03 Οκτωβρίου 2020

Ένας βρυκόλαξ στο λεωφορείον... Η πρώτη συγκοινωνία των Αθηνών στα 1836....

Βρέθηκε, ψάχνοντας για την ομάδα του FB "ΚΟΥΜΗ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΑΚΑΤΕΣ"

























Δεν υπάρχει, ουδεμία αμφιβολία. Υμείς, οι βρουκολάκοι, παγαίνουμε κατά που μας την βαρά. Γυρίζουμε πω δω, στρίβουμε παρά κείθε... Ότι μας καπνίσει...

Έλα μου ντε που μας το κόψαν το φούμο... Όχι ο καρδιολόγος... Δεν έχουμε ανάγκη εμείς από δαύτα τα πράγματα... Τι καρδιά και αηδίες τούμπανα...Να μας μπήξει, κάνα στειλιάρι με σταυρό... Μπρρρ... Όχι παιδί μου, ο ¨Οθων φταίει που μας έκοψε το φούμο. Ακούς εκεί...

Είπα το λοιπόν, στο κουρίτσι, το τσίλικο, να πάμε στον Περαία, όχι πετώντας. Όχι... Να αράξουμε την αρίδα μας, σένιοι, στην αμαξάρα, που βάλανε... Και σαν φτάκουμε στην θάλασσα, να πιούμε το αιματάκι μας, να τρομάξουμε πέντε έξ μόρτιδες Σμυρνιούς (μόρτιδες λέγαν οι Σμυρνιοί αυτούς που γλύτωναν από την πανώλη και γιατροπορεύανε τους ασθενείς από την πανώλη. Οι μόρτιδες πλέον είχαν αντισώματα...) και πετώντας να επιστρέψουμε οίκοθεν...

Με το που μπαίνουμε, στην άμαξα του Παντοφορείου, δίπλα σε κάτι τζιτζιφιόγκους, κάτι λαμόγια του κερατά, κάτι γκομενίτσες σιτεμένες, κάτι πουρόγεροι ... και πάω να ανάψω τον λουλά μου, με τον υπέροχο καπνό, από την αλεπότρυπα (τοποθεσία της ΑΘήνας) μου βάζει τις φωνές ο τύπος που οδηγούσε το Παντοφορείον...


Εφημερίδα στα 1836... Δίγλωσση... Ελληνικά και Γερμανικά. Των ΑΘηνών βεβαίως βεβαίως...












"Κύριος, με το μπαρντόν, δεν διαβάσατε την ανακοίνωσιν; Απαγορεύεται το κάπνισμα.... Σβήστε το αμέσως" 

Μα είναι δυνατόν; Ξέρει ποιος είμαι εγώ; Ο Τάσος Καρατάσωστας ο μάγκας ο ντερτιλής... Που έσφαζα και έγδερνα στην επανάσταση, δέκα δέκα τους Οθωμαναίους... Βέβαια μεταξύ μας.... Για το φαγάκι μου πάλευα... Εντάξει, μωρέ είμαι και βρουκόλαξ, ευαισθητούλης... Ήμουν και καρμπονάρος... 

Ομολογώ, κυρίες και κύριοι... Είχα διαβάσει τα πάντα εκτός των στερνών αράδων... Με είχε πιάσει, μια χαρά... Επί τέλους, βρε αδελφάκι... Θα γλίτωνα το πέταγμα...

Ήμουν δε και πολύ τυχεράκιας. Ο σκύλος μου, ο μπούμπης με το όνομα, είχε ερωτευθεί, μια φίνα γεροσκύλα, που δεν μπορούσε να πάρει τα πόδια της... Αλλά ήθελε σεξάκι και δαύτη... Αχ το χούι δεν φεύγει εύκολα... Το θέλει το σεξάκι πας εις επί της γης... Νιός και γέρος, Γριά ή πιτσιρίκα...

Αλλά αυτό το φούμο.... Μα να μου κόψει τον καπνό; Έλεος... Ούτε Οθωμανός, να κυβερνά... Όχι ολάκερος Όθων... Αχ Όθων Όθων τι μας έκανες με την αντικαπνιστική σου μούρλα....




 

Την ρεκλάμα αυτή την βρήκα στον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ. Ήταν η γραμμή για την Χαλκίδα. Είχε επικρατήσει η λέξη Λεωφορείο

4 σχόλια:

  1. Πάνταφορείο. Ούτε που το ήξερα.
    Επίσης θυμάμαι ότι στα λεωφορεία παλιότερα που άνοιγαν τα τζάμια εφουμέρνανε αρκετοί και ήταν και λόγος που άρχιζαν καυγάδες μεταξύ των επιβατών.
    Με λουλά όμως δεν είχα δει κανέναν εκεί στο 80 και στο 90 το 1836 όμως θα μπορούσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

λαλατε