26 Μαΐου 2012

ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΝΙΩΤΕΣ ΤΣΙΦΟΥΤΗΔΕΣ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ???

Σκέφτηκα πολύ αν πρέπει να γράψω ένα τέτοιο κείμενο, μια τέτοια ανάρτηση....

Το blog μου σταθερά υπερασπίζει τα δίκαια των εναπομεινάντων απειροελαχίστων ρωμανιωτών, εσκενάζυ και σεφραδιτών. Υπερασπίζει δε και το κράτος του Ισραήλ όσο αφορά το δικαίωμά του να υπάρχει ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΟΠΩΣ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΗΝ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ Ή ΤΗΝ ΠΟΛΥΝΗΣΙΑ...

Στην ζωή μου έτυχε να γνωρίσω τρεις φορές ανθρώπους που είχαν θρήσκευμα Εβραικό. Η τελευταία ήταν τον προηγούμενο μήνα.... Η συγχωρεμένη η μάνα μου είχε σπιτονυκοκύρη ο οποίος έμαθα ότι ήταν Ρωμανιώτης, πράγμα που ούτε το ήξευρα. Αυτός ο τύπος έκλεβε 5 ή 6 χρόνια την μάνα μου και το κράτος... ¨Επαιρνε 450 ευρώ και έδινε απόδειξη για 300... Και τώρα μετά τον θάνατο της μάνας μου θέλει να πληρώσω και την τελευταία ΔΕΗ... Εγώ έχω μείνει άναυδος από το ΘΡΑΣΟΣ του. Και έκλεβε και ζητά να πάρει και την τελευταία ΔΕΗ.... Η κατάσταση έχει φθάσει στο μη περαιτέρω... Για 90 ευρώ με οδηγεί στην εξής φάση... Ή θα του αστράψω καμμιά σκαμπίλα (ανάθεμα είναι και μεγάλος στην ηλικία) ή θα πάω να του δόκω τα 90 ευρώ....

Ομολογώ ότι το πρώτο που σκέπτηκα είναι να τον βρίσω. Αλλά φοβάμαι μην με χαρακτηρίσει σαν ρατσιστή. Το θέμα είναι ότι όλοι σχεδόν οι σπιτονυκοκύρηδες στο παρελθόν αυτό έκαναν... Έκλεβαν τους ενοικιαστές και το κράτος...

Κάθησα και σκέφτηκα το παρελθόν μου. Μικρός ρώταγα πάντα τους ηλικιωμένους για τα πάντα. Μια ερώτηση που πάντα έκανα ήταν τα χαρακτηριστικά των μειονοτήτων  των θρησκευτικών και των "εθνικών". Τότε είχα ρωτήσει ποιά τα χαρακτηριστικά των Εβραίων εργατών στην παραγωγή.


Όλοι μου περιέγραφαν ότι δεν ήταν τσιφούτηδες αλλά σπάταλοι σε κεράσματα, αλλά "δεμένοι" στην πρωσοπική τους ζωή.... Αυτό ήταν ερμηνεύσιμο.  Το διαρκές κυνηγητό, τους οδήγησε στο να σωρεύουν χρήματα για να τα χρησιμοποιήσουν στα δύσκολα...
Αυτό το χαρακτηριστικό εξάλλου είναι και των παλαιών αριστερών και κομμουνιστών... Επειδή δυσκολευόταν στην ζωή από τις φυλακίσεις, ανεργία, απολύσεις, εξορίες πάντα είχαν ένα κομπόδεμα το κάτι τις... Πχ γνώριζα παλαιούς συνδικαλιστές που δεν ΠΗΓΑΙΝΑΝ ταβέρνες και τα τιαύτα. Ζούσαν μια ζωή μετρημένη ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ και αξιοπρεπή...


Το συμπέρασμά μου είναι ότι οι Ρωμανιότες είναι όπως όλοι μας... Με μια ιδιομορφία... Χρειάζονται χρήματα για να σώζονται.... Ε αυτό είναι απόλυτα ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΟ θεμητό και δεν πρέπει να μας ενοχλεί...


9 σχόλια:

  1. Ακριβώς.
    Μου θύμισες την τραγικότατη ιστορία του ξεκληρίσματως της αρχαίας ρωμανιώτικης κοινότητας Ιωαννίνων από τους Γερμανούς. Ήδη ήταν έτοιμο το σχέδιο μεταγωγής όμως πρώτα τους ξεγέλασαν ζητώντας να πληρώνουν ξανά & ξανά για να σωθούν. Κι ώρες αφού έφυγαν τα τραίνα, λεηλατήθηκαν σπίτια & μαγαζιά αφού τάχα είχαν θαμμένους θησαυρούς στα πλατύσκαλα.
    [Σχετικά συστήνω σε όποιον ενδιαφέρεται τα βιβλία του Γερμανού Christoph V Schminck-Gustavus που με μεγάλες δυσκολίες ερεύενησε την υπόθεση).
    akrat τα θέματά σου αγγίζουν την καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δάφνη Χρονοπούλου


    καλησπέρα

    σε ευχαριστώ με τιμάν τα λόγια σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να του πεις πως τα 90 ευρώ τα κρατάς για να τα προσφέρεις στο ταμείο του ναού του Σολωμόντος όταν χτιστεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και πώς σου ήρθε αυτό το θέμα;

    Ας σημειώσω ότι οι Σμυρνιοί κατηγορούνταν ότι ντύνονταν και φέρονταν ως πλούσιοι (επιδεικτικά) και στο σπίτι δεν είχαν να φάνε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Aσκαρδαμυκτί

    σου είναι τόσο ενοχλητικοί?? γιατί??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ο δείμος του πολίτη

    βρε δείμε τι πως μου ήρθε????

    δεν διάβασες το θέμα???

    ο σπιτονυκοκύρης είναι Εβραίος...


    δηλαδή εσένα αν σου συνέβαινε κάτι τέτοιο δεν θα σε επηρέαζε???!!!!!!!!!!!!


    κάθε τι που γίνετε δεξά αριστερά δίπλα μου μέσα μου με αφορά με διατρέχει σαν ηλεκτρικό ρεύμα.

    είμαι ένα σφουγγάρι τίποτα δεν πέφτει κάτω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό κατάλαβα, ρε φίλε, τίποτα δεν αφήνεις να πέσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λαλατε