06 Μαρτίου 2019

Η ΚΥΡΑ ΣΟΦΙΑ Η ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΙΝΑ...... ΠΟΥ ΉΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΖΩΗ.... ΚΑΙ ΠΉΓΕ ΣΤΗΝ ΜΑΚΡΙΝΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΡΩΣ...

Ο Χριστός ευλογεί την Ζωή Παλαιολόγου, σαν ξεκινά από την Παπική πόλη σαν πιστή της Καθολικής Αγίας Εκκλησίας....

Εμμ. Γαλάνης Μέγας Διδάσκαλος.




-Tην ιστορία, που σήμερα θα σας πω, έφτασε στα αυτιά μου, μια βραδιά βροχερή, στο κυλικείο της Μεγάλης Στοάς, της Ελλάδας κάποτε. Μου την διηγήθηκε, πίνοντας το λικεράκι του ο Κυρ. Εμμανουήλ Γαλάνης, Μέγας διδάσκαλος της Στοάς.

http://www.grandlodge.gr/galanis-emmanouil-w-83402.html

"Ήταν δυο, χρόνια πριν πέσει η Πόλη στα χέρια των Οθωμανών. Μια μικρούλα γεννήθηκε μέσα στην ιστορική αντάρα, μιας αυτοκρατορίας που χανόταν. Πατέρας της, ήταν ο Θωμάς Παλαιολόγος, πρίγκηπας και Δεσπότης του Μυστρά. Σεβάσμιος Κωνσταντινοπολίτης. Μητέρα της μια Γενοβέζα, η Αικατερίνη Ζακκαρία."
Η Σοφία Παλαιολόγου. Μάσκα που την περιγράφει επί ΕΣΣΔ

https://el.wikipedia.org/wiki/Ζωή_Σοφία_Παλαιολογίνα


Εμμ. Γαλάνης
Δεν πρέπει, όμως να χαθούμε, στις λεπτομέρειες. Δεν είμαστε στο κυλικείο, όπως τότε που ο χρόνος ήταν άπλετος και οι ρυθμοί αργόσυρτοι. Τα έφερε έτσι η κατάσταση, που την έσωσε και την μεγάλωσε ο Βησσαρίων, ο σπουδαίος αυτός άλλοτε Βυζαντινός και μετέπειτα Καρδινάλιος. Προστάτης κάθε κυνηγημένου από την Ανατολή...
Σαν έφτασε, η ώρα της παντρειάς, ξεκίνησε για το μεγάλο ταξίδι στα βάθη της χώρας της Μοσχοβίας.... Σαν έφτακε στην πόλη Πσκοφ, το γύρισε το τροπάρι σε Ορθόδοξη. Θυμήθηκε, φαίνεται τα ιερά χώματα της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Πόσες γλώσσες διδάχτηκε, πόσες μιλούσε.... Τέρας πλούτου γλωσσικού...


"Νέε μου, φίλε στο λικέρ που πίνουμε, είπε ο Κυρ Εμμανουήλ Γαλάνης, αυτά δεν είναι τα σπουδαία. Το θέμα της ζωής της, θα το βρεις, είμαι σίγουρος, στα βιβλία. Μπορείς να μελετήσεις την ίδια ή τα παραλειπόμενα της ζωής της. Αυτό που δεν θα σου πουν είναι ότι ήταν μια γυναίκα, που έπαιρνε, τα γράμματα και δη, τις γλώσσες σαν σφουγγάρι.
Ένας πρίγκηπας, του Τσάρου, μου είπε κάποτε ότι είχε φτάσει, στην Μόσχα, αντιπροσωπεία από την μακρινή χώρα της Βασκίας. Έψαχναν, κάποιον που να την ομιλεί. Με το σούσουρο που έγινε, μέσα στο Κρεμλίνο ο Τσάρος (Καίσαρας) έκπληκτος άκουσε την Παλαιολογίνα , να προθυμοποιείται και να αναλαμβάνει η ίδια την συνεννόηση..."

Ο γάμος της Σοφίας....
-Κυρ Μανώλη, του λέγω του Γαλάνη, μου έβαλες μπουρλότο μεγάλο. Τώρα όλο τον χειμώνα, που θα είμαι στην Κούμη μας, θα μελετώ τις χώρες, τις μειονότητες και τις διαλέκτους που μου αναφέρεις.

"Και πολύ, καλά θα κάμεις φίλε μου. Θα παγαίνεις στην πλατεία, στον ωραίο Εριτσία, θα κάθεσε στον καφενέ και θα μελετάς. Τι ωραιότερο φίλε μου... Ένας χειμώνας γεμάτος γνώσεις. Μόνο κοίτα να προσέχεις γύρω σου. Όταν θα βλέπεις κανένα νέο με τάλαντα, με γνώσεις και έξυπνο, να μου τον στέλνεις πεσκέσι. Έχουμε ανάγκη από έξυπνους νέους. Το έργο της Μεγάλης Στοάς έχει χρεία ανθρώπων μελετηρών, έξυπνων και γνωστικών."

-Μην ανησυχείς. Έχουν γνώση οι φύλακες. Τώρα πρέπει να φύγω. Είμαι πολύ κουρασμένος. Μια ολάκερη ημέρα ταξίδευα με το μπαπόρο. Και πόσα λιμάνια δεν έπιασε... Μια ημέρα Κούμη Πειραιάς... Κάποτε κυρ Μανώλη θα ξυπνήσουν μια ημέρα και το ταξίδι θα γίνετε στο πιτς φιτίλι..

"Άντε, καλή ξεκούραση... Να προσέχεις τους κοριούς και τους ψύλλους, στο ξενοδοχείο... Καλό βράδυ."

Σοφία Παλαιολόγου

2 σχόλια:

  1. Αχ τι μου θύμισες!
    Την αριστουργηματική επίσης Παλαιολογίνα τη Διπλοβατάτζινα Μαρία των Μογγόλων της Μαριάννας Κορομηλά. Αν δεν την έχεις συναντήσει ακόμα, θα την απολαύσεις αγαπημένε Ακρατ
    ΕΔΩ μια ιδέα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΠΑΣΧΑ!!!

    Πάντα με αγάπη,

    Αστοριανή, ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λαλατε