08 Φεβρουαρίου 2023

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΤTΑ Ή İskenderun Μια πόλη αγαπημένη....

Aλεξανδράττα ή Iskenderun
 Νέος που λες φίλε μου, μεταξύ 20 και 30 εκεί δα μέσα, είχα πάρει τα καράβια, να βρω "επαγγελαματικό" δρόμο... Ένα καράβι που λες ξεκίνησε και ταξίδευσε στην Μεσόγειο. Μέσα του ήμουν και εγώ. Δόκιμος Ασυρματιστής. Μεσαίο ταγκερ. Είκοσι πέντε χιλιάδες τόνους. Με τα πολλά φτάσαμε στην Αλεξανδρέττα ή Iskenterun. Δύσκολο ταξίδι. Μας έπιασε καιρός. Παρόλο που ήμασταν φορτωμένοι, το πλοίο βυθίζονταν και έβγαινε. Καιρός άγριος. Να φανταστείς μας πήρε δύο τρεις σιδερένιες σκάλες.

Σαν φτάναμε στην Αλεξανδρέτα, ο καιρός κόπαζε σιγά σιγά. Για μένα που ήμουν φρέσκος στα καράβια, κάθε λιμάνι ήταν σπουδαίο. Έτσι έφτασε το μπαπόρο και ανοίχτηκε εμπρός μου μια υπέροχη πόλη. 

Περιέργως είχε έντονο Χριστιανικό και στρατιωτικό ύφος. Στρατιωτικό γιατί τότε ήταν η εποχή του πραξικοπήματος. Παντού φαντάροι. Στα ζαχαροπλαστεία, στα μπουρδέλα (τεράστια οικήματα με αυλή, φρουρά στρατιωτική, πύλη και τα κορίτσια στον πάνω όροφο), στα ξενυχτάδικα (σαν μπουζούκια). Χριστιανικό ύφος γιατί ήταν Χριστούγεννα και είχε η πόλη, έντονη Χριστιανική κοινότητα. Ήταν από την Συριακή Ορθόδοξη εκκλησία. Μεγάλος στολισμός. Άγιοι Βασίληδες, λαμπιόνια κλπ. Με τα πολλά, διασκεδάσαμε, φάγαμε θαυμάσια γλυκά, αγοράσαμε μέλι που δεν έχω ματαφάγει μαζί με κερίθρα. Και το τρομερότερο, ήταν ότι πήρα ένα ολάκερο τελάρο με χταπόδια. Κανείς εκεί δεν έτρωγε χταπόδι. Και τα αντάλλασαν με μια κούτα τσιγάρα. Πήρα το τελάρο και ερχόμενος εδώθε το ένα τρίτο έφυγε για να περαστεί από την σκάλα την Γερμανική στο Πέραμα.... ένεκα γκουχ γκουχ το κάτι τις στους .... άστα να πάνε τώρα... πέρασαν τόσα χρόνια...

Τι θυμάμαι από την πόλη. Το ότι πολλοί ναυτικοί έβγαλαν τα παντελόνια και έκαμναν μπάνιο στην θάλασσα. Ζέστη υπέροχη Χριστουγενιάτικα... Το άλλο ήταν εντός του λιμανιού οι ξιφίες που χόρευαν. Έχετε δει ξιφίες να χορεύουν; Μαγεία. Βγάζουν όλο το κορμί τους στον αγέρα και μέσα στο νερό είναι μόνο οι ουρες τους. Να έχουν βγει ναύτες μούτσοι μηχανικοί να χαζεύουμε τους ξιφίες... Όνειρο...΄

Εν κατακλείδι, μια πόλις όνειρο. Το πικρό ήταν ένα κατάστημα με Ελληνική επιγραφή που πουλούσε δερμάτινα. Ήθελα να πάρω για την Ρίτα την μάνα μου, ένα δερμάτινο. Μπήκα μέσα και του είπα "γειά σου πατριώτη" και μου είπε ψυχρά σ' άπταιστα Ελληνικά "δεν είμαι Έλληνας. Ε ξενέρωσα για την συμπεριφορά του την ψυχρή και πήγα αλλού και αγόρασα... Μια πόλη με γεύσεις. 

Δεν θα μιλήσω για το σήμερα και την καταστοφή που ζούνε οι άνθρωποι εκεί... ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ...

Αγάντα





2 σχόλια:

  1. Όταν έχεις περάσει όμορφα σε τόπους που τώρα περνούν δοκιμασίες αισθάνεσαι ένα κομμάτι σου να θρηνεί και συγχρόνως οι όμορφες αναμνήσεις να θεριεύουν.
    Μυστήρια πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο, κούκλα διήγηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λαλατε