26 Δεκεμβρίου 2023

Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ.....

 Ένα βιβλίο, που με συντάραξε, ευχάριστα ήταν "Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΑΛΚΙΒΙΆΔΗ και των 70της 7 Ιούνη". Συγγραφέας ο ΡΟΒΗΡΟΣ ΜΑΝΘΟΥΛΗΣ και εκδόθηκε από τις εκδόσεις ΠΥΛΗ. https://www.politeianet.gr/books/9789607041258-manthoulis-robiros-puli-i-diki-tou-alkibiadi-kai-ton-72-tis-7-iouni-203267


Το ότι φυσικά δεν είναι διαθέσιμο, είναι δείγμα της σπουδαιότητας του βιβλίου καθώς και του ενδιαφέροντός μας για την αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία. Το βιβλίο, δωρίστηκε σ' μενα από τον φίλο Ν.Θ. που αποτελούσε έναν εκλεκτό φίλο του Ρ. Μανθούλη. Στην αρχή δεν του έδωσα σημασία μεγάλη. Ήταν το γεγονός ότι έχοντας διαβάσει τον Πελοποννησιακό Πόλεμο από τον μέγιστο μεταφραστή στα νέα Ελληνικά, τον Ελευθέριο Βενιζέλο, νόμιζα ότι τα ήξερα όλα.

Ο συγγραφέας 
Αλλά η τύχη και ένα πρωινό αργοπορημένο άλλαξε τον ρου.... Αργοπορημένος για την εργασία, έβαλα στο σακίδιο βιαστικά το πρώτο βιβλίο που βρήκα. Και η τύχη το έφερε να το ξεκινήσω στο λεωφορείο. Αυτό ήταν. Το διάβασα όλο. Μου έκανε συντροφιά στην γραμμή του ΜΜΕ καθώς και στο μετρό...

Μια συναρπαστική εμπειρία, ταξίδι στο παρελθόν. Ένα βιβλίο όνειρο. Ένα βιβλίο όχι αγαπησιάρικο. Μπουνιά στην κοιλιά. Έτσι συνεχίζουμε την πορεία μελέτης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Και έναν εκνευρισμό, κατά των ολιγαρχικών και των Σπαρτιατών. Αυτό το να σταθώ δίκαιος δικαστής και στην μέση μου είναι απεχθές.... Μακριά από το κέντρο. Πάντα να παίρνω θέση. Και η θέση που λαμβάνω είναι σαφής.

Το βιβλίο δεν είναι μυθοπλασία. Έχει ορισμένες συμπληρώσεις από τα ιστορικά κενά, αλλά είναι στηριγμένο απόλυτα σε πηγές και είναι τεκμηριωμένο.

Θα αναφερθώ στις στερνές του σελίδες, γιατί για μένα από το τέλος πρέπει να το ξεκινήσει κάποιος που είναι λίγο άσχετος με τα γεγονότα της αρχαίας Αθήνας. Το ημερολόγιο που ξεκινά από την πτώση της τυραννίας του Ιππίακ και την εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας είναι μεγάλο βοήθημα για κάθε νέο αναγνώστη. Μετά έχει τις ονομασίες των Δήμων με την τοτινή και την σημερινή τους ονομασία. Καθώς επίσης και τους μήνες.Τέλος έχει το γενεαλογικό δέντρο των πρωταγωνιστών. 

Αφού τα διαβάσει, κανείς μπορεί να ταξιδέψει σ' όλη την ιστορία του βιβλίου.... Και ας πούμε πως ξεκινά.... Την ημέρα που ο στόλος είναι έτοιμος να σαλπάρει στην Μεγάλη Ελλάδα, όπως την λένε σήμερα, για πόλεμο κατά των Συρακουσών, το πρωί στα "αγάλματα" του θεού ΕΡΜΗ κόβονται τα γεννητικά όργανα.... Έργο των οχτρών της Δημοκρατίας και κατά της εκστρατείας...

Η Αθήνα ξυπνά, με ένα τρομερό νέο.... Η Δημοκρατία χαροπαλεύει.... 

Η συνέχεια στο βιβλίο



 

08 Δεκεμβρίου 2023

ΟΙ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΟΠΑΔΩΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΙΛΙΝΟ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 Ένα βλαμένο άτομο, χωρίς εγκέφαλο, ρίχνει μια φωτοβολίδα και κτυπά, έναν αστυνομικό. Ο νέος αστυφύλαξ τώρα κινδυνεύει και παλεύει για την ζωή του.

Η αστυνομία, κλείνει τις θύρες του γηπέδου, διώχνει τις γυναίκες και τα παιδιά !!!!!!!!!!!! και τους φορτώνει όλους τους υπόλοιπους οπαδούς,  στα λεωφορεία της αστυνομίας. Τετρακόσιοι ναι 400 !!! και βάλε οπαδοί οδηγούνται σε κάποια υπηρεσία που έχει χώρο και ανακρίνονται.

Θα μου πεις χαροπαλεύει ο άτυχος αστυνόμος !!!

Στην πολυπληθή ομάδα του FB που λαλείτε ΚΟΥΜΗ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΑΚΑΤΕΣ τρέχει αυτές τις πρώτες ημέρες του Δεκέμβρη ένα θλιβερό καθήκον. Το τιμήσουμε τους Κουμιώτες δολοφονημένους και εκτελεσμένους από τους Ναζιστές Γερμανούς στα Καλάβρυτα... Άνω των 20 ατόμων πέσαν νεκροί, από τα μέρη μας στην ωραία πόλη των Καλαβρύτων. Οι ναζί δολοφόνησαν όλο το χωριό, χωρίς τις γυναίκες και τα μικρά παιδιά !!!! (μια σύμπτωση ε;;) με πρόσχημα μια στυγερή δολοφονία αξιωματικών και άλλων από τους αντάρτες. Και οι ναζί λοιπόν δεν έψαχναν να βρουν τους αντάρτες στα βουνά, στις ραχούλες ή μέσα από ανακρίσεις. ΌΧΙ. Επέβαλλαν ένα οριζόντιο μέτρο. Όλο το χωριό φταίει για τους αντάρτες...

Μα σάμπως ήταν μόνο τα Καλάβρυτα;; Στην περιοχή μου, στην Εύβοια είναι ένα χωριό που λέγεται ΚΑΚΟΛΥΡΙ. Και εκεί τα ίδια. Η δολοφονία ενός φαντάρου Γερμανού οδηγεί σε μια στυγερή λειτουργία των αντιποίνων. Φωτιά και τέλος τσεκούρι...

Και τώρα η Ελληνική αστυνομία, με μια οριζόντια πρακτική, συλλαμβάνει 400 και βάλε οπαδούς, τους μπουζουριάζει και τους ανακρίνει. 

Θα μου πεις χαροπαλεύει ο άτυχος αστυνόμος !!!

Και στο όνομα αυτής της τραγικής αλήθειας, δημιουργείται μια αντίδραση οριζόντια. Δηλαδή περνάμε σε πρακτικές εκτός της αστικοδημοκρατικής λογικής. Αυτή είναι σύλληψη του ενόχου ή ενός δύο, πέντα δέκα είκοση υπόπτων. Ανακρίνονται και βρίσκουμε ή όχι τον ένοχο. Γιατί αλλιώς άμα στην γειτονιά μας εκτελεστεί ένας άνθρωπος (δύο έχουν εκτελεστεί) θα πρέπει να αποκελείονται οι κάτοκοι, σε επίπεδο τετραγώνων. Να πηγαίνουν με κλούβες ή λεοφωρεία στην αστυνομία. 

Θα μου πεις χαροπαλεύει ο άτυχος αστυνόμος !!!

Όχι αν θέλουν αυτά τα πράγματα να κάνουν, θα μας βρούνε αντίπαλους. Εμείς εδώ κάναμε επανάσταση κατά της Οθωμανικής τυραννίας. Δεν θέμε να γίνουμε άλλο πράγμα. Να μεταβληθούμε σε τυρανία. Είναι άλλο πράγμα να πας και να τιμωρήσεις μια ομάδα, με υποβιβασμό, για να κόψεις τον εθισμό και άλλο πράγμα η σύλληψη μαζικά των ανθρώπων. Εκεί στον χώρο της προσωρινής κράτησης, τι τους κάνουν; 400 άτομα ανάκριση;; Όχι βέβαια. Θα φάνε πόσες ημέρες; Αυτό που σούρνεται εκεί μέσα de facto είναι απλό... Θα σαπίσετε εδώ μέσα αν δεν μας καταδώσετε έναν ή το πει μόνος του....

Θα μου πεις χαροπαλεύει ο άτυχος αστυνόμος !!!


Τι ωραίο κλίμα... Προφανώς ήταν εγκληματική ενέργεια. Ενέργεια ανθρώπου πνευματικά νάνου... Αλλά άλλο αυτό και άλλο να γενικεύουμε με 400 και βάλε ανθρώπους...


25 Νοεμβρίου 2023

"Ο ΛΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΥΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΥΡΟΥ" του Ευάγγελου Β. Γλυκού

ΒΙΒΛΙΟΑΝΑΦΟΡΑ




Κάνοντας μια βόλτα στην ωραία Κούμη, επισκεύτηκα το γνωστό καφέ κάτω από την πλατεία, όπου αγόρασα το βιβλίο "Ο ΛΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΥΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΥΡΟΥ" του Ευάγγελου Β. Γλυκού.

Ήταν και αυτό στοιβαγμένο στα προσεχώς... Προς ανάγνωση προσεχώς... Ωστόσο, πως τα φέρνει το λεωφορείο. Μια ημέρα το χώνω στο σακίδιο, πονούσε και ο χιαστός, αριβάρω στο bus και αρχίζω να το διαβάζω. Όπα λέγω εντός μου... Τι ωραίος πρόλογος; Βρε τούτο καλό μου φαίνεται... Χμμμ

Το απόγευμα, συζητώντας με τους συνεργάτες μου στο ΚΟΥΜΗ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΑΚΑΤΕΣ εκφράζω την απόλυτη ικανοποίησή του για την ανάλυση του προλόγου. Μάλιστα φτάνω και σε επική ατάκα.Την οποία όμως δεν την παρουσιάζω εδώ...

Και κάπως έτσι ξεκίνησε μια 15ήμερη σχέση ως 20ήμερη,,, Γιατί άλλοτε το έριχνα στο βάδην, άλλοτε είχα στην τσάντα το κολατσιό... Οπότε ο χρόνος για διάβασμα παρατράβηξε. 

Ο συγγραφεύς έχει γράψει και έτερο βιβλίο. "Η ΚΑΡΥΣΤΙΑ ΚΑΙ Η ΣΚΥΡΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ. Αυτό το έχω αλλά χρόνια διαβασμένο... Πρέπει να το ξανά βγάλω στην επικαιρότητα... https://www.politeianet.gr/books/9789607643704-glukos-b-euaggelos-tupothito-dardanos-i-karustia-kai-i-skuros-mesa-sto-chrono-167195


Με τα τούτα και τα άλλα, ο συγγραφεύς, που επιθυμώ σφόδρα να γνωρίσω, αποτελεί κόσμημα για την περιοχή της πάλαι ποτέ επαρχίας Καρυστίας... Είναι ευφυής, έξυπνος, με πλείστες όσες αναφορές σε πηγές και τεκμήρια. Αν κάτι μου λείπει είναι το χιούμορ. Ο συγγραφεύς, είναι απολύτως σοβαρός. Αυτό εμένα μου δημιουργεί μια απομάκρυνση, ένα φόβο. Αλλά μάλλον είναι γούστο... Όπως μπορεί καθείς...

Θα έλεγα ότι είναι ένα πρώτο βιβλίο για να μπεις στο πνεύμα του πολιτισμού της περιοχής. 

Έχω την ελπίδα ότι σύντομα θα βγάλει κάποιο νέο βιβλίο. Με κάποιο σχετικό περιεχόμενο. Οι πηγές του είναι σπουδαίες. Ακλόνητες και στιβαρές βάσεις. Το συστήνω χωρίς όρους. Και τα δύο, Και το μπλε και το πράσινο βιβλίο. Τώρα περιμένουμε και το ερυθρό. 

Μου άρεσαν πολύ οι στιγμές των παραφυσικών φαινομένων. Αυτό το απόσπασμα με το σάλιο του βρυκόλακα. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ...


24 Σεπτεμβρίου 2023

Tο νέο τεύχος του περιοδικού "ΝΕΟΣ ΑΣΤΕΡΟΣ" τεύχος 23 Καλοκαίρι 2023

 Tο νέο τεύχος του περιοδικού "ΝΕΟΣ ΑΣΤΕΡΟΣ" τεύχος 23 Καλοκαίρι 2023, είναι και αυτό ένα κόσμημα για την ευρύτερη περιοχή που ονομάζομαι ΚΥΜΗ.

Η περιοχή αυτή, έχει ισχυρή πολιτιστική, λαογραφική και πνευματική δύναμη. Εκτός του περιοδικού ΡΟΠΤΡΟ του Αυλωναρίου έχει μουσεία, καλλιτέχνες εικαστικούς, μουσικούς κλπ. Έτσι μέσα από πολλές διεργασίες αναπτύσσετε και υπάρχει το πνευματικό δυναμικό. Χωρίς αυτά θα έμενε στάσιμη η περιοχή και οι άνθρωποι.

Εκδότης του περιοδικού είναι ο Μιχάλης Ποντίκης. Άτομο, με αγάπη για την περιοχή και τους ανθρώπους της. Και πάνω από όλα πνευματικό στέκι. Ποιος δεν θέλει να δει το άρθρο του σ' ένα τεύχος του;

Το συγκεκριμένο τεύχος του περιοδικού έχει μεγάλο πλούτο και βαθιά συγκίνηση.

Κατ' αρχήν ξεκινά με τον ΛΟΦΟ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ. Εκεί βρίσκεται το άγαλμα του ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ. Αλλά και το τέως νεκροταφείο. Θα σταθώ σε κάτι σοφό που είπε. ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ να ψάξει γιατί χάσκουν τάφοι και τα ατυχήματα είναι ένας κίνδυνος. Ας πάει στην εκκλησία και στο μνημείο. Ας φανταστεί τον παλαιό μύλο που υπήρξε εκεί. Ας καθήσει και ας τιμήσει την μνήμη των 6 εκτελεσμένων από τους Ναζί. Και ας σκεφτεί λίγο τους αγώνες και τους πόθους του λαού της Κύμης. Ας ανοίξει η καρδιά του με την δημιουργία του γλύπτη, ας σκεφτεί... Ότι γράφει το κείμενο. Καλύτερα όμως διαβάστε το εκεί!!

Το επόμενο θέμα είναι αφιερωμένο στην ερασιτέχνη τραγουδίστρια της Κύμης, με το υπέροχο τραγούδι της την Δέσποινα Δημά και τον σύζυγό της. Κυριολεκτικά συγκινητικό άρθρο. Με εντυπωσίασε συνολικά. Και τι υπέροχη αναφορά στα Μαρινιάνικα τραγούδια της Κύμης. Δηλαδή τα ναυτικά τραγούδια που σκάρωναν οι γυναίκες των ναυτικών για τους αγαπημένους τους. Κυριολεκτικά χαμένος ή κρυμμένος θησαυρός στα ντουλάπια. 

Ακολουθεί ένα κείμενο που βάζει ημερομηνιακή τάξη στις 5 ΚΥΜΗ. Δηλαδή στις 5 εφημερίδες που βγήκαν με το όνομα αυτό. Τι να πω. Μακάρι να μας δοθούν σε ψηφιακή μορφή για να τις απολαύσουμε ούλοι...

Ακολουθεί ένα κείμενο με θέμα "ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΘΕΙΟΣ". Είναι ένα άρθρο με θέμα την επαγγελματική δράση κάποιων ανθρώπων μετά την κατοχή. Ο αρθρογράφος δεν προσπαθεί να δικαιώσει τους ανθρώπους αυτούς. Προσπαθεί απλά να σώσει μια προσπάθεια δύο ανθρώπων που έκαναν αγώνα για να ξεφύγουν από τα στενά όρια της Κύμης. Δεν ξέρω αν το κείμενο το κατάφερε.

"Στο στρατόπεδο των αόπλων της Βρωμονέρας" του Κίμωνα Καλαμπαλίκη που ήταν αριστερός Χωροφύλακας. Ένα τμήμα ενός ευρύτερου αφηγηματικού κειμένου. Πως να μην σε πιάσει συγκίνηση από την ζωή των ανθρώπων πάνω στο οροπέδιο αυτό. Μέσα στις σπηλιές. Μια αναφορά που με συγκλόνισε. Τι τράβηξαν οι άνθρωποι...

Ακολουθεί το κείμενο του Ιωνά Κυμαίου που βρήκε τι έγραψαν οι εφημερίδες της εποχής μετά τον εμφύλιο, όταν στην Χαλκίδα εμφανίστηκε μια φάλαινα. Και άρχισαν να την κυνηγούν για να την σκοτώσουν!!!! Την κτυπούσαν με ότι φανταστείτε. Και με όπλα φυσικά.... Ένα κείμενο εφημερίδων δραματικό και κωμικό.

Το περιοδικό κλείνει με αναφορά σε ανθρώπους που πέρασαν από το Γυμνάσιο Κύμης και που δεν ήταν με την κλασσική έννοια Κουμιώτες. Εκπληκτική αναφορά.



11 Σεπτεμβρίου 2023

Tο νέο τεύχος του περιοδικού "ΡΟΠΤΡΟ" του ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥ και της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Κύμης Αλιβερίου.

Εξήνα εννιά (69) τεύχη λοιπόν. Πέρα από την ερωτική σωματική ηδονή, που εκφράζει ο αριθμός αυτός, (να είστε πάντα πονηροί κάνει καλό στην υγεία) μας δίνει την ευκαιρία να ζήσουμε στιγμές πνευματικής ηδονής. Γιατί πως να το κάμνουμε. Και το πνεύμα θέλει την ηδονή του.

 

 Θα ήθελα να σας πω, ότι το διάβασα όλο. Κάθε στιγμή του, κάθε πτυχή του εκτός από το ποδοσφαιρικό θέμα, που θα το διαβάσω και τούτο. Το "ΡΟΠΤΡΟ" του Δημ. Σγούρου δίνει σ΄όλη την περιοχή αξία. Αξία πνευματική, αξία γνώσης, αξία ιστορίας. Και πάνω από όλα είναι φιλόξενο μέρος, όπως φιλόξενοι είναι και οι Αυλωναρίτες.

 

Το τεύχος ξεκινά με μια φωτογραφία από μια γέφυρα και μια γυναίκα πάνω σ' ένα γάιδαρο. Και η φωτό μας έδωσε αφορμή να σκεφτούμε πράγματα. Ένας γάιδαρος έχει μείνει στην πόλη της Κύμης, ενώ στο Αυλωνάρι ακούστηκαν δύο ογκανίσματα. Το κείμενο λοιπόν αναφέρεται στο ζωικό κεφάλαιο που χάνεται ημέρα την ημέρα.... (Δημ. Σγούρος)

 


Ακολουθεί μια φωτογραφία από κλειστό κρεοπωλείο (Δημ. Σγούρος) και αμέσως μετά πλήθος θαυμάσιων φωτογραφιών από στιγμές του Αυλωναρίου. Θα διαλέξω μια την φωτό στα βράχια του Καλάμου στα 1930...

 

Ακολουθεί ο μύθος ή η πραγματικότητα ενός πνιγμού στα 1870, της Φώτως στην Παλιοκαμάρα. Μια ιστορία με νεράιδες και ξωτικά καθώς και με ένα κείμενο του 1978 της Νίτσας Κούκη (Κων/νου Σγούρου).

 

Ένα υπέοχο χρονογράφημα, είναι η πραγματική ιστορία ενός γραφικού χασάπικου του Αυλωναρίου που του κόλησαν το παρατσούκλι "Ο ΜΠΙΤΟΚΛΗΣ" και τα κυνήγια που έκανε σαν άκουγε το παρατσούκλι αυτό... Μια πολύ κωμική ιστορία. (Γήση Παπαγεωργίου)

Αποσπάσματα από πολύ παλαιές εφημερίδες για το Αυλωνάρι. Και φτάνουμε σ΄ένα εκπληκτικό ιστορικό αφιέρωμα, δηλ. το πρώτο μέρος, για την περίδο μετά το 1974. Πρόκειται για την ίδρυση του Συλλόγου Μελέτης Τοπικών Προβλημάτων της περιοχής. Εκεί θα βρείτε όλη την οσμή μετά το 1974. Πως ήταν τα πράγματα. Πως μύριζε το χωριό. Τι έκαναν οι νέοι. Πως αντιμετώπισαν τους χαφιέδες της χούντας κλπ κ.λ.π. Απολαυστικό διδακτικό και πλήρως αγωνιστικό κείμενο.(Δημ. Σγούρος)

 

Ακολουθεί ένα κείμενο, μελέτη από την Φιλόλογο Κλειώ Χρυσανθοπούλου για τα στατιστικά της 1ης χρονιάς που λειτούργησε Το Ελληνικό σχολείο στο Αυλωνάρι (σημερινό Γυμνάσιο Λύκειο)

 Ο Βασίλης Σπ. Παππάς μας χαρίζει εξαίσιες αναμνήσεις από την παραλία ΚΑΛΑΜΟΣ του Αυλωναρίου μιας παλιάς εποχής όπου οι άνθρωποι "κτίζαν" παράγκες και περνούσαν όλο το θέρος εκεί, μια σπάνια θαυμάσια φωτό κοσμεί το θέμα.

 

Του Κων/νου Σγούρου αναφέρεται στον Οδυσσέα Ανδρούτσο που ήλθε στο Αλιβέρι και πήγε για πόλεμο στην ωραία Κάρυστο. Επιτέλους κάτι αρχίζει να γίνεται για τον μεγάλο επαναστάτη που τον έβριζαν θεοί και διαβόλοι...

 

Ο Επαμ. Π. Αντωνόπουλος 130 χρόνια περίπου μετά μας εξιστορεί, σ' άπταιστη καθαρεύουσα τα παιχνίδια της εποχής του... Γράφτηκε στο το κείμενο και είναι η πρώτη φορά που μαθαίνουμε πως ήταν τα παιχνίδια τότε, νομίζω στην περιοχή μας. Πρόκειται για παιχνίδια του Οξυλίθου. Το βρήκα και στις επεξηγήσεις με βοήθησε ο Χαρ. Θεοδώρου, τον οποίο ευχαριστώ πολύ.

 

Ακολουθεί το 5 μέρος από το υπέροχο "συναξάρι" του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ" με εξιστόρηση όλης της δύσκολης περιόδου μετά ή και κατά την διάρκεια του εμφυλίου. Θαυμάσια εξιστόριση. Ακολουθεί ένα κείμενο για τον υποβιβασμό του Α. Ο. Αυλωναρίου καθώς και τα αποτελέσματα της απογραφής.

 

Στην προτελευταία σελίδα φωτό από ένα σχοινοποιείο των Κονιστρών και στην στερνή σελίδα μια φωτό του 1911 ... Νομίζω ότι πρέπει να στερέψουν τα τεύχη. ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΟ...

23 Ιουλίου 2023

Οι παρέες οι φίλοι , ο έρωτας οι άνθρωποι γύρω του και οι πνευματικοί φίλοι του PAP TEST ή Γεώργιος Παπανικολάου. Της ΓΙΟΥΛΗΣ ΚΟΚΚΟΡΗ



Κατ' αρχήν η ιδέα του βιβλίου αυτού είναι εκπληκτική. Να πιάσει και να αναλύσει τους ανθρώπους που επηρέασαν τον μεγάλο Γεώργιο Παπανικολάου. Τον ευεργέτη του TEST PAP. 

Αν και η μητέρα της, είχε αναφερθεί αρκετά, η ιδέα αυτή ήταν πρωτότυπη και περιεκτική. 152 σελίδες για να περιγραφούν, όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά οι άνθρωποι που τον επηρέασαν. Ο πατέρας του, η μητέρα του, ο παππού του ο Κωνσταντινίδης, ο Τηλέμαχος Κωνσταντάκης, ο πρώτος έρως η Κούλα η Στεφάνου, η σύζυγός του η Μάχη Μαυρογένη Παπανικολάου και ο Δελμούζος (δεν υπήρχε στα περιεχόμενα το κεφάλαιο αυτό).

Αν στην περίπτωση του βιβλίου της Μαρίας Κόκκορη (εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ) είχαμε μια επιείκεια, στο θαυμάσιο βιβλίο της Γιούλης Κόκκορη "ΕΙΔΑ ΤΟΣΟ ΦΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ " των εκδόσεων ΕΥΜΑΡΟΣ θα έχουμε μια πιο αντικειμενική γνώμη.

Και αυτό γιατί πρόσφατα, τέλεψα το βιβλίο της Μαρίας Κόκκορη (μητέρας της Γιούλης). Οπότε τα συγκριτικά στοιχεία είναι, θέλω δεν θέλω πρόσφατα.



                                          


Το βιβλίο έχει αποκαλύψεις πρωτότυπες πχ αποκαλύπτει ότι η Μάχη Μαυρογένη Παπανικολάου, δηλαδή η σύζυγος του ευεργέτη, κρατά από την μαμά της, από την περιοχή της Κύμης.

Πρόκειται δηλαδή για ένα βιβλίο εξαιρετικά αποκαλυπτικό και τεκμηριωμένο. 

Προσωπικά γοητεύτηκα από το κεφάλαιο Κούλα Στεφάνου. Πως δηλαδή, από μια μπάλα ποδοσφαίρου και μια στραβοκλωτσιά βρέθηκε ένα μάρμαρο με ένα θαυμάσιο γλυκό ποιήμα. Το μάρμαρο αυτό ήταν από τον τάφο της Κούλας  Στεφάνου, που ήταν ο πρώτος έρως του Παπανικολάου. Ίσως και ο στερνός. Για μένα αυτά είναι τα ωραία σε μια ιστορία. Τα ζουμπουρλούδικα. Τα περίεργα. 

Το άλλο κεφάλαιο που μου άρεσε, ήταν η ιστορία με τον παππού του Παπανικολάου. Δηλαδή τον Γεώργιο Αλ. Κριτζούτα. Εξ' άλλου ο Παπανικολάου τον είχε πάνω από το γραφείο του. Ενδιαφέρουσα ζωή. Τον είχα σημειώσει και στο βιβλίο της Μαρίας Κόκκορη. Ήλθε στην Κύμη για να καταστείλει την αποικία των Βαυαρών εργατών στρατιωτικών. Τότε τα ορυχεία ήταν υπό στρατιωτική κατάσταση. Δηλαδή οι εργάτες ανήκαν στον στρατό. Ε κάποια διαφορά στο χρήμα, στο μεροκάματο εξεγέρθηκαν οι εργάτες στρατιωτικοί, ήλθαν οι σπάθες από το Νάπλη δηλαδή ο Κριτζούτας και κατεστάλη η εξέγερση... Μετά ... α να πάτε να διαβάσετε το βιβλίο... Δεν θα σας τα πω εγώ όλα...

Πολύς ο κόσμος στο καφέ του Αρχαιολογικού Μουσείου

Όλα τα άλλα κεφάλαια ήταν αποκαλυπτικά. Να πάρετε το βιβλίο να μάθετε. Δεν χρειάζεται να πω ότι όλη η Καρυστία πρέπει να το πάρει. Περιττό. Δεν έχει την τύχη καμιά επαρχία να έχει τέτοιον επιστήμονα. Κάρυστος, Στούρα Αλιβέρι έχουν τα ίδια μπράβο και δικαιώματα για τον Παπανικολάου. 

Το βιβλίο κυλάει πολύ ευχάριστα. Το διάβασα σε δύο ημέρες. Εντάξει υπάρχουν σημεία που έχουν θέματα. Όπως σ' όλα τα βιβλία. Αυτό η καταπράσινη Κύμη... Ε δεν ήταν καταπράσινη η Κύμη. Κάθε κομμάτι της καλλιεργούνταν. Κάθε πεύκο ήταν οχτρός. Να το κάνουμε αμπέλι ή ροζάρι ή μουριά (η συκιά δεν ήταν κάτι που υπάρχει σαν πληροφορία την εποχή εκείνη).

Ωραία όλοι στον λόγο μας προβάλλουμε το σήμερα στο χτες. Δεν είναι κακό.

Μετά αυτό το άσημη Κύμη. Δεν ήταν. Η Κύμη ήταν η σπουδαιότερη πόλη της Ευβαίας επί Οθωμανών στα τελέματά τους. Δεν τα λέγω εγώ. Το ΤΕΕ Ευβοίας μας τα θυμίζει μέσα από το γράμμα του κατασκόπου του Καποδίστρια στην Εύβοια. Και πάλι δεν τρέχει τίποτα. Η ιστορία της Οθωμανικής Εύβοιας δεν είναι γνωστή. Ούτε έχει απαντηθεί γιατί η Κύμη είχε τόσο μεγάλη ανάπτυξη. Πιότερο πχ από την Κάρυστο και χιλιόμετρα από την Χαλκίδα που είχε ούτε 80 Ρωμαίικες φαμίλιες...

Συνοψίζοντας η ιστορία του Παπανικολάου με αυτό το βιβλίο δεν φωτίστηκε. Παραφωτίστηκε. Και επιτέλους έγινε αυτό. Γιατί είναι αλήθεια ότι Παπανικολάου λέγαμε και επί της ουσίας δεν ξέραμε και πολλά. 

Η ιστορία με τον Δελμούζο και τους σοσιαλιστές της Ιένας, είναι ένα θέμα προς μελέτη. Πάντως αυτοί δεν έφεραν τον σοσιαλισμό στην χώρα. Ήταν ο Καλλέργης ο Δρακούλης και άλλοι. Αυτοί ήταν ένα ρεύμα. Υπήρχαν και άλλοι. Νομίζω όμως ότι ο Παπανικολάου περισσότερο ενδιαφέρθηκε για τις Νιτσεϊκές απόψεις της εποχής. Η υπερανθρωπιά τον επηρέασε σφόδρα. Μα το βλέπουμε στο βιβλίο της Κυρίας Γιούλης. Ατρόμητος προχωρά εμπρός, χωρίς να αφήνει να επηρεάζεται από τίποτα. Είναι τρομερό. Ορισμένες φορές θες να του πεις.. Σταμάτα κυρ. Παπανικολάου υπάρχουν γύρω στου και σκουληκάκια μην κάνεις ότι δεν τα βλέπεις...

Η έκδοση σαν βιβλίο και οι φωτό είναι θαυμάσια. Ο γνωστός Εύμαρος. Αγάπη προς το βιβλίο. Εγώ συγκινήθηκα και για την μαμά του. Μπορεί να μην ήταν σαν κεφάλαιο αλλά είχαν οι αναφορές γλύκα.


Αμ η Μάχη Μαυρογένους Παπανικολάου; Θαύμα κεφάλαιο. Νομίζω ότι αν υπήρχε τιμητικός τίτλος ηρωίδας συζύγου η Μάχη θα ήταν η πρώτη που θα το δικαιούτο. Μα αυτή ήταν τα πάντα. Στο ερώτημα, αν ο Παπανικολάου θα ήταν ο TEST PAP  χωρίς αυτήν την σύζυγο, απαντώ χωρίς σκέψη. ΌΧΙ. 

Νομίζω συνοψίζοντας ότι ο Γ. Παπανικολάου από έναν επηρεάστηκε φιλοσοφικά. Από τον Νίτσε και την Γερμανική αντίληψη των πραγμάτων. Μετά με βάση τα όπλα αυτά, μπήκε στο μεγάλο χωνευτήρι της Αμερικής. Αλλά ποτέ δεν ξέχασε τον Νίτσε. ΠΟΤΕ...

Στις 17 Αυγούστου στο θεατράκι του Μουσείου Κύμης θα γίνει η Κουμιώτικη παρουσίαση του βιβλίου. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙΘΕ

19 Ιουλίου 2023

ΦΑΚΕΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ.... ΚΑΙ ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΚΚΟΡΗ... ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗ

Γεννημένος στην Κύμη και εντός της φαμίλιας, ήταν συχνότατες οι αναφορές στον Γεώργιο Παπανικολάου. "Όταν ήμουν στην Νέα Υόρκη πήγα να τον δω με τον φίλο μου καπετάνιο... κ.λπ" έλεγε ο πατέρας μου (γέρο τον έλεγα χαϊδευτικά, τον αγαπημένο μου Στέλιο). Εξ' άλλου η αδελφή μου ήταν και αυτή βοηθός παθολογοανατόμου... Οπότε έδεσε το γλυκό... Μα και πηγαίνοντας στην μικρή πόλη της Κύμης, καθήμενος για καφέ στην πλατεία τσουπ το άγαλμα. Ή πήγαινες για ψωμί στον κάτω φούρνο τσουπ το σπίτι του μεγάλου ευεργέτη. Στις δε καθημερινές πάρλες το θέμα πάντα είναι, μια φορά την εβδομάδα ο Παπανικολάου. Αυτό το κλίμα της "Παπανικολιάδας", όπως αστειευόμενος την λαλώ μου έσπαγε από μικρός τα νεύρα. Για έναν λόγο μη κατανοητό. Έφτασα σε μεγάλη ηλικία, για να στρώσω τον ποπίνο μου κάτω και να διαβάσω. Και φυσικά το πρώτο βιβλίο που έπεσε στα χέρια μου ήταν της Μαρίας Κόκκορη "Γεώργιος Ν. Παπανικολάου", από τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ. Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ γιατί ήταν και είναι ένας ΚΟΥΜΙΩΤΙΚΟΣ εκδοτικός οίκος. Ιδρύτρια των εκδόσεων, η Νανά Καλλιανέση. Και αυτή από την φαμίλια των Παπανικολάου.
H θαυμάσια συγγραφεύς και συγγενής του επιστήμονα Μαρία Κόκκορη
Το βιβλίο σαν το ξεκίνησα άρχισε να μου την δίνει στα νεύρα. Έβλεπα έναν κακομαθημένο, δύστροπο αγενή άνθρωπο με σκληρά χαρακτηριστικά. Επειδή όταν διαβάζω ένα βιβλίο το ζω, διαβάζοντας τα γράμματα προς τον πατέρα του, με είχαν πιάσει τα διαόλια μου. Βρε τι κοκέτος τύπος είναι τούτος. Και ο νους του μονίμως στο λιλί Στο μπικίνι. Στο χρήμα. Άντε λέω, ας προχωρήσω στην ανάγνωση. Και σιγά σιγά άφηνα τηνα αντιπαλότητα με τον ευεργέτη της ανθρωπότητας και έμπαινα στην δική του ψυχοσύνθεση. Και εκεί αρχίζω να δείχνω ένα ενδιαφέρον. Βρε λέγω τι είναι δαύτος; Πάει και σπάει με εγχείρηση το πόδι του για να το ισιώσουν, επειδή είναι στραβό Όπα ο άνθρωπος αυτός έχει κάτι να μας πει. Και δώστου να προχωρώ τις σελίδες. Αρχίζω να γίνομαι έφηβος και εγώ διαβάζοντας το βιβλίο αυτό. Τότε που διαβάζαμε λίγο Νίτσε, τότε που άρχιζα να μελετώ Καζαντζάκη και να απολαμβάνω Τζακ Λόντον. Οι σελίδες του βιβλίου αρχίζουν να κυλούν ευχάριστα, μέσα σ' ένα περιβάλλον έντονων εμμονών. Αυτός ο επιστήμονας ήταν ένα πρόγραμμα. Ένα καλορυθμισμένο ρομπότ. Και πως μπορεί να γίνει αλλιώς στην έρευνα; Τι θα πεις. Σήμερα δεν θα κάνω την τάδε μελέτη στο ινδικό χοιρίδιο; Η έρευνα είναι ρομπότ. Δεν υπάρχουν μέσες άκρες. Το ένα και ένα μας κάνουν τρία;; χαχα. Το βιβλίο αυτό μου άνοιξε τα μάτια για τον τομέα της έρευνας. Ειδικής πάστας επιστήμονες είναι σαγμένοι για αυτό. Το πως ήταν παντρεμένος, το πως όριζε τον όποιον ελεύθερο χρόνο του ήταν πράγματα που με καθόρισαν στο βιβλίο. Θα ήθελα να πω ένα συμπέρασμα που έβγαλα. Ο άνθρωπος αυτός με τα τόσα ενδιαφέροντα που είχε έπρεπε να πάει ΜΟΝΟ στην Νέα Υόρκη για να δημιουργήσει. Ούτε Ευρώπη, ούτε τίποτα. Καλά για Ελλάδα δεν το συζητώ. Αν έμενε εδώ θα ήταν ένας από εμάς. Εκεί στο περιβάλλον της Νέας Υόρκης ΜΟΝΟ μπορούσε να γίνει αυτό που έγινε.
Η δεύτερη έκδοση των εκδόσεων ΚΕΔΡΟΣ
Πολλά είναι τα ενδιαφέροντα του βιβλίου. Κρατώ πράγματα που δεν είναι τετριμένα. Η αγάπη του για την μουσική και τους δίσκους καθώς και για τα όνειρα. Έγραφε συστηματικά τα όνειρά του. Που να είναι άραγες; Ποιος να τα έχει; Πολλά τα ερωτήματα για το βιβλίο. Θέλω να τα κουβεντιάσω αφού διαβάσω και το βιβλίο της Κυρίας Γιούλης Κόκκορη από τις ΚΟΥΜΙΩΤΙΚΕΣ εκδόσεις του ΕΥΜΑΡΟΥ. Αλλά ένα ερώτημα το θέτω. Η Μαρία Κόκκορη γράφει στο βιβλίο ότι είχε κάνει έρευνες και για άλλες μορφές καρκίνου πχ του προστάτη πνεύμονα κλπ. Τι έγιναν αυτά; Το βιβλίο είναι γεμάτο πληροφορίες. Για τον τόπο γεννήσεως του. Για τις χώρες και τους συνεργάτες του. Για για για... Ε δεν θα σας τα πω. Όσοι θέλετε να τον τιμήσετε σπεύστε να το αγοράσετε. Η δεύτερη έκδοση του ΚΕΔΡΟΥ είχε λίγες αστοχίες. Πχ οι φωτό δεν είναι πολύ επιτυχιμένες. Εντάξει οκ αυτό που μετράει φίλοι μου αγαπημένοι είναι ένα πράγμα... ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ... Το συστήνω ανεπιφύλακτα. Και το προτείνει ένας τύπος που δεν ανήκει σ' αυτούς που πρωί βράδυ λιβανίζουν τον Παπανικολάου. Που κρατώ αποστάσεις από τα λιβανιστήρια. Οι γυναίκες της ανθρωπότητας του οφείλουν πολλά. Εύχομαι οι άνθρωποι να τον μνημονεύουν πάντα με αγάπη. Όχι όμως ως εικόνισμα. Να μάθουν, να διδαχθούν, να καταλάβουν. Ότι τα καλά θέλουν κόπο και όχι χαβαλέ και πλακίτσα. Την ζωή την αντιμετώπισε με πολύ μεγάλη σοβαρότητα. Τόσο μεγάλη που είναι αντίστοιχα σοβαρή με τα αποτελέσματα που έφερε

23 Απριλίου 2023

BANA MΠΟΥΣΕ ... ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΥΣ... Ή ΑΓΓΕΛΟΚΗΠΟΙ...στο βιβλίο ¨Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ"

Ως τώρα ξέραμε τους Αμπελόκηπους... ως Αμπελόκηπους... Και όμως στα 1854 στο Παρίσι γράφονται και ως ΑΓΓΕΛΟΚΗΠΟΙ... σελ.28... "...Αναφέρονται και ως Αγγελόκηποι και περιγράφονται ως ένα μικρό, πολύ όμορφο χωριό με αμπέλια, πλατάνια και ψηλά κυπαρίσσια. Eygene Yemeniz, Vigage dans le Royaume de Greece Παρίσι 1854 σελ. 26..." το βρήκαμε στις σημειώσεις. Και πιο άνω στην ίδια σελίδα γράφει..."...Φρούτα προμήθευαν στους Αθηναίους οι Αμπελόκηποι, για παράδειγμα πολύ ωραία σύκα, όπως μας πληροφορεί η Σουηδή Φρεντρίκα Μπρέμερ (Fredrika Blremer), η οποία επισκέφθηκε την Ελλάδα και έζησε στην ΑΘήνα από τον Αύγουστο του 1859 μέχρι τον Μάιο του 1862. Το 1839 προσφερόταν προς πώληση στους Αμπελοκήπους ένα περιβόλι 8 στρεμμάτων και είναι ενδεικτικές οι καλλιέργειες που περιείχε, 81 ελαιόδεντρα, 52 μουριές, τρία στρέμματα αμπέλι, λεμονιές, πορτοκαλιές, περγαμηνέες (καρπός τους είναι το περγαμόντο), μηλιές, αχλαδιές, βερικοκιές κ.α. Όποιος είχε χώρο φύτευε οπωροφόρα δέντρα, συκιές και αμπέλια για δική του κατανάλωση..." σελ. 29... "...Την εποχή του τρύγου τα σταφύλια ήταν πολύ φτηνά. Η Λυτ γράφει ότι αγόρασε πολλές οκάδες σταφύλια προς 60 λεπτά...". σελ. 213... "...Μεταξουργεία λειτούργησαν και στην ΑΘήνα και ένα από τα πρώτα ήταν αυτό που εγκατέστησε στο κτήμα του στους Αμπελοκήπους ο Ερρίκος Σκην (Skene). Και σε αυτό τη δουλειά έκαναν φτωχά κορίτσια..." Σελ. 241... "...Την ύδρευση της ΑΘήνας εξασφάλιζε από την εποχή της κατασκευεής του τον 2ο αι. μ.Χ. το Αδριάνειο Υδραγωγείο.... Το τμήμα που διέσχιζε τους Αμπελοκήπους και κατέληγε στην Δεξαμενή στην ΑΘήνα είχε υποστεί βλάβες από τον 13ο αι. και είχε αχρηστευθεί. Το αντικατέστησε νέα γραμμή που ακολουθούσε την οδό Κφηφισίας και τη σημερινή Βασιλίσσης Σοφίας, περνούσε μέσα από την Πλατεία Συντάγματος και έφτανε μέχρι τη συμβοή των οδών Όθωνος και Αμαλίας, στην κρήνη της Μπουμπουνίστρας...." σελ.243... ".... Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης σχεδόν το ήμισυ του αγωγού που είχε αφετηρία τοςυ Αμπελοκήπους χρειαζόταν επισκευή ή ακόμη και ανακατασκευή και για τον σκοπό αυτό εγκρίθηκαν 4,200 δρχ. Το έργο ανατέθηκε τελικά στον εργολάβο Σπυρίδωνα Κυριακό και ύστερα από διάφορες παλινωδίες του εργολάβου, καθυστερήσεις στην εκταμίευση των χρημάτων.... ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 1835..." σελ 246... "... Το καλοκαίρι του 1845 οι πολίτες ζητούσαν να επισκευαστεί και να καθαριστεί ο αγωγός των Αμπελοκήπων στο τμήμα όπου, όπως έλεγαν, είχαν άλλοτε επέμβει οι Τούρκοι και είχαν επιφέρει αλλοιώσεις σφραγίζοντας ένα σημείο, για να ποτίζουν τα περιβόλια τους. Δεν υπήρξε όμως βελτίωση, και το επόμενο καλοκαίρι, τα βράδια, όταν οι κάτοικοι πήγαιναν στις βρύσες, σημειώνονταν φασαρίες και ξυλοδαρμοί..." σελ. 254... "... Την εποχή αυτή κτίζονταν οι πρώτες οικίες στους πρόποδες του Λυκαβηττού. Σε μια από αυτές έμενε ο ιερέας της βασίλισσας, Χάνσεν (Ηανσεν). Στην κορυφή του λόφου υπήρχε ένα εκκλησάκι, στο οποίο το 1859 διάβαζε τη θεία λειτουργία ερημίτης, που σύμφωνα με μαρτυρία της εποχής είχε εμφάνιση ληστή. Για να ανέβει κανείς ως εκεί ΄έπρεπε να ακολουθήσει ένα δύσβατο μονοπάτι και να επιστρέψει πριν νυχτώσει, γιατί δεν υπήρχε ούτε ένας δημοτικός φανός για να διευκολύνει τους περιπατητές..." σελ. 318... "... Το 1860 πάντως υπήρχε δρόμος από την ΑΘήνα για τον Μαραθώνα καλός και επίπεδος, αλλά χωματένιος. Ο ταξιδιώτης ακολουθούσε την οδόι Κηφισίας, άφηνε δεξιά του τη Ριζάρειο ιερατική σχολή και τα κτίσματα της δούκισσας της Πλακετντίας, περιοχή που την εποχή αυτή (1860) ονόμαζαν Ιλίσια, και μετά από λίγο, αριστερά του, τη Μονή Ασωμάτων, και προχωρούσε ώσπου έφτανε στους Αμπελοκήπους, όπου υπήρχαν κτήματα και σπίτια. ΑΠό δε΄δω ακολουθούσε περίπου τη σημερινή οδό Μεσογείων...." Νομίζω ότι είναι περιττοί οι σχολιασμοί...

14 Απριλίου 2023

BANA MΠΟΥΣΕ "Η καθημερινή ζωή στην Ελλάδα του Όθωνα" ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Στην παγκόσμια ιστορική έρευνα, τα βιβλία σε στυλ "η καθημερινή ζωή στο Τιμπουκτού στην εποχή του Λουγκαμπούκου του Γ" είναι πολύ επιμορφωτικά και χρήσιμα. Προσωπικά έχω καταλάβει τόσα μα τόσα πολλά από αυτού του στυλ βιβλία.Θυμάμαι με συγκίνηση πολλά εξ αυτών. Ένα για την Μέκκα, ένα για τις αποικίες των Ελλήνων κλπ
Η ιστορικός ΒΑΝΑ ΜΠΟΥΣΕ μας προσέφερε και το "Η καθημερινή ζωή στην Ελλάδα του Όθωνα", από τις εκδόσεις "βιβλιοπωλείον της Εστίας". Θα μου πείτε τι ενδιαφέρον έχει η ζωή των προγόνων μας στην εποχή του Όθωνα. Εμ, έχει. Πως δεν έχει. Που κάθονταν βρε παιδί μου; Στο πάτωμα; Ή σε καρέκλες; Πως έτρωγαν; Πως αποπατούσαν και που; Ας δούμε κεφάλαια... Η καλλιέργεια της γης, εδέσματα και γεύματα, η αγορά, ζαχαροπλαστική, γλυκαντικά,αλάτι, ενδύματα, υπόδηση, καπέλα φέσια σκιάδια και άλλα, καθαριότητα και καλλωπισμός, υπηρέτες υπηρέτριες και παραμάναες, ασθένειες και υγιεονομική απομόνωση, παραδοσιακά φάρμακα και αποτρεπτικά μέσα, γιατροσόσια και προλήψες... και καμιά 50ριά άλλα θέματα. Η Κυρία ΒΑΝΑ ΜΠΟΥΣΕ δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, έχει ένα αρχείο ΑΠΟΛΥΤΑ σε τάξη. Από εκατοντάδες μέρη της χώρας, σε πλήρη τάξη και ευχριστία. Ταυτόχρονα, έχει σαφή γνώση της αυλής του Όθωνα και των αρχείων του. Αλλά φαντάζομαι ότι και άλλοι ιστορικοί θα έχουν αυτές τις πηγές σε μια κάποια τάξη. Για να γίνει όμως βιβλίο θέλει κότσια, γνώσεις και δεξιότητες. Εκτός όμως αυτού του βιβλίου, έχει και μια συνολικότερη προσφορά, στην ιστορική έρευνα που αποτυπώνεται στην ιστοσελίδα τους, που παραθέτω και αν θέλετε μπορείτε να δείτε. "https://bussedocu.gr/"> Έμεινα έκπληκτος, για τις αντιφάσεις, της καθημερινής ζωής. Επίσης μου έκανε εντύπωση η μεγάλη προσφορά στην χώρα των Βαυαρών. Διαμορφωμένος, με την αντιβαυαρική αντίληψη της 3ης Σεπτέμβρη αρχίζω να βλέπω και την άλλη πλευρά του λόφου. Δηλαδή πως βοήθησαν στην διαμόρφωση της χώρας αυτής οι Βαυαροί. Εντύπωση μου έκαναν οι γνώσεις της, για τον γεννέθλιο τόπο, δηλαδή την Κύμη που αγνοούσα παντελώς. Δηλαδή δεν ήξερα, ότι υπήρχε εβραική γειτονιά. Ή ότι είχαμε ένα ξενοδοχείο στα 1860 στο χωριό Κονίστρες... Κλπ Κάθε ένας από εσάς θα βρει πληροφορίες από τον τόπο του που θα τις αγννοεί μάλλον. Γιατί επιμελώς δεν χρησιμοποιεί γνωστές πληροφορίες του συρμού. Προσέχει τι παρουσιάζει. Και κοίταξε να έχουν μια πρωτοτυπία. Να μην είναι χιλιοειπωμένες. Η λίστα των χωριών, που αναφέρονται είναι μεγάλη. πχ Εξαμίλια Δημητσάνα, Ιθάκη, Ίος, Ιτέα, Καινούργιο Φθιώτιδας, Καπανδρίτι, Κάτω Σάλεσι, Σπάρτη, Υμμητός, Φυλή, Χακλούτισ... Και καμιά 150ριά άλλα μέρη, χωριά ή τόποι... Νομίζω ότι ο Ελληνικός λαός, δικαιούτε να μάθει πως ήταν η χώρα του στην μετάβαση από την Οθωμανική αυτοκρατορία προς το σύγχρονο κράτος της. Και να το μάθει τεκμηριωμένα και σοφά. Προσωπικά την ευχαριστώ για το βιβλίο αυτό. Και εύχομαι να το διαβάσετε όλοι. Θα μάθετε. Και θα ευφρανθείτε

18 Μαρτίου 2023

O ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ Η ΤΕΣΤΟΣΤΕΡΟΝΗ ΚΑΙ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΠΕΡΜΑΤΟΣ.. Μια πάρλα αντρική...

Τι είναι λοιπόν το σπέρμα σου; Τι είναι οι όρχεις σου; Τι είναι το κορμί σου σε τελευταία ανάλυση; Είναι, συνήθως και αυτό κυριαρχεί! ένα ατομικό χαρακτηριστικό;;; Δηλαδή το σπέρμα σου, είναι μόνο δικό σου. Λες και τα 8 δις άνθρωποι δεν έχουν ένα κοινωνικό πρόσημο (α ρε κουλτούρα να φύγουμε). Σαν ατομικό χαρακτηριστικό ως τα 50 με 55 είσαι ακράτητος... Ορμάς και επιβεβαιώνεις τις ορμόνες σου και το πέος σου. Και το κάνεις, μεταξύ μας με βαρβάτες τύψεις, μιας και σου λένε "είσαι φαλοκράτης". Λες και η φύση σου θα έπρεπε να είναι άλλη. Και όμως τι γίνεται μετά; Γιατί δεν στα λένε καθαρά; Τι είναι αυτό που παθαίνει ο προστάτης σου; Είναι κάτι ατομικό; Είναι επειδή δεν έφαγες πασατέμπο; Είναι γιατί δεν εκσπερμάτωνες όταν έπρεπε; Μήπως έφταιγε ότι δεν αυνανιζόσουν; Μήπως ότι;;; Χιλιάδες τύποι εκδοχών σου λένε τι δεν έκανες... Και όμως ο σύγχρονος καπιταλισμός απαντά με ημίμετρα... Σου λένε πχ σε προοδευμένες χώρες ότι σταματάμε μισή ώρα στην εργασία για να αυνανιστούμε. Σε βλέπω μόρτη... Γελάς... Θα έλθεις όμως μετά τα 50 και θα καταλάβεις... Τι θα καταλάβεις όμως; Σου λένε ο σωλήν του προστάτη μεγαλώνει εσωτερικά, η βαλβίς μπερδεύετε πάρε ένα φάρμακο.. Τι είναι αυτό το φάρμακο; Δεν ξέρεις.... Είναι κάτι ελαφρύ... Και όμως είναι το πρώτο φαρμακάκι που σου ρίχνει την πίεση και την τεστοστερόνη. Δηλαδή λιγότερη διάθεση για σεξ... Δηλαδή τέρμα οι γκομενίτσες και τα σούρτα φέρτα... Κοκούνινγκ... Και αρχίζεις τις μετρήσεις με τα νερά... Πόσο αδειάζει η κύστη σου... Πόσο επηρεάστηκαν τα νεφρά σου... Και το σεξ πάει... Σε αφήνει... Και σιγά σιγά αυξάνει το φάρμακο.. Λιγότερο σεξ... Περισσότερη δηλαδή καταστολή της λίμπιντο... Και μετά;; Μετά το σπέρμα σε αφήνει... Δεν το βγάζεις μέσω του πέους σου. Το αποβάλεις μέσω της ουροδόχου κύστεως στα ούρα σου. ΩΣΤΟΣΟ ΟΣΟ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΕΧΕΙΣ ΣΤΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΣΜΟ... Μην τα κάνουμε ίσωμα.. Και μετά ρωτάς τον εαυτό σου. Μα γιατί τα ούρα μου μυρίζουν όπως των άλλων ανδρών όπως πχ του νονού μου ή του θείου μου; Μα από τα φάρμακα το σπέρμα πέφτει στα ούρα σου και χέσε μέσα... Και μετά σου λένε επέμβαση... Και πάει ΠΑΝΤΟΤΙΝΑ το σπέρμα. Μετά θα ουράς κανονικά αλλά σπέρμα γιοκ. Στα ούρα...ΩΣΤΟΣΟ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΣΜΟ. Και μάλιστα έχεις καλύτερη όρεξη αφού δεν λαμβάνεις τους αναστολείς. Αλλά σπέρμα γιοκ... Στην ουροδόχο κύστη. Υπάρχει μια επέμβαση κοντά στα 7,000 ευρώ που ένα δύο χρόνια κάτι κάνεις... Μετά όμως άντε ξανά το χρήμα και δεν ξέρεις τι ακριβώς γίνετα Ωραία στα είπα και στα ξεκαθάρισα... Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΤΟΧΗ; Ας δούμε όμως την κοινωνική δράση των ορμονών.. Μίλαγα σήμερα με την φίλη μου την Μ.Κ. Για τον ρόλο της τεστοστερόνης. Δηλαδή πως η κοινωνία επιβάλλει την καταστολή της μέσω της φαρμακολογίας και της ατομικής οικογενειακής μορφής. Δηλαδή αν υπήρχε μια άλλη κοινωνία, όπου μπορούσες να κάνεις καθημερινό σεξ και η τεστοστερόνη έπεφτε με το σπέρμα σου τι θα γίνονταν;; Αν πχ δεν φορούσες Calvni clain εσώρουχο, στενό μπλουντζίν και δεν καβαλούσες μοτοσυκλέτα και το αναθεματισμένο ποδήλατο; Αν οι όρχεις σου δηλαδή ήταν λεύτεροι; Αν δεν ήταν σε ζέστη; Και οι λαοί που δεν φορούν παντελόνια και έχουν τους όρχεις τους λεύτερους γιατί δεν έχουν τόσο μεγάλα ποσοστά προστάτη;; Πχ όσοι φορούνε κελεμπία; Γιατί όταν πας στο τζαμί και πλένεις τα γεννητικά σου όργανα με δροσερό νερό τι κάνεις στους όρχεις σου; Μα κάτι υγιεινό.... Τουναντίον εδώ στο σήμερα κάνεις τα πάντα, εντός της δυτικής κουλτούρας για να ξευτιλήσεις τα γεννητικά σου όργανα. Στενά εσώρουχα, ζεστά, παντελόνια ζεστά. Κρύο νερό ζαμέ... Στο τέλος τα μπαλάκια σου είναι ζουμπηγμένα. Όρχις... Ορχούμενος.... Και μετά, όσο δεν κάνεις σεξ ή δεν αυνανίζεσαι ξέρεις που πάει η τεστοστερόνη; Μα στο αίμα σου. Πήζει το αίμα σου στην ορμόνη. Γεμίζεις... Και ο προστάτης γεμίζει... Και στο τέλος; Στο τέλος έρχεται η καπιταλιστική ιατρική και σου λέγει... Φάρμακο... Η ζωή είναι φάρμακο. Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ Η ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ ΠΗΓΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Ως ΤΑ 90. Αλλά μην ξεχνάμε ότι πλείστες καταστάσεις βοηθιούνται και από την κοινωνική συμπεριφορά. Και από την ενναλακτική ιατρική. Έτσι όταν το κορίτσι σου, λέγει ότι πρέπει να μου είσαι πιστός, πρέπει να ξέρεις ότι πρέπει να κάνετε κρεββάτι, όσο το απαιτεί η τεστοστερόνη σου. Και η δική της φυσικά διάθεση. Και αν δεν έχει διάθεση; Αυτό δεν θα στο λύσω, η ζωή στο λύνει... Η ατομική ιδιοκτησία στο κορμί του άλλου θέτει και ορμονικά θέματα και κοινωνικά θέματα... Τι άλλο να πω... Μετά είναι η ζήλεια. Και η εκδίκηση. Σε αφήνουν στην αχρηστία εκεί γύρω στα 50 με 55. Και όλη η τεστοστερόνη πάει στο αίμα... Και; Δεν υπάρχει λύση... Μια άλλη κοινωνία θα ορίσει τις ανάγκες μας, με βάση τις ανάγκες μας... ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ... ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ...

08 Φεβρουαρίου 2023

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΤTΑ Ή İskenderun Μια πόλη αγαπημένη....

Aλεξανδράττα ή Iskenderun
 Νέος που λες φίλε μου, μεταξύ 20 και 30 εκεί δα μέσα, είχα πάρει τα καράβια, να βρω "επαγγελαματικό" δρόμο... Ένα καράβι που λες ξεκίνησε και ταξίδευσε στην Μεσόγειο. Μέσα του ήμουν και εγώ. Δόκιμος Ασυρματιστής. Μεσαίο ταγκερ. Είκοσι πέντε χιλιάδες τόνους. Με τα πολλά φτάσαμε στην Αλεξανδρέττα ή Iskenterun. Δύσκολο ταξίδι. Μας έπιασε καιρός. Παρόλο που ήμασταν φορτωμένοι, το πλοίο βυθίζονταν και έβγαινε. Καιρός άγριος. Να φανταστείς μας πήρε δύο τρεις σιδερένιες σκάλες.

Σαν φτάναμε στην Αλεξανδρέτα, ο καιρός κόπαζε σιγά σιγά. Για μένα που ήμουν φρέσκος στα καράβια, κάθε λιμάνι ήταν σπουδαίο. Έτσι έφτασε το μπαπόρο και ανοίχτηκε εμπρός μου μια υπέροχη πόλη. 

Περιέργως είχε έντονο Χριστιανικό και στρατιωτικό ύφος. Στρατιωτικό γιατί τότε ήταν η εποχή του πραξικοπήματος. Παντού φαντάροι. Στα ζαχαροπλαστεία, στα μπουρδέλα (τεράστια οικήματα με αυλή, φρουρά στρατιωτική, πύλη και τα κορίτσια στον πάνω όροφο), στα ξενυχτάδικα (σαν μπουζούκια). Χριστιανικό ύφος γιατί ήταν Χριστούγεννα και είχε η πόλη, έντονη Χριστιανική κοινότητα. Ήταν από την Συριακή Ορθόδοξη εκκλησία. Μεγάλος στολισμός. Άγιοι Βασίληδες, λαμπιόνια κλπ. Με τα πολλά, διασκεδάσαμε, φάγαμε θαυμάσια γλυκά, αγοράσαμε μέλι που δεν έχω ματαφάγει μαζί με κερίθρα. Και το τρομερότερο, ήταν ότι πήρα ένα ολάκερο τελάρο με χταπόδια. Κανείς εκεί δεν έτρωγε χταπόδι. Και τα αντάλλασαν με μια κούτα τσιγάρα. Πήρα το τελάρο και ερχόμενος εδώθε το ένα τρίτο έφυγε για να περαστεί από την σκάλα την Γερμανική στο Πέραμα.... ένεκα γκουχ γκουχ το κάτι τις στους .... άστα να πάνε τώρα... πέρασαν τόσα χρόνια...

Τι θυμάμαι από την πόλη. Το ότι πολλοί ναυτικοί έβγαλαν τα παντελόνια και έκαμναν μπάνιο στην θάλασσα. Ζέστη υπέροχη Χριστουγενιάτικα... Το άλλο ήταν εντός του λιμανιού οι ξιφίες που χόρευαν. Έχετε δει ξιφίες να χορεύουν; Μαγεία. Βγάζουν όλο το κορμί τους στον αγέρα και μέσα στο νερό είναι μόνο οι ουρες τους. Να έχουν βγει ναύτες μούτσοι μηχανικοί να χαζεύουμε τους ξιφίες... Όνειρο...΄

Εν κατακλείδι, μια πόλις όνειρο. Το πικρό ήταν ένα κατάστημα με Ελληνική επιγραφή που πουλούσε δερμάτινα. Ήθελα να πάρω για την Ρίτα την μάνα μου, ένα δερμάτινο. Μπήκα μέσα και του είπα "γειά σου πατριώτη" και μου είπε ψυχρά σ' άπταιστα Ελληνικά "δεν είμαι Έλληνας. Ε ξενέρωσα για την συμπεριφορά του την ψυχρή και πήγα αλλού και αγόρασα... Μια πόλη με γεύσεις. 

Δεν θα μιλήσω για το σήμερα και την καταστοφή που ζούνε οι άνθρωποι εκεί... ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ...

Αγάντα