23 Οκτωβρίου 2012

ΦΑΡΦΟΥΛΑΣ ΕΝΑ ΤΕΥΧΟΣ ΑΦΗΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΕΤΡΟΠΟΛΕΜΟΥ

Ε Κ Υ Κ Λ Ο Φ Ο Ρ Η Σ Ε.....


Ναι, ναι, το νέο τεύχος του ΦΑΡΦΟΥΛΑ είναι στην διάθεσή σας.... Έφτασε αισίως στο 15ο τεύχος....!!!!!!!!

Το τεύχος δαύτο είναι αφιερωμένο στην ΑΦΗ....!!!!!!! Ναι, ναι, σωστά μπανίζετε... Στην ΑΦΗ....

Και όπως γράφει στο δελτίο τύπου του .....


"
Στο νέο τεύχος του Φαρφουλά γράφουμε υπερασπίζοντας την αίσθηση της Αφής ως απάντηση στην απειλή της κυριαρχίας του εικονικού πολιτισμού και του κινδύνου της απονέκρωσης των απτικών αισθήσεων που αυτός επιφέρει.
Για το θέμα γράφουν δοκίμια, αφηγήσεις ποιήματα και κόμικ οι: Jan Švankmajer, Διαμαντής Καράβολας, Έλσα Κορνέτη, Σωκράτης Μαρτίνης, Κωνσταντίνος Μπούρας, Κώστας Μωράς, Πανδώρα, Νίκος Σταμπάκης, Μάνος Στεφανίδης, Χρήστος Τσατσαρώνης, Χρήστος Τουμανίδης και Κώστας Ψυχραιμίας. "

Το τεύχος θα το βρείτε στο βιβλιοπωλείο ΦΑΡΦΟΥΛΑΣ


Μαυρομιχάλη 18, 10680 Αθήνα. επίσης στο http://farfoulas.blogspot.gr/ θα δείτε ουσιαστικές λεπτομέρειες....


Επίσης στα σπουδαιότερα βιβλιοπωλεία του Μπουρούντι, της Ταζμανίας, της Αλώχτερας και φυσικά εις την πρωτεύουσα των νήσων Κέυμαν.... ΔΟΞΑΣΤΕ ΤΟ....


Αλλά για τα θέματα του τεύχους θα το διαβάσουμε και θα σας είπωμεν εκτενώς.... Το θέμα της ΑΦΗΣ όμως είναι εύστοχο... Για φαντάσου μάστορα να παύεις να αισθάνεσαι στα χεράκια σου το μάγουλο της κυράς σου... απαπα.... πίκρα....!!!!!!!!


Αλλά το θέμα της αναρτήσεως μας δεν είναι μόνο το τεύχος....


ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΧΕΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ανάμεσα στις γειτονιές. Όπως μου λέει ο εκδότης δια μέσω email ...... ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ.....


-->
                                                Ο πετροπόλεμος στις γειτονιές της Αθήνας


Συχνά πυκνά στις μέρες μας συγκρούονται μεταξύ τουςμερικές φορές μέχρι θανάτουαντίπαλες συμμορίες χουλιγκάνων. Οι περιοχές που δίνονται τα φονικά ραντεβού μετατρέπονται για λίγη ώρα σε πεδία μάχης. Αυτό το φαινόμενο που παρουσιάζεται σαν σύμπτωμα των σύγχρονων καιρών έχει πολύ βαθιές ρίζες, που εντοπίζονται στα πρώτα χρόνια της δημιουργία του ελληνικού κράτους και της πρωτεύουσας. Τα παρακάτω αποσπάσματα από εφημερίδες της Αθήνας που αφορούν τον περίφημο πετροπόλεμο καλύπτουν μια περίοδο 52 χρόνων. Σε όλα αυτά τα χρόνια, όπως φαίνεται από τα άρθρα, καμία πρόοδος δεν έγινε για την πάταξη της τυφλής αυτής βίας. Χωρίς να έχουμε άλλες γραπτές πηγές, είναι γνωστό από τους παλαιότερους ότι το «έθιμο» συνεχίστηκε μέχρι τα πρόσφατα χρόνια, και με ιδιαίτερη ένταση κυρίως μετά την απελευθέρωση μεταξύ αριστερών και δεξιών συνοικιών, όπως π.χ. Πετράλωνα-Θησείο.
Τα αποσμάσματα είναι από το άρθρο-έρευνα «Αθηναϊκά κορφολογήματα» του Τάκη Λάππα από το περιοδικό Τα Αθηναϊκά, τχ. 73 (1979), έκδοσις του Συλλόγου των Αθηναίων.




Καθκάστην Κυριακήν πίσημον ορτήν ξακολουθε ασχιστος συνήθεια το πετροπολέμου μεταξύ τν κακοηθεστάτων τς πόλεώς μας παιδίων, καί προχθές, δύο τούτων πληγώθησαν καιρίως. (24/8/1838)

Τήν παρελθοσαν Κυριακήν 18 τρ. μ. παιδία τινά δωδεκαετ καί κατωτέρω, πετροβολούμενα ν κατά το λλου κτύπησαν μέ μία πέτραν ρκετά μεγάλην να τν εϋπολήπτων λλήνων πάνω ες τήν ζώνην, λίγων κατωτέρω το στήθους στε θελε τόν βλάψει σημαντικά ν τόν ερισκε πέτρα ες τό στθος. κακοήθεια τν παίδων τς πρωτευούσης ς πρός τοτο εναι μεγάλη, καί παρατηρομε ες λας τς δούς καί τς πλατείας γίνεται ατός πετροβολισμός. (24/9/1838)

πικρατοσα συνήθεια ες τήν πόλην μας το πετροπολέμου μεταξύ τν τάκτων παιδίων κατήντησε μάστιξ πικινδυνωδεστάτη. κτός τι πολλά ξ ατν τν συναγωνιζομένων παιδίων πληρώνουν κριβά τό λέθριον τοτο παιγνίδιον πληγονόμενα καιρίως καθεκάστην καί οκ λίγοι διαβται νδρες τε καί γυνακες λιθοβολονται τιμωρητί. στε συμβαίνει νά μή τολμον πολλάκις νά διαβαίνουν πό τά μέρη κενα που ταξία ατη κορυφοται. (29/5/1842)

πό τινων μερν ρχισαν τά παιδία τς πρωτευούσης τόν πετροπόλεμον. Προχθές τήν Κυριακήν μετά τήν πασιν τς βροχς, καμον ναρξιν το γνος των, ες ν παρευρέθησαν διά τήν ορτήν περισσότεροι λλοτε. μάχη ρχισε περί τήν 4 ½ ρας μ.μ. τον δέ ες δυό ντίθετα μέρη στρατοπεδευμένοι, Πλακιται καί Κατωμερται. Ο μέν πρτοι κατέχοντες τόν πρός τό μέρος το Βασιλικο Παλατίου λόφον, ο δέ Κατωμερται ντες πρός τό μέρος το Πανεπιστημίου. Μετά πεισματώδη προσβολήν ο Πλακιται καίτοι λιγώτεροι, ς πιτήδειοι μως, τρεψαν τούς Κατωμερίτας πί τέλους ες φυγήν. ν τ μεταξύ δέ, εδοποιηθέντες ο φυλλάτοντες περί τό Πανεπιστήμιον, δύο στρατιται τρεξαν νά συλλάβουν τούς συγκρουομένους παδας, δέν δυνήθησαν δέ νά πιάσουν κανένα, διότι φο διελύθησαν ο μέν κρύβισαν ες τό παρακείμενον ρεμα, ο δέ τρεχον πέριξ καί λλοι νωθεν το λόφου νέβαινον. ν τοσούτ, φάνη τι πό τό πεδίον το πετροπολέμου ατο πεσύρετο ν παιδίον μέ διεσχισμένην κεφαλήν. (23/10/1847)

βάρβαρος καί οχί κίνδυνος τν παίδων διασκέδασις διά το πετροπολέμου, λαβεν π’ σχάτων πίτασιν προσδόκητον, διά τοτο δέ κάστην μέραν ες τά κρα της πόλεως, πέριξ τς κροπόλεως το στεροσκοπείου, παρά τήν Δεξαμενήν, περιπατν θά δε μετκπλήξεως σάν εναι ξένος, μετδιαφορίας δέ γχώριος, μίλους παίδων μεταξύ τν ποίων καί οκ λίγους φέροντες στολν μαθητν γυμνασίου, διηρημένους ες δύο ντίθετα στρατόπεδα, φωδιασμένα μέ λίθους μέ σφενδόνας καταλλήλους, μέ ρόπαλα καί τινας, τούς μεγαλειτέρους τήν λίκιαν καί ρειμανειωτέρους τό φος μέ μαχαιρίδια καί στιν τε καί πυροβόλα πλα, λυσσωδς δπιτειθεμένους ναντίον λλήλων μέχρις του τό ν κ τν στρατοπέδων τρέψει ες φυγήν τακτον τό τερον. Καί φο θραυσθσιν ρκεταί κεφαλαί τν κατέρωθεν μικρν πολεμιστν καί πληγσιν λαφρότερον, τότε πέρχεται πλέον νακωχή, κατησχυμένων ναχωρούντων καί ν συνοδεί γιουχαϊσμν καί βος σατανικς τν ττηθέντων ες τήν νορίαν (λ.χ. Βλασσαρούς), θριαμβευτικς δπανακαμπτόντων ες τούς οκους τν νικητν τς συνοικίας Ραγκαβ, ος καί γκαρδίως ποδέχονται ο λοιποί βλάμηδες τς συνοικίας, ο κουσίως νεκα κποιας ατίας δέν μπόρεσαν νά λάβουν μέρος ες τόν πολαυστικόν γνα… (Νέα φημερίς, 12/2/1888)

Πετροπόλεμος φοβερός χθές κράτει νάστατον πί τρες λοκλήρους ρας τήν συνοικίαν Τσακαγιάννη ν Νεαπόλει, που εχον συγκεντρωθε ο παδες καί λλων συνοικιν, οδείς δτόλμα νά διέλθει κεθεν καί νθυπολοχαγός τις κτυπήθη διά λίθου. πεμβάντες δέ παξιωματικοί τινες μετά δυσκολίας διέλυσαν τήν συμπλοκήν, τις πλέον εχε λάβει διαστάσεις πιφόβους, διότι εχον ναμιχθ χι μόνον παδες, λλά καί τινες παίδαροι μουστακαλδες καί κουμπουριας βρόντησαν πειλητικώταται. (Νέα φημερίς, 11/5/1890)


20 Οκτωβρίου 2012

ΤΑ ΑΠΟΝΕΡΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΖΩΗ....






Όταν μπαίνω στο site της Ελληνικής Καθολικής Εξαρχίας

 http://elcathex.com/eke/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

ζω σαν τα παλαιά τα χρόνια.... Νιώθω την πόρνη να αφοδεύει στην Αγία Τράπεζα της Αγιάς Σοφιάς, νιώθω τα πάθη του Βυζαντινού κόσμου, που διάλεγε ανάμεσα στον θάνατο και την ύπαρξή του, υποτελής γαρ στην Παπική Δύση... Μου είναι δύσκολο να είμαι καθαρός στον λόγο μου και αντικειμενικός.... Ωστόσο πρέπει... Πρέπει, γιατί τον αγώνα ενάντια στον Μωάμεθ τον Πορθητή δεν τον πραγμάτωσε η Ορθοδοξία... Τον πραγμάτωσε ΗΡΩΙΚΑ με τα όπλα, ενάντια στο Ισλάμ οι Βυζαντινοί, που είχαν μεν το Βυζαντινό τελετουργικό αλλά ήταν με τον Πάπα ενωμένοι σε μια εκκλησιά...

Ο Κωσταντίνος Παλαιολόγος ο "μαρμαρωμένος" βασιλιάς, μαζί με τον Γενουάτη Ιουστινιάνη, έδωσαν την μάχη λαμβάνοντας την θεία μετάληψη από τον Πατριάρχη ο οποίος φυσικά με τα σημερινά δεδομένα ήταν ουνίτης.... Και οι Ενωτικοί Καθολικοί τον Παλαιολόγο τον έχουν άγιο....

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%91%CE%84_%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82


Τι να πω..... Ποιος έδωσε την μάχη την ύστατη ? Οι Ορθόδοξοι είχαν φύγει... Οι μόνοι που έμειναν ήταν οι λεγόμενοι ενωτικοί.... Και τι να τα κάνω τα λόγια περί Ορθοδοξίας.... σαν είναι κανείς ρίψασπις και αφήνει την Βασιλεύουσα γιατί μισεί τους Ενωτικούς....


Την Ελληνική Καθολική Εξαρχία την βλέπω κάθε ημέρα στο δρόμο για την εργασία εκεί στην Αχαρνών στον καθεδρικό ναό τους.... Η σκέψη μου πάει κάθε ημέρα στον αποδιωγμένο Βυζαντινό κόσμο που ζητά μετά την άλωση στον Βησσαρίων

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%92%CE%B7%CF%83%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%AF%CF%89%CE%BD


την βοήθειά του... Βλέπω τους πρόσφυγες πλούσιους που ζητούν να ζήσουν κυνηγημένοι πλέον από την Βασιλεύουσα....

Αλλά βλέπω και τους Καθολικούς Έλληνες τους σύγχρονους αυτούς που διατηρούν το Βυζαντινό τελετουργικό.... Τι μπέρδεμα και αυτό....

Και βλέπω εκατομμύρια Χριστιανούς που διατηρούν το Βυζαντινό τελετουργικό.... Αλλά και τους Μανιάτες Κορσικανούς αυτούς που έφυγαν από την Μάνη στην εκκλησιά τους....




Φαίνεται γερνάω.... Κάποτε είχα απίστευτο μίσος για τους Παπικούς... Τώρα αρχίζω όχι να αγαπάω τους Παπικούς αλλά αυτούς τους Ελληνόρυθρμους του εξωτερικού τους συμπαθώ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ τους αποδέχομαι σαν ίσους ανάμεσα σε ίσους... Ίσως φταίει ότι κάθε ημέρα βλέπω την ΠΑΜΑΚΑΡΙΣΤΟ και όλα τα ιδρύματα που έδωσαν ????  μάλλον καλύτερα..... που υποχρέωσε το ελληνικό κράτος να παραδώσουν την περιουσία της εκκλησίας τους για να αποδείξουν άραγε ότι είναι Έλληνες....

Μεγάλωσα με καθολικούς που μέναν στην γειτονιά μου τους Αμπελόκηπους.... Αλλά ήταν καθολικοί της Δύσης.... Δεν ήταν με το Βυζαντινό τελετουργικό...

Βλέπω έκπληκτος την Αρβανίτικη μειονότητα της Ιταλίας να ακολουθεί την Ελληνόρυθμη εκκλησία...







αλλά στο τέλος ένα θα πω...

Δεν μου αρέσει αυτό γιατί είναι μπάσταρδο πράγμα