκς και όπλα αλλά δεν έφτακε να σώσει την Συρία. Βλέπεις ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΑΥΤΑ.... Εκκατομύρια κόσμος λάκισε και έτζασε από κείθε για να μην φάγει την κεφαλήν του. Λάκισαν όλοι οι άνθρωποι που συγχισμένοι από τις αντιμαχόμενες πλευρές δεν βρίσκουν ΛΟΓΟ για να πολεμήσουν. Όμως έφυγε ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΠΟΥΜΕ και ορισμένοι που υπερασπίζονται το καθεστώς δηλαδίς της μειονότητας της χώρας. Φυσικά με νύχια και με δόντια διεξάγουν ένα απελπισμένο αγώνα ύπαρξης με ηρωικές στιγμές .... Απέναντι σ΄ένα κίνημα που ΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ έρχετε ο τύπος και παραδίδει τον φάκελο με τα χρήματα.... Προς νότο μεριά να βρούμε τους δωρητές... Δεν μπορώ να τα γράψω... Το Ιερατείο.. παρακολουθεί....


Λοιπόν μετά βομβάρδισαν οι ΔΥΤΙΚΟΙ ... Γάλλοι, Άγκλοι, λεν και Αμερικάνοι αλλά τίποτις... Και τώρα ΨΕΣ δηλαδίς απεφάσισε η ΔΟΥΜΑ της ΡΩΣΙΑΣ να μπουκάρει και δαύτη... Γιατί να το πούμε αν μπουκάραν οι ΔΥΤΙΚΟΙ ... απαπα απαπα... οι ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΙ.... θα γινόταν του Κουτρούλη ο γάμος.... Άντε μάζεψε τον Λίβανο, την Ιορδανία, την άλλη.. την περί ου ο λόγος που δε μπορώ να λαλήσω....

Έτσι θα μπουκάρουν οι Βόρειοι Βυζαντινοί που και Πατριάρχη διαθέτουν τον της Αντιοχείας και τες πάντων εμείς οι Ορθόδοξοι δεν λογιζόμαστε σαν ΔΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΙ αλλά σαν κομμάτι της ΑΝΑΤΟΛΗΣ... Σάρκα εκ της σαρκός της... Και μια και ο Ρούσος έχει πάρει εργολαβία το Βυζάντιο (Τσάρος = Καίσαρ) εντάξει τώρα όλοι αδέλφια και γειτόνια είμαστε μπούκα μέσα...

Το λοιπόν θα μπουκάρει και θα υπερασπίσει για να το σουμάρουμε ΑΛΛΑΟΥΙΤΕΣ, ΣΙΙΤΕΣ, ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΑΣ, ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ, ΝΕΣΤΟΡΙΑΝΟΥΣ, ΣΟΥΦΙ και το ΜΠΑΑΘ που κάποτες ήταν και στην Σοσιαλιστική Διεθνή (μην χέσω...). Απέναντι θα έχει να παλέψει ο Ρούσος την έρημο, τον εαυτό του και μαχητές Ισλαμιστές από ούλο τον κόσμο με τις επιταγές εξησφαλισμένες.

Δεν ξέρω την πραγματική ενοποιητική δύναμή τους. Π.χ στο Αφγανιστάν ήταν από την χώρα την μια.... που είχαν ζημωθεί... ΈΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ... Αυτοί οι αντάρτες είναι χρόνια ζημωμένοι με τον θάνατο από την εποχή του Αφγανιστάν.... και με φραγκόπουλα από το Ιερατείο..... ξέρεις εσύ γάτε ποιο...

ΤΙ ΚΑΜΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΥΧΟΝΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ;

Ξέρω γω τι κάμνουμε.... Η Ελλάς όπως πάντα θα το παίξει αδιάφορη μιας και το Πατριαρχείο Αντιόχειας είναι Ρούσικο.... Και ως γνωστόν... Του Ρούσου το κακό είναι το δικό μας καλό εκκλησιαστικώς καθότι ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΕΘΑ οι ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ και όχι αυτοί.....


ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΑΡΧΩΝ....


Η δική μου η θέση είναι ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ.... Όξω όλοι οι στρατοί ΚΑΙ Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ ΝΙΚΗΤΗ... Ανθρωπισμοί κλπ ΨΕΥΤΟαηδίες είναι πρόσχημα για να μπουκάρουν τα στρατά και να καθορίζουν νικητή....  ΚΑΤΩ ΟΙ ΙΜΠΕΡΙΛΙΣΤΕΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ... ΘΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΕΛΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ .... ΑΥΤΟ ΚΑΝΑΝ ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ... Ξέρω γενικό είναι αλλά τι να πω... Εγώ κόμμα δεν είμαι ούτε επιτελείο έχω ας σπικάρουν τα κόμματα και ξανατοποθετούμαι...

29 Σεπτεμβρίου 2015

ΞΑΝΑ Η "ΑΡΙΣΤΕΡΑ" ..... ΜΕ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ Déjà vu ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ..... ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ 1981 ΉΤΑΝ ΧΤΕΣ....

Αν μιλήσουμε με τον "αριστερό" δίπλα μας, σπίτι μας, στην εργασία παντού είναι σαν να ξαναζούμε κατά τα 1981...

"Μου έκλεψαν την αριστεροσύνη" φωνασκεί ο εις.... Μα είναι δαύτοι στο κουβέρνο αριστεροί αναρωτιέτε το έτερος σπεύδων τάχιστα να λαλήσει "ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΙΜΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ" .... "Εγώ σας τα έλεγα μόρτες αυτούνοι ήταν απατεώνες ΕΔΩ Ο ΚΑΡΑΝΤΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ"....

"Θα σου πω εγώ τι πρέπει να γένει" .... Και μέσα σ' όλα αυτά φωνασκούν στο πόπολο.... Και απαιτούν να σπάσουν τα δεσμά με το κουβέρνο το προδωτικό ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ... "Μα δεν κάνουν τίποτα.... για να έχουν σερτιφικέιτ αριστερού"....


ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ...


Και όλοι αυτοί οι μόρτες ... Οι κήρυκες δεν έχουν κάτσει να σκεπτούν ούτε μια αράδα από την Ιστορία.. Όχι δεν μιλώ για το 1821 και την Παρισινή Κομμούνα.... Όχι .... Λαλώ για το διάστημα 2008 ως τον Γενάρη του 2015..... Αντί αυτού λεν τι ΣΥΡΙΖΑ τι ΔΕΞΑ ... Το ίδιο είναι ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ και οι δύο...


Και το πόπολο;

Το πόπολο έχει ανοίξει ένα τεφτέρι και τους γράφει κανονικά... Ναι παιδί μου ΌΤΙ ΠΕΙΣ... και τσουπ στις εγκλογές ΣΥΡΙΖΑ.... Ναι αγορίνα μου λάλα εσύ περί επανάστασης ΚΑΙ ΤΣΟΥΠ το ρίχνει το κουκί.... Θα έλθεις στην συγκέντρωση πόπολο; Αμί θα έλθω... Γιατί δεν ήλθες πόπολο; Να ... έψηνα μελιτζάνες μωρέ...

ΈΝΑΣ ΑΚΡΑΤΟΣ ΕΓΩΙΣΜΌΣ...

Εγώ.... Εγώ.... Εγώ.... Με λεν AKRAT και τελικά εγώ μόνο εγώ δεν είμαι ακράτητος... ΌΛΟΙ οι αριστεροί που ξεύρω έχουν πιάσει πόστο στην εκκίνηση ενός ακράτητου σνομπισμού... Στις πάρλες τους μεταξύ τσίπουρου και φέτας το αμολάν... Ε ΑΦΟΥ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΑΝ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΝ... Και δώστους απομακρύνονται ψυχικά και φυσικά από την φτωχολογιά που μεταξύ μας τους βλέπει σαν κάτι ούφο που πέρασαν από τα φτωχόσπιτα και απομακρύνθηκαν...

Τι να πεις.... Πίκρα και καημός... Στα 1981 έζησα τα μύρια όσα... Είδα κάτι υπερεπαναστάτες που έλεγαν το ΠΑΣΟΚ είναι αστικό κόμμα... Και σε ένα χρόνο τσουπ επιχειρηματίες.... Αγορίνες μου εσείς...... Μωρά μου εσείς... Στασίδι είχαν πιάσει στου Λαλιώτη το μαγαζί Ακαδημίας μεριά.... Και να διορισμοί... Μωρά μου εσείς.....

Γι αυτό σε λέω αλάνι... Πιάσε γωνία ΣΤΑΣΟΥ ΔΙΠΛΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΑ ΦΤΩΧΟΣΠΙΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΣΙΜΑ μάθε πως ζουν ΞΕΡΟΛΑ μου εσύ.... ΓΙΝΕ ΕΝΑ ΜΑΘΕ ΠΩΣ ΠΙΝΟΥΝ ΚΑΦΕ ακοινώνητε επαναστάτη της κακιάς ώρας και μετά κάτσε στρώσε τον κόλο σου ... ΜΕΛΕΤΑ ΚΑΝΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πες στο θέμα της αγροτικής παραγωγής ΑΥΤΟ... στο άλλο εκείνο.... Όχι ένα ατελείωτο ΕΓΩ... Που χέστηκε το πόπολο... ΜΑΘΕ ΝΑ ΜΙΛΑΣ.... Τις προάλλες βρέθηκα με έναν σοφιολογιότατο και ενώ ξέρει ότι είμαι εργάτης μου κορδώθηκε σαν ΠΑΠΑΣ του Μαρξισμού.... ΜΕ ΠΙΑΣΑΝ ΤΑ ΓΕΛΙΑ...

Εγώ πάντως τους έχω μεταξύ μας χεσμένους τους ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΤΕΣ.... Τηλεγράφημα ΜΗ ΔΕΚΤΟΝ στο σπίτι μου... ΓΚΕΓΚΕ ;

28 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ......ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΑΛΩΝΩΝ ΑΝΤΩΝΙΟΥ...

Θα παραθέσωμεν το κείμενο του Επισκόπου. Ο Σεβασμιότατος τα λέγει απλά, κατανοητά και με λογική σειρά. Ωστόσο δεν τοποθετείτε επί ενός και μοναδικού ΕΡΩΤΉΜΑΤΟΣ το οποίο είναι η πηγή όλων των δεινών της σχέσεως μεταξύ Πολιτείας ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ και της εκκλησίας... "Επί δύο αιώνες κοντά τρώνε και πίνουν με την εξουσία, με τους Βαυαρούς εκκινώντας και με την δεξά συν πίνοντας και καθορίζοντας την πολιτικήν εξέλιξην της χώρας... Και ερωτώ τον Σεβασμιότατο..... Τις πταίει δια τούτο το θέμα ; Ο Ελληνικός λαός που δυσπιστεί ή ...... τι άραγε ; " Έχω φυσικά και άλλα ερωτήματα να θέσω αλλά προεξέχει ο λόγος Του...

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Σεβασμιότατου Δέσποτα


Ισχυρίζονται κάποιοι στην Ευρώπη ότι στην Ελλάδα δήθεν υπάρχει ευνοϊκή μεταχείριση της Ορθοδόξου Εκκλησίας από το Κράτος και ότι τάχα η Εκκλησία δεν πληρώνει φόρους.
Κατόπιν αυτών ο Βέλγος ευρωβουλευτής κ. Γκυ Φερχόφστατ, απευθυνόμενος προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό μέσα στο Ευρωκοινοβούλιο, στις 8-7-2015, μεταξύ πολλών άλλων, του συνέστησε να μειώσει τά προνόμια της Εκκλησίας στην Ελλάδα.
Οι κατηγορίες αυτές είναι βαριές. Αλλά είναι ψευδείς. Βεβαίως δεν πρέπει να αδίκησει κανείς όσους Ευρωπαίους τις εκστομίζουν, διότι όλη η παραπληροφόρηση που έχουν προέρχεται από το εσωτερικό της Ελλάδος.
∆υχτυχώς, ορισμένοι Έλληνες, υποκινούμενοι από τα πολιτικά ή τα θρησκευτικά τους φρονήματα, χωρίς να κάνουν τον κόπο νά πληροφορηθούν την αλήθεια ή κατασκευάζοντας επίτηδες διάφορα ψεύδη που ικανοποιούν τις ιδεολογικές πεποιθήσεις τους, εκτοξεύουν κατά καιρούς μπόλικη λάσπη εναντίον της Εκκλησίας, επειδή είναι σίγουροι ότι "πες- πες κάτι θα μείνει", όπως είχε πει και ο αρχηγός της ναζιστικής προπαγάνδας Γκαίμπελς.
Και επειδή η προπαγάνδα αυτή όλο και εξαπλώνεται, πρέπει να λεχθούν κάποιες αλήθειες για την αποκατάσταση της κατάφωρης αδικίας πού υφίσταται η Εκκλησία και των δήθεν προνομίων που απολαμβάνει:
1. Η σχέση Εκκλησίας και Πολιτείας στην Ελλάδα ουδέποτε ελειτούργησε υπέρ της Εκκλησίας. Το αντίθετο είναι η αλήθεια.
Η σχέση αυτή ελειτούργησε πάντοτε και αποκλειστικά εις βάρος της Εκκλησίας και υπερ του Κράτους.
Οι Βαυαροί αντιβασιλείς, επίτροποι του ανήλικου πρώτου βασιλιά Όθωνα, οργάνωσαν το Βασίλειο της Ελλάδος σύμφωνα με τα γερμανικά φεουδαρχικά πρότυπα και ήθελαν και η Εκκλησία να λειτουργεί σαν μια κρατική υπηρεσία, κάτω από την "μπότα" της απολυταρχικής βασιλικής εξουσίας.
Γι’ αυτό την απέσπασαν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, προκειμένου εκείνο να μή φέρει αντίσταση στα σχέδιά τους. Να σκεφθεί κανείς ότι για να πουλήσει ένα μοναστήρι μερικές οκάδες στάρι έπρεπε η πώληση να εγκριθεί με απόφαση του Βασιλέως. Για να ελέγχουν την Ιερά Σύνοδο επέβαλαν βασιλικό επίτροπο, "κομισάριο", χωρίς την σύμφωνη γνώμη του οποίου δεν μπορούσε να ληφθεί καμία απόφαση.
Επέβαλαν επίσης και το καθεστώς, όταν επρόκειτο να γίνει εκλογή Μητροπολιτών, η μεν Ιερά Σύνοδος να επιλέγει τρεις υποψηφίους ο δε Βασιλιάς να έχει τον τελευταίο λόγο και να εκλέγει εκείνος τον ένα από τούς τρεις.
Ευτυχώς η δουλεία αυτή της Εκκλησίας εσταμάτησε σταδιακά με την δημοκρατική διακυβέρνηση της Χώρας μας και έπαψε οριστικά το 1977.
Έκτοτε οι σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας είναι απλώς παράλληλες. Ούτε η Hκκλησία αναμειγνύεται στην διοίκηση του Κράτους ούτε καί το Κράτος αναμειγνύεται στα της Εκκλησίας.
Μετά από αυτά είναι απορίας άξιο πώς διαδίδουν ορισμένοι ότι η Εκκλησία έχει προνόμια. Ας ειπούν και σ’ εμάς, ποιά είναι αυτά επιτέλους !
2. Με την καισαροπαπική πολιτική των Βαυαρών αντιβασιλέων το κράτος απομύζησε κυριολεκτικά την περιουσία της Εκκλησίας. Βέβαια, η Εκκλησία, ήδη κατά την διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα του 1821, μόνη της προσέφερε και τα κανδήλια ακόμη για τις ανάγκες της επαναστάσεως.
Και με την ίδια ευαισθησία προσέφερε ό,τι μπορούσε στις δύσκολες συνθήκες που κατά καιρούς έζησε ο ελληνικός λαός. Το Κράτος, όμως, δεν ήθελε να αφήσει την Εκκλησία να έχει περιουσία.
∆εν ήθελε να την αφήσει νά βοηθά μόνη της, απευθείας, τους ανθρώπους που πραγματικά είχαν ανάγκη.
Το Κράτος ήθελε να παίρνη αυτό την εκκλησιαστική περιουσία και να την μοιράζη κατά το δοκούν, όχι μόνο σε όσους είχαν ανάγκη αλλά και σε πάρα πολλούς "ημετέρους" που δεν είχαν ανάγκη, για προφανείς ψηφοθηρικούς λόγους.
Και δυστυχώς η Εκκλησία υπεχώρησε στις απαιτήσεις των κυβερνώντων, μή μπορώντας να κάμη αλλιώς από τον βραχνά της εξουσίας.
Αυτό ήταν ένα τραγικό λάθος, διότι ενώ εδώρησε το 96% της περιουσίας της κατά τά έτη 1835, 1929 και 1952 κυρίως, και διάσπαρτα ενδιάμεσα, φαίνεται το Κράτος σαν δωρητής και κανείς δεν θυμάται και δεν αναγνωρίζει την πραγματική δωρήτρια Εκκλησία.
Σήμερα στην Εκκλησία, μετά από όλες τις αφαιμάξεις, απέμεινε μόνο το 4% της αρχικής της περιουσίας. Και από αυτήν μόνο τό 1⁄4 είναι αξιοποιήσιμο, αν και οι ∆ήμοι το μεγαλύτερο μέρος του το έχουν δεσμέυσει.
Τα υπόλοιπα 3⁄4 είναι δάση, που διασώθηκαν ακριβώς επειδή ήταν εκκλησιαστικά, αλλιώς θα είχαν καεί και καταπατηθή όπως πολλά δημόσια δάση.
Αν τα θέλουν και αυτά, ίσως θά ήταν μία σκέψη να τα πάρη το Κράτος, για να μη φαίνεται ότι δήθεν η Εκκλησία έχει πολλές εκτάσεις. Το ερώτημα όμως είναι: τί θα τα κάνουν;
Μετά λοιπόν την αφαίμαξη του 96% της εκκλησιαστικής περιουσίας είναι να απορεί κανείς πως ισχυρίζονται μερικοί ότι η Εκκλησία κατέχει δήθεν το 15% της Ελληνικής γης. Ας την δείξουν και σε μας αυτήν την τεράστια περιουσία, για να την μάθουμε.
3. Θα ερωτούσε όμως κάποιος εύλογα : Και πού βρήκε η Εκκλησία την περιουσία; Η Εκκλησία την έχει από τα βάθη των χρόνων.
Είναι δωρεές πιστών ήδη από την βυζαντινή εποχή και την τουρκοκρατία, που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα. Αλλά είναι και κληρονομιές μοναχών που εδέχθησαν από τους γονείς τους και κάποιες αγορές που έκαμαν με την εργασία τους, προκειμένου να έχουν τα προς το ζήν όταν γεράσουν και δεν μπορούν να εργάζονται.
Συνεπώς το μεγαλύτερο μέρος αυτής της περιουσίας υπάρχει πολύ πριν την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους, όπως ανεγνωρισθή και με την υπ’ αριθμ. 10/1993/405/483-484/09-12-1994 Απόφαση του Ευρωπἀκού ∆ικαστηρίου Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εξ αιτίας της οποίας κατηργήθη ο αρπακτινός νόμος ν. 1700/1987, του Τρίτση.
Σ’ αυτήν την ξεκάθαρη πραγματικότητα αντιτείνουν ορισμένοι, ότι στην τουρκοκρατία έδιναν κάποιοι τα κτήματά τους τυπικά στα Μοναστήρια για να αποφύγουν τους φόρους, επειδή θα εθεωρούντο "βακούφικα", αλλά στην πραγματικότητα συνέχιζαν εκείνοι να τα νέμονται.
Αυτό σε κάποιες περιπτώσεις είναι αληθές. Αλλ’ επειδή συνέχιζαν να τα νέμονται προφανώς τα εκράτησαν χωρίς προβλήματα και μετά την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό.
Και εν πάση περιπτώσει είναι βέβαιο, ότι κανένα από αυτά τα κτήματα δεν έμεινε στην Εκκλησία μετά από όσα έδωκε.
Αλλά γι’ αυτό πρέπει να ολοκληρωθή η διαδικασία του Κτηματολογίου, ώστε επιτέλους να αποδειχθεί αφ’ ενός μεν πόσο μεγάλο ψέμμα είναι η φήμη ότι δήθεν η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει τεράστια περιουσία και αφ’ ετέρου ότι οι τίτλοι ιδιοκτησίας που έχει είναι αδιάσειστοι.
4. Με τα ψίχουλα, λοιπόν, που εφρόντισαν να αφήσουν στην Εκκλησία, είναι φυσικό να μη μπορεί να ανταποκριθεί στην μισθοδοσία των κληρικών. Γι’ αυτό και την καταβάλλει το ∆ημόσιο σαν αντιστάθμισμα των όσων της έχει πάρει.
Αυτό είναι μέρος της συμφωνίας παραχωρήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας το 1952.
Μήπως αυτό κάποιοι το θεωρούν προνόμιο; Μα δεν είναι ούτε λογικό ούτε δυνατόν, από την μιά να αρπάζει κυριολεκτικά το Κράτος την περιουσία της Εκκλησίας και από την άλλη να έχει την απαίτηση να πληρώνει εκείνη τους κληρικούς της.
Ας επιστρέψει το Κράτος στην Εκκλησία την περιουσία που της επήρε, και τότε και αυτή θα ιδή πώς θα πορευθει.
Εκτός τούτων πρέπει να υπενθυμίσουμε δύο γεγονότα:
α ́. Στην Ελλάδα λαμβάνουν μισθό λειτουργοί και άλλου θρησκεύματος, βάσει διεθνούς συνθήκης. Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, αυτοί να εξακολουθούν να μισθοδοτούνται – λόγω της συνθήκης - , αν και ουδέποτε προσέφεραν κάτι στο Κράτος και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί κληρικοί να παύσουν να μισθοδοτούνται, παρά τις τεράστιες δωρεές εκκλησιαστικής περιουσίας;
β ́. Οι θρησκευτικοί λειτουργοί μισθοδοτούνται και σε άλλα ευρωπἀκά κράτη, όπως στο Βέλγιο και την Γερμανία, η οποία μάλισταεπλήρωσε μεγάλες αποζημιώσεις στους Ρωμαιοκαθολικούς για την περιουσία που τους επήρε.
5. Είναι εντελώς πέρα από κάθε λογική η άποψη - που κυκλοφορεί μέσω των ηλεκτρονικών μέσων – να εξοφλήσει η Εκκλησία το χρέος της Ελλάδος δίνοντας την εκκλησιαστική περιουσία, που την υπολογίζουν δήθεν στα 2,5 έως 5 τρις.
Καλά τί είναι τα τρισεκατομμύρια; Στραγάλια; Μα 2,5 – 3 τρις είναι ο Προυπολογισμός των Η.Π.Α. Είναι δυνατόν να έχουν τόση αξία τα ελάχιστα απομεινάρια της εκκλησιαστικής περιουσίας, τα 3⁄4 της οποίας είναι δάση; Και πώς καί από ποιόν έγινε αυτή η εκτίμηση;
Για να λέει κάποιος 2,5 έως 5 τρις σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνει πόσο δυσθεώρητη είναι η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών μεγεθών.
Και μόνον απ’ αυτό μπορεί να αντιληφθή κανείς την απόλυτη αυθαιρεσία που υπάρχει σε αυτούς τους υπολογισμούς, που κινούνται στον κόσμο της πλήρως αρρωστημένης φαντασιοπληξίας.
Και όταν κάνουν αυτές τις προτάσεις, τί εννοούν; Νά δώσει η Εκκλησία χρήματα; Αυτό είναι αδύνατον. Όποια ∆ημόσια Ελεγκτική Υπηρεσία θέλει ας έλθει να το διαπιστώσει.
Η Εκκλησία σήμερα μόλις επιβιώνει. Ή εννοούν να δώσει χωράφια; Μα τα χωράφια μόνα τους δεν βγάζουν χρήματα. Και φυσικά η αξία τους δεν φθάνει ούτε στο απειροελάχιστο αυτούς τους υπολογισμούς.
Αλλά διερωτώμεθα: Όσοι λένε να δώσει η Εκκλησία την εναπομείνασα περιουσία της για την αποπληρωμή του χρέους γιατί δεν προσφέρουν και αυτοί κάτι γι’ αυτό τον σκοπό και γιατί δεν προτείνουν να το πληρώσουν εκείνοι που το εδημιούργησαν και ξαφνικά βρέθηκαν με αξιόλογες περιουσίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;
Μήπως όσοι κάνουν τέτοιες προτάσεις ανήκουν στην κατηγορά αυτή και με τις προτάσεις αυτές προσπαθούν να μετατοπίσουν στη συνείδηση του λαού την ευθύνη από πάνω τους και να την μεταφέρουν στην Εκκλησία; ∆εν αποκλείεται.
Αν πάλι κινούνται από αθἐστική ή αντιχριστιανική ιδεολογία γιατί ασχολούνται με την Εκκλησία, εφ’ όσον δεν έχουν σχέση μαζί της;
Και γιατί δεν προτείνουν να προσφέρουν κάτι και τα άλλα θρησκεύματα που υπάρχουν στην Ελλάδα; Η Ορθόδοξη Εκκλησία έδωκε πολλά. Οι άλλοι πότε έδοσαν;
6. Φυσικά είναι κακόβουλο ψέμμα, που ξεπερνά και τα όρια της συκοφαντίας, ότι δήθεν η Εκκλησία δεν πληρώνει φόρους.
Η Εκκλησία, σαν Νομικό Πρόσωπο ∆ημοσίου ∆ικαίου, πληρώνει όλους τους φόρους που κατά καιρούς της αναλογούν σύμφωνα με την φορολογική νομοθεσία, είτε αναφέρονατι στην ιδιοκτησία είτε στα εισοδήματα.
Και όχι μόνον πληρώνει όλους τους φόρους, αλλά με ειδικές διατάξεις αντιμετωπίζει μερικές φορές, κατά παράβαση των αρχών του Συντάγματος, δυσμενέστερη μεταχείριση έναντι άλλων νομικών οντοτήτων. Και παρά ταύτα δεν διαμαρτύρεται.
7. Αλλά είναι πολύ λυπηρό και το γεγονός, ότι όλοι όσοι καταφέρονται κατά καιρούς εναντίον της Εκκλησίας κάνουν πως δεν γνωρίζουν το τεράστιο κοινωνικό έργο που επιτελεί. Γιατί;
∆ιότι δεν εξυπηρετεί, φαίνεται, τα αντιεκκλησιαστικά σχέδιά τους. Όμως η Εκκλησία σήμερα έχει σε όλη την Ελλάδα 2.070 ευαγή ιδρύματα και μοιράζει καθημερινά 500.000 μερίδες φαγητού, πληρώνει ενοίκια και λογαριασμούς κοινοχρήστων δαπανών και συνδράμει με υποτροφίες πολλούς μαθητές και σπουδαστές. Αυτά δεν είναι προσφορά της Εκκλησίας στο λαό;
Έχουν σκεφθεί όσοι καταφέρονται εναντίον της πόσο διογκωμένο θα ήταν το κοινωνικό πρόβλημα στις σημερινές δύσκολες εποχές και τί ανεξέλεγκτες ίσως διαστάσεις θα έπαιρνε αν δεν προσέφερε η Εκκλησία αυτό το κοινωνικό έργο, που είναι το σημαντικότερο στην Ελλάδα;
∆υστυχώς, ο κατα καιρούς θόρυβος και τα πικρόχολα σχόλια κατά της Εκκλησίας προέρχονται μόνον από εμπάθεια και κακότητα, προκειμένου να δημιουργηθεί εχθρικό κλίμα εναντίον της για ανομολόγητους σκοπούς.
Ο Επίσκοπος Σαλώνων Αντώνιος

17 Σεπτεμβρίου 2015

Ένας σπουδαίος Χριστιανός Ρωμιός της Οθωμανίας ο Εφέντης Ζαχαρίας "Θεσπέσιος Κύριος"

Αντιγράφω... και επικολλώ... από εδώθε...

http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CE%A1%CF%89%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CE%AF_%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A0%CF%8C%CE%BB%CE%B7%CF%82





4. Ζαχαρίας ο χανεντές (Zaharya 1680 – 1750)
Ζαχαρίας ο χανεντές
Ζαχαρίας ο χανεντές
Γόνος εύπορος οικογενείας που ασχολιόταν με το εμπόριο γούνας, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Τούρκικες πηγές αναφέρουν ως έτος γέννησης το 1680 και έτος θανάτου το 1740 ή 1750, όμως αυτές οι αναφορές αμφισβητούνται. Αναφέρεται ότι κατοικούσε σε ένα από τα προάστια του Βοσπόρου, ανάμεσα στο Μπεμπέκι και στα Θεραπειά, όπου μακριά από το πλήθος ζούσε μοναχικά, έχοντας διαρκή ενασχόληση με τη μουσική.
Σύμφωνα πάντα με τουρκικές πηγές, ήταν τραγουδιστής στο σεράι στα χρόνια των σουλτάνων Αχμέτ Γ´ (1703-1730) και Μαχμούτ Α´ (1730-1754).
Υπήρξε φίλος, μαθητής αλλά και δάσκαλος του πρωτοψάλτη Δανιήλ (π. 1789), μαθητής στην εκκλησιαστική και δάσκαλος στην “εξωτερική” μουσική. Είναι άλλωστε χαρακτηριστική η πρώτη άμεση αναφορά για τον Ζαχαρία, στα χειρόγραφα Ξηροποτάμου 318 και Βατοπεδίου 1427, τα οποία εκδόθηκαν το 1818:
“Ζαχαρίας ο χανεντές, εν αρχή του ΙΖ αιώνος, μαθητής πολλών, ατελής δε μείνας της έσω μουσικής, ευδοκίμησεν υπερβαλλόντως εν τη έξω”.
Σε χειρόγραφα περιοδικά της εποχής του, αναφέρεται ως “Mir Cemil” (“Θεσπέσιος Κύριος”), γεγονός που οδήγησε σε υποθέσεις πως έγινε μουσουλμάνος προς το τέλος της ζωής του. Σε ανέκδοτη βιογραφία του ο Ραούφ Γεκτά Μπέι (1871 - 1935) γράφει ότι ο Ζαχαρίας έψαλλε και σε τεκέδες (μοναστήρια) των Μεβλεβί.
Τούρκοι μελετητές, συμφωνούν ότι υπήρξε ο σημαντικότερος συνθέτης έργων για φωνή της Κλασσικής Οθωμανικής Μουσικής. Μελοποίησε εκκλησιαστικά μέλη (ιδίως λαμπρούς καλοφωνικούς ειρμούς, όπως: «Φρικτόν το βήμα σου», που βρίσκεται στον 277 Κώδικα της Μονής Ξηροποτάμου με την αναγγελία «...το δε μέλος κυρίου Ζαχαρίου του μουσικωτάτου της Περσικής Τέχνης». Όμως η μουσική του ιδιοφυΐα αποτυπώθηκε στη σύνθεση πολλών και έντεχνων αστικών τραγουδιών, που (ως προς την τέχνη και το ρυθμό τους) θεωρούνται απαράμιλλα. Από τις εκατό και πλέον συνθέσεις του κοσμικής μουσικής, σώζονται μόνο είκοσι μία. Στα οργανικά κομμάτια του και τα γνωστά: «Ραστ Μπεστέ», «Χουσεϊνί Αγκίρ Σεμάι» και «Ουζάλ γιουρούκ σεμάι» (σε Ήχο πλάγιο Β').
Σύμφωνα με τον Κυριακό Φιλοξένη, στα έργα του ανήκει επίσης και συλλογή ελληνικών τραγουδιών με τίτλο "Ευτέρπη", που μετά το θάνατό του: "εξεδόθη δε εξηγηθείσα παρά Θεοδώρου του Φωκαέως και Σταυράκη του χανεντέ, αλλ' ουδαμού αναφέρεται το όνομα του γνησίου ποιητού Ζαχαρίου του χανεντέ (μελωδού)".