Το τιμητικό μετάλλιο που δόθηκε στον Πυθαρούλη |
05 Ιανουαρίου 2022
ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΥΘΑΡΟΥΛΗΣ...ΑΣΥΡΜΑΤΙΣΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΚΑΙ ΉΡΩΑΣ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
27 Δεκεμβρίου 2021
To τραίνο μας ο ΗΣΑΠ και τα δεινά που τον βρήκαν....
Η ζωή μου είναι δεμένη με τον παλαιό ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Σπουδάζοντας στο απογευματινό ναυτικό λύκειο, ταξίδευα καθημερινά. Πειραιάς Ομόνοια... Μετά έπαιρνα από την Κάνιγγος το τρόλεϊ κλπ κλπ. Πιο παλαιό, ποκοπίκος όταν ήμουν, με έπαιρναν οι γονείς και πηγαίναμε στον Πειραιά επιβιβαζόμαστε στο τραμ Πειραιάς Πέραμα και κατεβαίναμε στην Υπαπαντή. Εκεί ήταν οι θείοι και οι θειάδες... Και τα ποδήλατα που είχαν τα ξαδελφάκια... Τότες βέβαια ήταν του Ανδρεάδη ο ΗΣΑΠ... Εκεί κοντά στα 1975 έπρεπε η Δημοκρατία να τιμωρήσει τον εφοπλιστή Ανδρεάδη που τάχθηκε με την δικτατορία... Και έκαναν τον ΗΣΑΠ κρατικό.
Πέρασαν τα χρόνια και έγινε η αναβάθμιση των ραγών, έργο απαραίτητο.
Πέρασαν τα χρόνια και έγινε η αναβάθμιση των ραγών, έργο απαραίτητο. Γλίτωσαν τα σπίτια τους κραδασμούς. Εντάξει δεν έγιναν και τέλεια. Ο θόρυβος είναι ακόμα ενοχλητικός, αλλά δεν είναι εκείνο το φρικτό, με τους κραδασμούς. Οκ σιγά σιγά θα βγουν εκπαιδευμένοι τεχνίτες και επιστήμονες μηχανικοί, και θα κάνουν πιο σωστά τα πράγματα. (αν και στο εξωτερικό κάνουν θαύματα με κάτι θηριώδεις μηχανές).
Τα δύο όμως τελευταία χρόνια τα πράγματα δεν πάνε καλά στον ΗΣΑΠ... Κάτι ψήνεται... Κάτι κακό ετοιμάζουν... Μια τρομερή ανακατωσούρα. Κάτι περίεργες καθυστερήσεις στους σταθμούς. Κάτι κολλήματα ανάμεσα στους σταθμούς. Κάτι το ένα κάτι το άλλο... Ο κόσμος έχει αρχίσει να διαολοστέλνει... Το τι μπινελίκι πέφτει....
Μην ξεχνάμε ότι ο κοσμάκης για πολλές πολλές δεκαετίες έχει χτίσει την ζωή του στον άξονα Κηφισιάς Πειραιά. Δεν είναι παίξε γέλασε... Η γραμμή αυτή δεν είναι σαν του ΜΕΤΡΟ που βλέπεις στάσεις όπου μετά βίας μπαίνει ο κόσμος και είναι πάντα άδειοι σταθμοί. Στους σταθμούς του ΗΣΑΠ δεν υπάρχει σταθμός, άδειος (εκτός από 1 ή δύο που είναι φτιαγμένοι πρόσφατα για το ποδόσφαιρο). Είναι όλοι καργαρισμένοι.
Αυτό που συντελείτε, είναι τυχαίο ή προμελετημένο; Δηλαδή, οι συρμοί είναι όλοι εξωτερικά στο μαύρο τους το χάλι. Κάτι graffiti φρικτής αισθητικής (και το λέω εν γνώσει μου... Γιατί μεγάλο τμήμα του μισθού μου προέρχεται από εταιρίες που πωλούν spray) Κάτι που οι χουλιγκάνοι κάνουν τους συρμούς μπλε μαρέν αράπα. Κάτι το ένα κάτι το άλλο (πχ οι συμμορίες επαιτείας και κλεφτοφολάδων) το θέμα τρένου έχει αρχίσει να γίνεται δυστοπικό...
Έτσι το θέμα είναι απλό... Γιατί τα κάνουν αυτά οι διοικήσεις; Μα μάλλον γιατί ονειρεύονται μια ιδιοτικοποίηση της γραμμής αυτής. Είναι εύκολο; Θα θίξουν την σοσιαλμανία του Κ. Καραμανλή του παλαιού; Δεν ξέρω τι να πω... Ότι βρωμάνε αυτές οι ιστορίες ....
ΖΕΧΝΟΥΝ ιδιωτικοποίηση...
Το κύριο καθήκον είναι η οργάνωση, των σταθμαρχείων... Κάτι τρέχει εκεί... Επίσης το κλείσιμο του μέρους που σταθμεύουν την νύχτα οι συρμοί... Η αλλαγή των εταιριών επιτήρησης δεν είναι μόνο απαραίτητη... ΒΟΑ η κοινωνία... Κάτι τρέχει και όλοι όσοι θέλουν να κάνουν graffiti το κάνουν με φραπεδάκι...
Η υπεράσπιση του ΗΣΑΠ είναι το κυρίαρχο... Μετά χρειάζονται νέα τραίνα. Μετά όμως. Να κλείσει ο χώρος και μετά να γίνει νέα αγορά. Και από τα Ελληνικά ναυπηγία... ¨Οχι ξανά από Κορέα.... Να δουλέψουν τα ναυπηγεία....
11 Δεκεμβρίου 2021
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ... ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ...
Μόλις διάβασα ότι όταν ουρεί κανείς στο ντους ελλοχεύουν ένα σωρό ιατρικά θέματα. https://www.news4health.gr/ev-zin/10103/gia-poio-logo-i-oyrisi-sto-dous-den-einai-kali-idea
Έτσι και εγώ ως σοφολογιότατος επί των ιατρικών θεμάτων σας εφιστώ την προσοχή...
Όταν βήχεις, σε κόσμο, βήχεις προς τα κάτω, για να μην πάνε τα μικρόβια σε όλους. Συνιστάτε να γίνεται κανείς ίσα με το πάτωμα. Βήξε τότε άνετα...
Άμα σου έλθει να κλάσεις στην μπανιέρα, σήκω ευθύς αμέσως και κλάστε όξω από το ύδωρ. Αυτό γίνεται γιατί όταν αερίζεστε εντός του ύδατος, δηλητηριάζουμε τους πόρους τους δέρματός μας.
Όταν θέλεις να φτύσεις, μην φτύνεις ευθεία, γιατί οι μυς του προσώπου σου αλλοιώνονται και χαλαρώνουν. Μάζεψε για 25 δευτερόλεπτα αγέρα και φτύσε προς τα πάνω εν είδη συντριβανιού... Κάμνει περφεκτ μυς... Θα μείνεις πάντα νέος...
Ας υποθέσουμε ότι σεξουλιάζεστε και είσαι άνωθεν του προσώπατου. Σε πιάνει μια φαγούρα στο πίσω μέρος του ποπού. Επ ουδενί δεν πρέπει εκείνη την στιγμή να ξυστείς. Ο κίνδυνος είναι μεγάλος. Μπορεί να έχεις μια στρέβλωση του πέος προς την μεριά της φαγούρας.
Αυτές είναι μερικές συμβουλές που τις κάνω προς την νέα γενεά. Είναι τμήμα του νέου ιατρικού βιβλίου μου με τίτλο " Τι πρέπει να κάνεις για να μείνεις πάντα βρωμόγερος"
11 Σεπτεμβρίου 2021
"ΛΥΚΑΒΗΤΟΣ" "ΣΤΕΓΗ ΠΑΤΡΙΔΟΣ" "ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΙΚΑ" δηλαδή ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ και ένας πτωχός βρυκόλαξ της ιστορίας του ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ....
Μια νέα ζούρλα έχει πιάσει νέους μεσήλικες και ηλικιωμένους στην περιοχή μας. Η μανία των σπορ!!!
Μαζεμένοι στους καφενέδες, παθιάζονται με την αθλητική δραστηριότητα. Οι καφετζήδες
παρακολουθούν με ιδιαίτερη αμηχανία τις πρόσφατες αυτές μόδες. Είναι που μετά τον καφέ και τις συζητήσεις εξαφανίζονται και πάνε στις αλάνες να παρακολουθήσουν τα σπορς...
Ανάθαμά τους τους αχαΐρευτους. Πάνε οι παλαιές ημέρες. Οι πρέφες, οι κολτσίνες και τα τοιαύτα. Αυτά μου έλεγε στο καφενεδάκι του γέρου Κωνσταντή από την Ιθάκη, ο παραγιός του ο Βαγγέλαρος με το όνομα. Σβέλτος και εξυπνατζής. Μωρέ Βαγγέλαρε του λέγω: " Άστα να πάνε. Και εγώ - μεταξύ μας - εκεί πάω τώρα... Τι να κάνω όλη την ώρα εδώ. Πάφα πούφα το τσιγάρο ΜΕΞΗ... Μπάφιασα. Το έριξα στα σπορ.... Είμαι αντι - πρόεδρος του Άρη Κουντουριώτικων, αλλά δεν ασχολούμαι με το φουτ μπωλ. Έχω τα άλλα ποδηλασία, κολύμπι, βόλεϋ μπολ και τα σχετικά"
Ο Βαγγέλαρος σοβαρός, σοβαρός μου λέει : "Α είπα και εγώ γιατί εγώ είμαι Άμυνα Αμπελοκήπων. Όλα κι όλα. Όλοι εδώ στα Κουντουριώτικα είμαστε Άμυνα"... Το κλίμα δυσκόλευε και γι αυτό πλήρωσα και είπα ... μυστικά... " Μην το πεις στο αφεντικό που είναι Α.Ε.Ν.Α και νευριάσει γέρος άνθρωπος (ΑΘλητική Ένωση Νέων Αμπελοκήπων).
Πήγα στην αλάνα δίπλα από το γήπεδο του ΠΑΟ που εκεί στα 1960 το είπαν "ΜΑΡΑΚΑΝΑ" έδρα της Άμυνας, (ποδοσφαιριστής της ΆΜΥΝΑΣ ήταν ο Μίμης Δομάζος και τον πήρε ο ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ) καλησπέρισα του φίλους της Άμυνας και πήγα στους αθλητές του ΗΡΑΚΛΗ που περίμεναν να προπονηθούν και αυτοί... Ξαπλωμένοι κάτω από το πεύκο, φούμαραν αριμανίως. Συζητούσαν με πάθος για τους δύο Γερμανούς που έπαιζαν στον "Λευκό Αστήρ", που ήταν ομάδα της
γειτονιάς στην οδό Ιπποκράτους. Ήταν αδέλφια οι Ώγεν και Άιντς Κούνες. Παιχταράδες... Λένε ότι τους ζήτησε και ο ΠΑΟ ο ΑΣΤΕΡΑΣ ακόμα και ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ... Αυτοί όμως εκεί... Πιστοί, στον ΛΕΥΚΟ ΑΣΤΗΡ.... Εκεί να δείτε ντέρμπυ, ως αίματος... Να παίζουν ο Λευκός Αστήρ με τον Κρόνο !!! Πωπω δεν μιλιούνται μήνες οι διοικητικοί...Να μην τα πολυλογώ, η άνοιξις ήτο μαγευτική. Περπάτησα προς τον Λυκαβηττό, αργά αργά. Όλα ανθισμένα. Και αξάφνου εμπρός των οματιών μου, ξεπροβάλλει μια νεαρά.... Ω... !!!! Μα τι θεσπεσία γυνή ήτο αυτή... Να μην σας τα πολυλογώ παντρευτήκαμε. Έρως μεγάλος. Δεν την ενοχλούσε που είχα αδυναμίες, όπως το φρέσκο αίμα. Ομολογώ ότι ποτέ δεν δάγκωσα. Κάθε τέτοια πεθυμιά έσβηνε. Την έχασα εκεί στα Δεκεμβριανά. Άγνωστο πως ένας όλμος έπεσε και την σκότωσε... Αθάνατη θα μείνει στην μνήμη μου... Όπως και εγώ... Πηγή όλων "ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ" από τον δημοσιογράφο Δ. ΓΚΟΥΤΑ.
13 Ιουνίου 2021
ΤΟ ΧΑΣΙΣ ΣΤΗΝ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ..... ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 1821.... ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΙΝ ΜΆΛΛΟΝ
Και πέφτω πάνω σε μια διαμαρτυρία αγροτών από την ΜΑΝΤΙΝΕΙΑ. Και παθαίνω πλάκα. Τι είναι τούτο.... Οι αγρότες δεν παρήγαγαν, φασολάκια, αμυγδαλίτσες ή πατάτες... Καλλιεργούσαν Ινδική κάνναβη, δηλαδή ΧΑΣΙΣ. Δεν ξέρω αν έχετε μυρίσει αυτό το φυτό ποτέ. Μια φορά που το είχε μια σχέση μου, στην τουαλέτα της, για να παίρνει αγέρα και ήλιο το χάιδεψα και βρώμαγε το χέρι μου. Μια αηδία και μισή. Φαντάζομαι λοιπόν στρέμματα, ολάκερα με αυτό το φυτό. Αηδία. Βρώμα του κερατά. Μπλιαχ.
Ωστόσο, οι άνθρωποι ακολουθούν, στην διαμαρτυρία τους, μια ορθή δομή. Το έγγραφό τους περιγράφει την ιστορία της καλλιέργειας. Από την έναρξη, λένε, του κράτους άρχισαν να καλλιεργούν την Ινδική κάνναβη. Και μάλιστα, όχι να την φυτεύουν, να την μεγαλώνουν και να την μαζώχνουν. Όχι μόνο ! Είχαν και την επεξεργασία μετά. Την έκαμναν σκόνη και δεν ξέρω τι άλλο. Και μετά την πωλούσαν.
Δεν χρειάζεται να πω ότι αυτό με το χρυσό, είναι κάτι που πρέπει να το τονίσω... Χρυσός πολύς έρεε, λοιπόν.... Φραγκόπουλα.... Όχι σαν καλλιέργεια, τόσο πολύ... Η επεξεργασία είχε το πολύ ψωμί, μάλλον. Θα πρέπει να ήταν πολύ γνωστό το χασίς της περιοχής κάποτε. Δεν ξέρω ποια πόλη είναι εκεί κοντά και πως λέγονταν διεθνώς... Εξ' άλλου δεν έχω πάγει στα μέρη αυτά. Πάντως αν με διαβάσει κανείς ΝΑ ΈΧΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ... Παρότι δεν μου αρέσει το είδος αυτό και γενικά τα ναρκωτικά, δεν μπορώ παρά να έχω συμπάθεια με ότι καταπιάνομαι.Εντύπωση, μου έκανε συνολικά η επιστολή... Το Ελληνικό κράτος απαγόρευσε την καλλιέργεια της Ινδικής Κάναβης αλλά επέτρεπε την επεξεργασία της, για να παραχθεί το χασίς. Και έτσι οι αγρότες, αγόραζαν φυτά από άλλες χώρες και τα επεξεργάζονταν. Λέμε τώρα... Γιατί όλα αυτά μου μυρίζουν λαθρεμπορίες, παρανομίες και τα τοιαύτα...
Η ζωή.... Η ζωή δεν είναι νόμιμη πάντα. Διαβάζοντας την ιστορία και μελετώντας μυστήρια θέματα, που βρίσκω από σπόντα.... Φαντάζομαι πολύ περίεργα πράγματα για την χώρα. Έχω βρει πχ ένα κείμενο επί Όθωνα που όριζε την φορολογία εισαγωγής εξαγωγής του οπίου... Ωραία πράγματα....Ο αγώνας λοιπόν κατά των ναρκωτικών, προϋποθέτει , την αυτογνωσία. Φανατισμοί και δάκτυλα που δείχνουν τον στόχο δεν είναι επιτρεπτές διαδικασίες. Ο λαός μας φαίνεται πέρασε μέσα από τα ναρκωτικά. Είχε μεγάλη αγάπη για αυτά. Πχ κατά τον μεσοπόλεμο μου έλεγε ο πατέρας μου τα ναρκωτικά ήταν κυρίαρχα στην ΑΘήνα...
Εύχομαι να μελετάμε και να είμαστε προσεκτικοί. Επίσης να βοηθούμε την κοινωνία να ξέρει ότι η ΞΕΝΕΡΩΤΗ ζωή είναι πιο αληθινή. ΌΧΙ ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ. Απλά πιο αληθινή...
20 Μαΐου 2021
200 ΈΤΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΠΑΝΆΣΤΑΣΗ... Η ΚΥΜΗ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ....
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η Κύμη Εύβοιας, ευτύχησε να έχει ήδη ένα βιβλίο για το 1821, τιμώντας με αυτόν τον τρόπο την ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Δεν ήταν εκδότης ο Δήμος Αλιβερίου Κύμης ή ένας πολιτιστικός σύλλογος ή κάποιος από αυτό που ονομάζουμε Κράτος. ΕΥΤΥΧΩΣ ήταν αυτό που λέμε ΑΥΤΟΕΚΔΟΣΗ. Γιατί σε μια αυτοέκδοση μπορείς να πεις, αυτό που τραβάει η καρδιά σου και λαχταρά να κοινωνήσει ο εγκέφαλός σου. Χωρίς δεσμεύσεις και περικοκλάδες.
Συγγραφεύς ο Μιχάλης Ποντίκης, εκδότης τοπικού περιοδικού που καλείται Ο ΝΕΟΣ ΆΣΤΕΡΟΣ. Είναι ένας διανοούμενος που εκδίδει περιοδικά, παράγει βιβλία και διοργανώνει που και που κάποια εκδήλωση, που σπάει την ηρεμία του τόπου. Τον έχω συναντήσει τρεις τέσσερις φορές. Και αυτές τις φορές, οι συζητήσεις μας ήταν για τον τόπο και την ιστορία του.
Το βιβλίο «ΤΟ 1821 ΚΑΙ Η ΚΥΜΗ» είναι ένα βιβλίο, που αναφέρεται στους αγώνες των επαναστατών, ενάντια στους Οθωμανούς και αναφέρεται επίσης στις εσωτερικές συγκρούσεις των επαναστατών. Η περιοχή της Κύμης και την Καρυστίας ευτύχησε να έχει αυτόν τον διανοούμενο και να δει ένα βιβλίο για τα 200 χρόνια από την επανάσταση. Πόλεις μεγαλύτερες, δεν έχουν ακόμα εκδώσει τίποτα. Και η Κύμη τύπωσε. Μάλιστα, όπως μαθαίνουμε, από την σελίδα στο FB του τοπικού παραρτήματος των Ευβοϊκών Σπουδών, σύντομα θα έχουμε και δεύτερο βιβλίο, από τον Δημήτριο Πέππα, με θέμα το 1821.
Αυτό είναι αποτέλεσμα, ενός συναγωνισμού της περιοχής, ανάμεσα σε δύο πνευματικά κέντρα. Εξ’ άλλου όπως μου είπαν η εισαγωγή του Μ. Ποντίκη στο βιβλίο «ΤΟ 1821 ΚΑΙ Η ΚΥΜΗ» απαντά σε μια τοποθέτηση του παραρτήματος Ευβοϊκών Σπουδών (αρνούμαι ως τα 60 μου να διαβάσω τις εισαγωγές των βιβλίων).
Το βιβλίο του Μ. Ποντίκη ακολουθεί τις διαθέσιμες πηγές και τα σχετικά «ευαγγέλια» της περιοχής, βιβλία που αναφέρονται στο 1821. Επίσης ανατρέχει στις αλληλογραφίες και τις πηγές των μεγάλων νησιών πχ Ύδρα Σπέτσες κλπ.
ΒΑΣΣΟΣ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΩΤΗΣ |
Είναι γενικά, ηρωική προσπάθεια μέσα σε μια μικρή πόλη, να πας να αναλύσεις θέματα δύσκολα... Πχ τις εσωτερικές συγκρούσεις μεταξύ επαναστατών ενάντια σε συμβιβασμένους ή αδιάφορους. Πως να εξηγήσεις σ’ ένα κόσμο τις αντιφάσεις τις επανάστασης; Σε γενικές γραμμές νομίζω ότι ο Μ. Ποντίκης τα κατάφερε πολύ καλά. Με μια γλώσσα, επιστημονική και πανεπιστημιακή, έδωσε σε όλους να καταλάβουν τα γεγονότα, να ξετυλίξει το κουβάρι του χρόνου και να φωτίσει τους πρωταγωνιστές.
Κορυφαίες στιγμές του βιβλίου για μένα είναι ο θησαυρός των τελευταίων σελίδων. Οι μάγισσες των Οθωμανών οι πρακτικές της ανάκρισης και του αιχμαλωτισμού, τα βασανιστήρια μεταξύ Ρωμιών και Οθωμανών. Κορυφαίες στιγμές του βιβλίου. Σε γενικές γραμμές με βρίσκει σύμφωνο, σε ότι αφορά τις εξελίξεις της εποχής εκείνης. Εκτός της άποψής του για τον Οδυσσέα Ανδρούτσο. Θα ήθελα επίσης να φωτιστεί το γεγονός της πολυπληθούς Κύμης, που είναι η μεγαλύτερη πόλη σε Ρωμιούς. Μεγαλύτερη από την σημερινή Χαλκίδα, την Κάρυστο κλπ. Γιατί η Κούμη είχε κοντά 3,000 κατοίκους Ρωμιούς;
Αναφέρεται το βιβλίο σε δύο ωραία κέντρα της επανάστασης τα βλαχόφωνα χωριά Μετόχι και Κούτουρλα, καθώς και προσεγγίζει πολύ καλά την ενότητα Βάσσου Μουροβουνιώτη και Κριεζώτη.
Η ανάλυση του Μ. Ποντίκη για την οικονομική κρίση, πριν την επανάσταση του 1821 δείχνει ότι μόνο επαρχιώτηςς ιστορικός δεν είναι. Παρακολουθεί με επιμέλεια τις «σύγχρονες» αναλύσεις των ιστορικών, όπως ο θανών Κρεμμυδάς.
Το βασικό ερώτημα παραμένει ωστόσο, επιμελώς αναπάντητο ή δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή. Γιατί η Κούμη είχε τόσες πολλές παλινωδίες; Γιατί ήταν λίγοι οι επαναστάτες; Προσωπικά έχω μια εκδοχή αλλά άμα γράψω ποτέ ένα άρθρο θα αναφερθώ.
ΚΡΙΕΖΩΤΗΣ |
Τέλος, έχω να πω ένα μεγάλο μπράβο στο φως που δόθηκε στην
περιοχή μας από το βιβλίο του Μιχάλη Ποντίκη.
Ευχόμαστε και το βιβλίο, που έρχεται να
δώσει και αυτό φως στα μυστήρια της εποχής του 1821 στην Κούμη....
Ελπίζω πάντως να γίνει στο καλοκαίρι ανάλογη συζήτηση σε εκδηλώσεις. Εύχομαι το
βιβλίο του Μ. Ποντίκη «ΤΟ 1821 ΚΑΙ Η ΚΥΜΗ» να μπει σε κάθε σπιτικό.
ΕΊΝΑΙ ΎΨΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΡΗ ΜΑΣ...
Bottom of Form
11 Απριλίου 2021
ΔΕΝ ΉΤΑΝ 0Ι ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΙ Ή Ο ΜΕΣΣΑΡΗΣ Ο ΚΟΥΔΑΣ Ή Ο ΑΠΟΛΛΩΝ ΣΜΥΡΝΗΣ ΉΤΑΝ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΠΟΛΗΣ ΟΙ ΗΜΙΘΕΟΙ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ...
Το απόκομμα το έχει βρει ο Nicholas Peppas
ΚΥΜΗ, Φεβρουάριος. (του ανταποκριτού μας). Την παρελθούσαν Κυριακήν έγιναν
εις την πόλιν μας ενδιαφέροντες φιλικαί συναντήσεις μεταξύ των ομάδων Μ.
Αλέξανδρος – Άμυνα. Δισχύλιοι περίπου θεαταί παρηκολούθησαν τον ενδιαφέροντα
αυτόν αγώνα. Αι ομάδες κατήλθον ως εξής: Άμυνα Καλλίγερος, Δενδρινός, Λέππας
ΙΙ, Φαφούτης, Κοντομηνάς, Αλεξανδρής Π. Ψύχας, Θεοδώρου, Σταματάρας, Μοναχός
και Καλαφάτης. Μέγας Αλέξανδρος Βλαχογιάννης, Νικολούτος, Κούρπας, Σταμέλος,
Πέππας, Μονκανάκης, Σταματίου, Κωνσταντακάκης, Βάμβας, Μωραίτης, Βαμβακάρης.
Η Άμυνα ευθύς από του πρώτου λεπτού παραβιάζει το τέρμα της αντιπάλου. Το
παιγνίδι συνεχίζεται με απελπιστικήν υπεροχήν της Αμύνης μονότονο και εντός
42 λεπτών η νικήτρια ανεβάζει τα τέρματα εις 7. Το ημιχρόνιον λήγει ούτω.
Εις το β. Ημιχρόνιον οι του Μ. Αλεξάνδρου επί 15 λεπτά πιέζουν απελπιστικά
το αντίπαλον τέρμα το οποίον σώζει δια αυτοθυσίας ο Κέρβερος των δικτύων
Καλλόγερος. Εις το 20 λεπτόν σημειούται μπέναλτυ κατά της Αμύνης το κτυπά
τεχνικά ο Νικολούτσος και σημειεί το μοναδικόν τέρμα του Μ. Αλεξάνδρου παρά
την απελπιστικήν προσπάθειαν του Καλλιγέρου. Θέλει 15 λεπτά να λήξη το
ημιχρόνιον και η Άμυνα πιέζει το αντίπαλον τέρμα σημειούσα έτερα δύο τέρματα
δια του Καλαφάτη και Σταματάρα και τοιουτοτρόπως λήγει και το 2ον ημιχρόνιον
με την Άμυνα νικήτριαν δαι 9 τερμάτων έναντι 1.
Το θέμα δεν είναι της Κύμης φυσικά. Είναι της κάθε Κύμης. Και είναι απορίας άξιο, πως οι ιστορικοί δεν έχουν σκύψει επάνω στα θέματα αυτά. Προφανώς είναι γοητευμένοι με γιγάντια θέματα και αγνοούν μια ιστορία που αγωνίστηκε κόντρα στα ναρκωτικά, κόντρα στην καθημερινότητα, που χάρησε δόξα και τιμή, έστω και πρόσκαιρη στον Σταμέλο, στον Μοναχό... Στον κάθε ένα που δεν τον ξέρει κανείς πλέον. Εντάξει δεν ήταν Ανδριανόπουλοι, ή ένας Μεσσάρης αλλά και αυτοί στα μάτια των πιτσιρικάδων ήταν ΟΛΥΜΠΙΟΙ ΘΕΟΙ της μπάλας...,
01 Απριλίου 2021
O πρώτος Έλληνας κάτοικος της ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ του ΚΑΝΑΔΑ.... (Βρετανική Κολομβία) και ένας βρυκόλαξ μας γράφει...
Η σπάνια φωτογραφία του Κουμιώτη ΚΑΠΙΩΤΗ |
Εκτίθεται στο μουσείο, σαν σκάφος του ΚΑΠΙΩΤΗ... |
06 Φεβρουαρίου 2021
ANATOLE FRANCE.... "Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΜΗΣ".... εκδόσεις ΕΥΜΑΡΟΣ. Βιβλιοπαρουσίαση
Πριν από χρόνια, δεν θυμάμαι πόσα, είχα δει σε έντυπο περιοδικό της περιοχής της Κύμης, που ονομάζεται "ΆΣΤΕΡΟΣ" ότι κάπου εκεί στον μεσοπόλεμο, σε μια εφημερίδα της περιοχής, είχε μεταφραστεί και δημοσιευτεί, τμηματικά, το έργο του Anatole France "Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΜΗΣ".
Επειδή δε ζει στην Κύμη, ένα έτος, έσπευσε να το μελετήσει το ζήτημα. Όπως έμαθα, το έργο της ανακάλυψης του έργου, ανατέθηκε στην Μαριάννα Παπουτσοπούλου, η οποία το βρήκε, το αγάπησε και το μετέφρασε.
Την Μαριάννα Παπουτσοπούλου, την είχα δει, σε ορισμένες παρουσιάσεις βιβλίων, στις εκδόσεις του Σάμι του ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗ. (Αλήθεια αυτός ο ζεστός χώρος, όπου έδινα πολλά ραντεβού απολαμβάνοντας τον καφέ μου, πόσο μας λείπει!!!). Φυσικά έχω και ορισμένες ποιητικές συλλογές της. Είναι γνωστό, όμως τι άξια μεταφράστρια είναι. Για μένα είναι ανάμεσα στους δύο καλύτερους, εν ζωή μεταφραστές. Οπότε ήταν σίγουρο ότι "Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΜΗΣ" θα έπεφτε σε καλά χέρια. ΚΑΙ ΈΠΕΣΕ !!
Η ιστορία μας, είναι για τον Όμηρο και την Αιολική Κύμη. Όπως γνωρίζετε, επτά νομίζω πόλεις διεκδικούν το μέρος που γεννήθηκε. Μια εξ' αυτών η Κύμη της Αιολίας.
Ο Νομπελίστας συγγραφεύς, εκεί στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, εμπνεύστηκε και έγραψε για τον Όμηρο και την ζωή των ποιητών τότε... Μας περιέγραψε, επίσης επί τη ευκαιρία και ένα συμπόσιο. Το μικρό αυτό βιβλίο,, μας ταξιδεύει, σε μια εποχή όπου συγκροτείτε η γλώσσα μας, όπου αποκτούν νόημα οι κοινές θρησκευτικές συνήθειες των "Ελλήνων" της εποχής εκείνης. Όπως επίσης και το πολίτευμα που επικρατεί στις πόλεις κράτος. Η βασιλεία, ήταν τότε το κυρίαρχο πολίτευμα, πολίτευμα που κυριάρχησε στις πόλεις κράτος της Μικράς Ασίας. Στις πόλεις εκεί λίγες πέρασαν στην Δημοκρατία και αυτές πρόσκαιρα.
Όμως το θέμα είναι ένα στο βιβλίο. Να πάρει κανείς, μυρουδιά πως ήταν η ζωή, ενός τραγουδιστή, ενός ποιητή. Πως ζούσε. Πως πλάγιαζε, στο κρεββάτι. Πως μεγάλωνε τα παιδιά του. Μην ξεχνάμε, ότι "πρόσφατα" είχε καταλυθεί η κομμουνιστική μητριαρχία και είχε αναδειχθεί η πατριαρχία. Αυτό το ανακαλύπτεις στο διήγημα, εκεί που περιγράφει πως μοιράζει ο ποιητής Όμηρος, το φαγητό στην γυναίκα και στα παιδιά...Και κυρίως στο πως ζούσαν οι γυναίκες, εντός της εστίας.Νομίζω ότι πάντα αυτά τα έργα, σε οδηγούν στο να πας να μελετήσεις την ιστορία των αρχαίων Ελλήνων. Να ξαναμελετήσεις Κορδάτο ή Κακριδή...
Το έργο που απολαύσαμε είναι Anatole France .... Είναι λυρική η γραφή, αναλυτικά παρουσιασμένη η φύση και οι άνθρωποι που συμμετέχουν στην πλοκή. Μυρίζει Γαλλία... Μυρίζει, ευωδιαστά από μια εποχή και σχολή διήγησης που είναι πλέον σε άμυνα... Σήμερα κυριαρχούν οι σχολές των Αγγλοσαξόνων. Μια βιαιότητα, μια ψυχολογική καταβύθιση σε σκοτεινά ερέβη... Τουναντίον η Γαλλική σχολή είναι "ΆΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ".... Είναι για να το πω, το λογοτεχνικό αλώνι όπου παρακολουθώ στο μυαλό μου την πάλη ανάμεσα στο Ρώσικο διήγημα και το Γαλλικό... Ακόμα δεν έχω αποφασίσει ποιο θα διαλέξω... Και ο χρόνος μου στενεύει...
Ο εκδότης, επέλεξε την σωστή μεταφράστρια. Ο λυρισμός, η φιλολογική καλαισθησία, η επαναφορά "ξεχασμένων" λέξεων στο σήμερα ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ σε τελευταία ανάλυση τα κέρδη αυτού του βιβλίου...
Στα μείον αυτού του βιβλίου είναι η απουσία της πληροφορίας για τον Μιχάλη Ποντίκη, του εκδότη του ΆΣΤΕΡΟΥ που μας πληροφόρησε για το έργο αυτό...
Στα συν αυτού του βιβλίου είναι η γραμματοσειρά. Ευδιάκριτη και καλή. Θα έλεγα ότι λίγο μεγαλύτερη θα ήταν ΤΕΛΕΙΑ... Αυτό το βιβλίο είναι ότι πρέπει για μια ημέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ή για ένα πρωινό καφέ το καλοκαίρι, σε καφενεδάκι, πλησίον της θάλασσας.
Θέλω να είμαι σαφής. ΛΕΙΠΟΥΝ τα βιβλία τσέπης. Τα βάζεις στο σακάκι σου και περπατάς. Και όποτε θες το διαβάζεις όπου μπορείς. Σε ένα πεζούλι, περιμένοντας τον άνθρωπό σου. Αναμένοντας τον φίλο σου. ΕΥΓΕ στον ΕΥΜΑΡΟ που θα εγκαινιάσει ένα τόσο ΧΡΗΣΙΜΟ στυλ. Η σειρά αυτή, που την επιμελείται η Μαριάννα Παπουτσοπούλου, πρέπει να κάνει πάταγο...Όμως το ερώτημα είναι αμείλικτο... Η σημερινή Ευβοϊκή Κύμη, θα το αγκαλιάσει; Για ένα μυστήριο λόγο, οι Κουμιώτες αγαπούν την Κύμη την "Ιταλιώτιδα". Ήλθε η ώρα να στρέψει το μάτι της προς την Αιολική Κύμη; Δεν το ξέρω. Η ευκαιρία είναι σπουδαία. Αν ήμουν πχ ξενοδόχος, θα είχα στην ρεσεψιόν μου το βιβλιαράκι αυτό και θα το χάριζα ή θα το πουλούσα... Γιατί; Δεν μπορώ να απαντήσω σε πασιφανή ερωτήματα...
Πολλά θα μπορούσαν να γίνουν... Αλλά σε τελευταία ανάλυση, είναι έργο που εμείς δεν μπορούμε να τα πραγματώσουμε από τας ΑΘήνας...
ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ
24 Ιανουαρίου 2021
"Η πολυετής εμπειρία στο Facebook" ΕΓΓΓΥΩΝΤΑΙ...και οι δύο ομάδες που έχω ....
Είναι πολλά τα έτη, που είμαι στα κομπιούτερ. Είτε κάποτε μεταφέροντας μπομπίνες στην IBM πριν το 80, σαν εξωτερικός υπάλληλος χαχα είτε μετά ως χρήστης του διαδικτύου... Μετά άρχισα, να γράφω στο site https://www.sxeseis.gr/ τα ποιήματά μου και να γράφω στο forum. Πιο πριν σε άλλα site που έχουν κλείσει... Νομίζω ΠΑΝΤΑ ως akrat.
Μετά έσαξα, αυτό το blog και μετά πήγα στο Facebook. Εκεί έκανα δύο ομάδες. Πρώτα την ομάδα ΚΟΥΜΗ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΑΚΑΤΕΣ και μετά την ομάδα ΑΡΧΕΙΟΜΑΡΞΙΣΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ...
Όσο αυτές οι ομάδες μεγάλωναν, σε μέλη και συμμετοχή, τόσο εγώ διέγραφα φίλους και γνωστούς από φίλους μου. Είχα και έχω την βεβαιότητα ότι όλα αυτά είναι πρόσκαιρα και οι φίλοι που θέλουν να σε γνωρίσουν, είναι εντυπωσιασμένοι για λίγο, μετά βαριούνται και στο τέλος δεν έχουν την όρεξη να σε διαολοστείλουν...
Αυτό ήταν το πρώτο συμπέρασμα...
Οι ομάδες στο Facebook στην πραγματικότητα ενέχουν ένα ερωτισμό. Άπαξ και δεν υπάρχει το ερωτικό στοιχείο τότε οι ομάδες δεν υπάρχουν. Ερωτικό δεν εννοώ σεξ. Εννοώ με την έννοια της επισταμένης αφιέρωσης, στο αντικείμενο που αφιερώνεσαι... Ωστόσο ο έρωτας, έχει μεταπτώσεις. Ενέχει ζήλια, ενέχει πάθος ενέχει απόρριψη, ενέχει αλλαγές συσχετισμών...
Κάθε ένας που ασχολείται λοιπόν ερωτικά, με μια ομάδα, ως ομαδάρχης δηλαδή, πρέπει να έχει μελετήσει την ερωτική διεργασία... Πόθος, πάθος έρως, αγάπη και μίσος...
Το στερνό στάδιο, δηλαδή το μίσος είναι αναγκαίο. Κανένας άνθρωπος που έχει ερωτευθεί, δεν γλυτώνει από το μίσος... Το μίσος είναι το τέλος του έρωτα... Οι άνθρωποι ΠΡΕΠΕΙ οφείλουν να μισήσουν κάτι που αγάπησαν....
Το άλλο στοιχείο που είναι σίγουρο είναι η ανακάλυψη της ιστορίας. Σε εκπλήσσει το μέγεθος των ελλείψεων σου... Μαθαίνεις τόσα πράγματα που απορείς... Και λες μωρέ τώρα τι ιστορία να έχει μια Κύμη; Ή τι να ανακαλύψεις για τους αρχειομαρξιστές... Και όμως πας και βρίσκεις στο διαδίκτυο, ένα κόσμο...Τώρα τι έκανα, για να πετύχουν οι ομάδες. Το πρώτο που έκανα στην περίπτωση της ΚΟΥΜΗΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΑΚΑΤΕΣ είναι να κάνω διαχειριστές κυρίως ΕΚΤΟΣ ΚΥΜΗΣ.. Γιατί; Γιατί ξέρω ότι η κάθε Κύμη δηλαδή η κάθε Ελληνική επαρχία πρέπει να ανοιχθεί. Μια ομάδα που είναι από ντόπιους σύντομα, θα περιορισθεί σε ένα περιβάλλον ΑΥΤΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ... Μετά προσπάθησα να μην βάζω στην αρχή φωτογραφίες... Ήθελα να μάθω τον κόσμο στον γραπτό λόγο... Και ήθελα να ανοίξω τον ορίζοντα στους μελετητές της Κύμης και να έχουν μαζεμένα ότι υπάρχει σε pdf. Μετά υποτάχθηκα στις φωτογραφίες... Και ήταν βέβαια τσουνάμι... Κατελήφθη από φωτογραφικό υλικό... Οπότε μετά πάνε τα όνειρο και οι ελπίδες για κάτι διαφορετικό...
Η ομάδα ξεκίνησε με όνειρα... Να γίνει πόλος συσπείρωσης πνευματικών διεργασιών στην ευρύτερη περιοχή κλπ.. Μπούρδες.. Κάθε ένα θέλει το μπαϊράκι του. Εξάλλου ποιος Έλληνας δεν θέλει να ανοίξει το δικό του μαγαζάκι; Άνοιξε ένα καφέ και δίπλα του θα ανοίξουν πέντε έξη...
Οι αρχειομαρξιστικές μνήμες είναι άλλη περίπτωση. Εκεί πλέον τα πράγματα πάνε καλά. Άνθρωποι που έχουν μάθει να βάζουν το εγώ τους σε δεύτερη μοίρα. Εκεί οι άνθρωποι που ασχολούνται είναι γνώστες, έχουν ευρυμάθεια και ο ρόλος μου ΠΡΕΠΕΙ να είναι περιορισμένος... Και το χαίρομαι. Εκεί η αυτοοργάνωση είναι δεδομένες ιστορίες και οι άνθρωποι ξέρουν να δρουν... Εκεί νομίζω ότι τα πράγματα πάνε πρίμα....Εν κατακλείδι και στις δύο περιπτώσεις κάνω κάτι που το θεωρώ σπουδαίο... Λέω αυτό που πιστεύω ΧΩΡΙΣ ΝΑ αυτολογοκρίνομαι και χωρίς να αισθάνομαι ότι θέλω να γλύψω. Εξ' άλλου όσο μαλαγάνας και αν γινόμουν θα φανερωνόμουν... Οι προσπάθειες των ανθρώπων να γίνουν κάτι άλλο από αυτό που είναι ΠΑΝΤΑ αποτυγχάνουν.
ΑΛΗΘΕΙΑ, ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΗ να μερικά πράγματα για τα οποία ΠΡΈΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ να πράτει και να λέγει... Οι επιτυχίες έρχονται και παρέρχονται... ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΕΊΝΑΙ Η ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ προς την συνείδησή σου...
09 Ιανουαρίου 2021
ΒΓΗΚΑΜΕ ΠΑΓΑΝΙΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ.... ΜΑΣ.... ΠΑΡΕΙ Ο ΧΑΡΟΣ....
EIΣ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ
Εις τα ξενοδοχεία του ύπνου, η ζωή είναι βαθύτατα συναρπαστική.
Τα σκυλιά αλυχτούν, οι γάτοι ερωτεύονται, οι ποντίκοι σουλατσάρουν.
Ενδιαμέσως, της συναρπαστικής τοιαύτης ζωής, ταχυμεταφορείς διασπούν την γαλήνην της νυκτός.
Δόξα σοι το Θεός. Οι εξατμίσεις των είναι τρούπιες.
Ο θόρυβος, είναι βάλσαμο. Και μετά σιωπή.
Ο διπλανός σκύλος, κλαίει.
Λαμπρά!
Εντός, της οικίας, τα γνωστά.
Έκαστος εφ’ ου ετάχθην.
Τα λεωφορεία την νύχτα είναι σπάνια, οι εραστές μένουν παροπλισμένοι βλέπεις.
Άπλυτοι, αχτένιστοι, ανέραστοι, στα ξενοδοχεία του ύπνου, διαβάζουμε και τίποτα άλλο.
Και παίζουμε, την πασαβιόλα, νάρκες, κούπες και άλλα ενδιαφέροντα παίγνια
.
Όλη μας η ζωή, η οθόνη και το πληκτρολόγιο...
Εις τα ξενοδοχεία του ύπνου...
ΒΑΔΙΖΌΝΤΑΣ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ ΣΥΝΟΙΚΙΑΣ...Να περπατάς την νύχτα, στις συνοικίες του ύπνου, είναι σαν να βαδίζεις στα νεκροταφεία....Είσαι απολύτως βέβαιος ότι μάτια, με απορία σε κοιτούν...Σκέψεις περίεργες περνούν από τα κρυμμένα μάτια.Μην είσαι ο βιαστής της παραγκούπολης Χ.Μην είσαι ο κλέφτης της υψικαμίνου του εργοστασίου Δ.Μην είσαι ο αποπλανημένος τοιούτος υφαρπαγμένος μουρλαμένος αποδελτιωμένος και άλλα .... μένος...Και σε κυριεύει το μένος, της συνοικίας του ύπνου. Και ονειρεύεσαι.Ότι βαδίζεις εν μέσω ανοικτών κινηματογράφων. Ότι τα μαγαζιά την ενδεκάτην της νυκτός, διαμορφώνουν την νέα των διακόσμηση.Ότι μάτια, πιθανής ερωμένης σε κοιτούν λιγωμένα.Ότι τα άσπρα σου μαλλιά, είναι εντός περιοχής ΖΩΣΑΣ...Και τότε το μένος σου γίνεται λυγμός...
01 Δεκεμβρίου 2020
ΠΩΣ Σ ΈΛΕΓΑΝ ΠΡΙΝ ΤΟ 1821; .... ΤΑΞΊΔΙ ΣΤΑ 1803 ΚΑΙ 1819
Έκπληκτος, ανακάλυψα, πολλά μαργαριτάρια. Περίεργα ονόματα, ψευδώνυμα ή ότι άλλο θέλετε... Γιατί ο Αντώνης ΧΟΥΝΤΑ Κλόκα, είναι ένα μυστήριο πράγμα.... Αμ η Σουσούνα, ή η Μάρλα η Τουτουδίτζα είναι πως να το κάνουμε σούπερ σπάνια ονόματα...
Έχοντας μια ομάδα, ιστορική για την περιοχή, που γεννήθηκα βρέθηκα σε δύο κείμενα που μου γέννησαν μεγάλες απορίες, περί πολλαπλών ζητημάτων.
Πως λέγονταν, οι Έλληνες; Και εντάξει, οι άνθρωποι που γεννιούνται εντός τιμαρίου (τσιφλικιού) δεν χρειάζονταν επώνυμα. Οι άλλοι; Αυτοί που ταξίδευαν; Πως βεβαιώνονταν οι άνθρωποι; Είχαν ταυτότητες; χαχα...
Επί αυτών των αναπάντητων ερωτημάτων, δεν φρονώ, ότι θα βρω απαντήσεις εύκολα. Ωστόσο το ένα κείμενο είναι τρόπον τινά, εκκλησιαστικό... Οι Κουμιώτες, έστειλαν στο Άγιο Όρος, από τα αμπέλια τους, την σταφίδα ετησίως. Προς χάριν του πολιούχου Όσιου τους στο έτος 1803. (την σελίδα την βρήκαμε στο ΑΡΧΕΙΟ ΕΥΒΟΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ).
Δεν είναι θέμα για το χωριό μου. Είναι ένα γενικότερο θέμα, γιατί είναι μυστήριο να στέλνει στους μοναχούς η Σουσούνα, ή ο υιός του ντουμάνη χαχα πεσκέσι στον Όσιο... Ή η Κύμη είχε προχωρημένο χιούμορ.... ¨Η ότι ήθελε ο καθένας έβαζε. Ή εμείς είμαστε παν άσχετοι και δεν ξέρουμε την ιστορία... Και πάμε με τα σημερινά δεδομένα.
Πάντως ο αγαπημένος μου είναι ο Κωνσταντής ο ντιλμποι... Άκου πεσκέσι στον Όσιο Συνάδωνα από τον ντιλμποι... χαχα
Το άλλο κείμενο, είναι από την έρευνα στο ΜΝΗΜΩΝ του Κρεμμυδά, για ένα προεπαναστατικό σκαρί. Εκεί βρήκαμε τον άλλο φοβερό... Τον Αντώνη τον ΧΟΥΝΤΑ Κλόκα... Τρέχα γύρευε...
Τώρα βλέπουμε στην Εύβοια ότι υπάρχουν πολλά ονόματα με κατάληξη -ΑΚΗ... Ή ήταν Κρητικοί, ή δεν ξέρω τι είναι αυτό το πράγμα.... Άντε βρες... Μήπως αυτό που έλεγαν, ότι οι Οθωμανοί έβαζαν το -ΆΚΗΣ σαν κατάληξη, σε όσους ήθελαν να υποτιμήσουν; Ή το έκαναν οι ντόπιοι; ΑΓΝΟΩ. Αυτές είναι δουλειές βαρβάτες... Άντε βρες...