28 Δεκεμβρίου 2022

Άποψη για το ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του ιδρύματος ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ

 


Όταν κάπου πηγαίνω, έχω την τάση να θέτω μια σειρά από ερωτήματα στον εαυτό μου. "Τι είδα; Είναι καλή η γνώμη μου; Κέρδισα κάτι ή πήγε χαμένος ο χρόνος;"

Μια λαμπερή, θαυμάσια ημέρα, με το γνωστό Αττικό φως, πήγα και εγώ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Κατεβαίνοντας την Συγγρού, με άθλιες πινακίδες, με την ψυχή στο στόμα... καταφέραμε να φτάσουμε. (αυτό με τις πινακίδες είναι τρομακτικό στην χώρα...). 

Το parking ήταν κάτι που το αντιμετώπισα, με αδιαφορία. Ωστόσο θα πω ότι ήταν θαυμαστός ο εξαερισμός, η άφθονη δροσιά στο εσωτερικό του και το κυριότερο το υλικό δαπέδου με συνεπήρε. Νομίζω ότι δεν έχω ματαδεί τέτοιο υλικό. (λόγω επαγγέλματος κοιτώ και τα νέα υλικά). 

Οφείλω να πω, ότι βγαίνοντας από το parking είχα ένα σφίξιμο. Είχα διαμορφώσει στην σκέψη, μια φοβία ότι θα ήταν ένα επιβλητικό κτήριο, που θα εξαφάνιζε με τον όγκο του τον άνθρωπο. Και όμως δεν ήσουν ένα τίποτα. Αν σε κάτι μπορώ να πω ανεπιφύλακτα να πω εύγε στον αρχιτέκτονα Renzo Piano είναι ότι σε κανένα σημείο του οικοδομήματος δεν αισθάνθηκα, ένα μηδενικό. Ήμουν απόλυτα άνετος στον χώρο. Οι όγκοι δεν ήταν επιβλητικοί και δεν εξουδετέρωναν τον επισκέπτη. Για ένα οικοδόμημα, όπου φιλοξενούνται η Εθνική Βιβλιοθήκη και η Λυρική της Σκηνή, πρέπει να το πούμε χωρίς κόμπλεξ. Ναι ο αρχιτέκτονας τα πήγε θαυμάσια.

Η μαθηματική σχέση ανθρώπου με το ταβάνι ήταν 1 προς 2. Δηλαδή δύο φορές το ύψος του ανθρώπου χοντρικά. Αυτό ήταν κάτι πολύ γλυκό. Σε αγκάλιαζε το κτήριο. Δεν σε εξουδετέρωνε. Επειδή δε ήταν πολλά άτομα στην είσοδο, δεν δημιουργούσε τίποτα άλλο παρά την ανθρώπινη παρουσία και όχι το χάος. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Όταν είσαι στην Φιλοσοφική Σχολή ή στην Θεολογική, εισερχόμενος εντός τους σου δημιουργεί το συναίσθημα του ότι είσαι ένα μηδενικό εμπρός στην Φιλοσοφία. Στο Κέντρο Πολιτισμού καθόλου δεν αισθάνεσαι έτσι.

Ακόμα και στην βιβλιοθήκη αισθάνθηκα οικεία και μια γλυκιά αίσθηση να μπω να κάτσω και να αρχίσω το ψάξιμο. Δεν μπορώ να πω όμως ότι αισθάνθηκα όπως στο κτήριο της λεωφόρου Πανεπιστημίου. Όχι δα. Το παλαιό κτήριο είναι κάτι ανεπανάληπτο. Αλλά και το νέο ΩΣ κτήριο μου άρεσε πολύ. Ο φάρος και τα πανοραμικά σκαλιά, είχαν ένα κάποιο ενδιαφέρον. Ιδιαίτερα ο φάρος και μάλιστα η πλευρά προς το Φάληρο. Η θέα της θάλασσας, τα fin που οι νέοι μάθαιναν ιστιοπλοΐα, ήταν μαγική. Το γαλάζιο στην απόλυτη καθαριότητά του.

Το θέαμα της τεράστιας πισίνας με το σιντριβάνι και την μουσική, είναι θαυμαστό. Το νερό, αυτό το αρχέγονο συστατικό της ζωής, πάντα γεμίζει την σκέψη μας. Εκεί συνάντησα και το υπέροχο θέαμα ενός παλαιού τρόλεϊ.  Ενός Σοβιετικού οχήματος της παλαιάς Αθήνας και του Πειραιά. Πλήρως ανακαινισμένο. Ατυχώς χωρίς καμιά ένδειξη. Ο κόσμος το βλέπει μη γνωρίζοντας ότι αυτά ήταν Σοβιετικά και αποκτηθέντα ανταλλασσόμενα με λεμόνια πορτοκάλια και άλλα εσπεριδοειδή. Ήταν κάτι παράταιρο. Έτσι στον χώρο για να υπάρχει. Ακόμα και η μάρκα το λογότυπο του οχήματος δεν εξηγούνταν. Τίποτα. Ένα κίτρινο ανώνυμο πράγμα ριγμένο στον χώρο. 

Κάτι που μου άρεσε ήταν τα πολλά σημεία καφέ. Πιστεύω ακράδαντα ότι η λογική του Έλληνα είναι τα καφέ και τα καφενεία. Εκεί αναλύουμε το τι βλέπουμε. Πήγα και στο πάρκο. Εντάξει είναι ακόμα νωρίς. Τα φυτά μικρά και φρέσκα. Θέλουν τον χρόνο τους. Κάτι που μου άρεσε ήταν το χώμα. Νομίζω ότι υπάρχει χρόνος για να βελτιωθεί.  Μπορεί στο μέλλον να γίνει ένας μικρός βοτανικός κήπος που θα μορφώσει τον κόσμο πχ στα βότανα. Χώμα πολύ. Με ωραίο ΘΑΥΜΑΣΙΟ χαλικάκι. Ειλικρινά που τα βρήκαν; Εντυπωσιακό υλικό. Τα διάφορα παιχνίδια κλπ δεν ξέρω δεν έχω παιδί και άποψη δεν έχω. Το απολάμβαναν όμως οι ποκοπίκοι...

Το φάουλ....
Αυτό που μου άφησε λοιπόν αρχιτεκτονικά ο χώρος είναι κάτι το θετικό. Παράταιρα πράγματα υπήρχαν. Πχ μια στρογγυλή κατασκευή που δεν κατάλαβα τι χρησίμευε... Το τρόλεϊ. Το παγοδρόμιο με τις τέντες επίσης δεν μου άρεσαν. Όμως άρεσαν στα παιδιά και τους γονείς που έκαναν ουρά. Οπότε περισσεύει η γνώμη μου.

Το ποιος ήταν ο Νιάρχος το γνωρίζουμε. Δεν είναι όμως το θέμα μας ο παλαιός εφοπλιστής. Το θέμα είναι τη αρχιτεκτονική. Και η σχέση του με τον άνθρωπο. Πχ στο Μέγαρο Μουσικής υπάρχεις ως ένα σκουληκάκι στον χώρο.

Δεν θέλω να έχω άποψη επί παντός επιστητού. Μεταφέρω τα συναισθήματά μου. Θα σας πω κάτι με πάσα ειλικρίνεια. Θέλω να χαθώ στην βιβλιοθήκη και να αρχίζω μελετώ... 

Τέλος είναι το θέμα... Πως πας... Δεν ξέρω αν έχει συγκοινωνία... Πάντως αν δεν έχει είναι θέμα το χρήμα στο parking.... Μεγάλο θέμα...




14 Δεκεμβρίου 2022

Το μέντιουμ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ σε νέες περιπέτειες... Ανακαλύπτει τον ή την δολοφόνο του δημοσιογράφου ΠΟΛΚ.... Στην εποχή του εμφυλίου





Σε βαθιά "ύπνωση" τι να πεις...

Τα πράγματα είναι τραγικά. Από μια άποψη είναι κωμικά και χαρούμενα. Ο αρχηγός της Χωροφυλακής, ο ήρως της "πατάξεως" των κομμουνιστών στο Μακρυγιάννη, ο Σαμουήλ, αναλαμβάνει να μάθει τον δολοφόνο του Αμερικάνου δημοσιογράφου Πολκ, από την πατριώτισσα μου, μέντιουμ Κασσάνδρα. Τώρα αυτό είναι κωμικό από μόνο του. Πως δεν πήγε σε μάγισσα, σε χαρτορίχτρα... Πως δεν πήγε σε καφετζού, ο αρχηγός... 

Όμως δεν ήταν αστείο... Άνθρωποι φυλακίστηκαν τζάμπα και βερεσέ. Ο ΠΟΛΚ δολοφονήθηκε. Και οι κουτοπόνηροι "αρχηγοί" κορόιδευαν τον εαυτό τους και τα "Αμερικανάκια", με μέντιουμ.... Θα μου πεις το έχαψαν οι Αμερικάνοι; Δεν φρονώ. Απλά ήθελαν την χώρα να μην γίνει "κομμουνιστική" οπότε, κατάπιαν, μέντιουμ και άλλα γραφικά. Εδώ μια σύνοψη της υπόθεσης ΠΟΛΚ

https://www.thessalonikiartsandculture.gr/thessaloniki/istories/i-dolofonia-toy-tzortz-polk-kai-i-megali-provokatsia/

Πάντως είναι πολύ ωραίο. Ο αρχηγός της Χωροφυλακής, ο σταθμάρχης των Αμερικάνικων μυστικών υπηρεσιών και ο Τανάγρας (ο εμπνεύσας τα πάντα περί των μέντιουμ στην χώρα) κάθονται στο σαλονάκι, και περιμένουν να κοιμηθεί το κορίτσι και το ρωτάνε... 

Προτομή του Γ. Σαμουήλ 





 "βλέπεις τον ΠΟΛΚ;"

 "ναι τον βλέπω είναι σ' ένα λιβάδι με αγελάδες"

 "πες του αν ξέρει ποιος τον δολοφόνησε"

 "ωχ ανάθεμα μπήκε ένας ταύρος και μου χαλάει την   επαφή... ξουτ ξουτ..."

Οι δύο μέντιουμ.
Αριστερά η Ζακυνθινού και δεξιά η Σ. Κασσάνδρα σε μικρή ηλικία.
Πέρασε "σχολείο" 


Τώρα αυτό είναι ένα υποθετικό σενάριο δικής μου έμπνευσης. Αλλά πείτε μου, σοβαρά τώρα. Είναι δείγμα σοβαρής χώρας αυτά τα πράγματα; Πόσο Αμερικανάκια; Οι Έλληνες που κυβερνούσαν, οι πλούσιοι που τους τάιζαν, πως τους άφηναν και έκαναν τέτοιες αρλούμπες;

Αλλά ας επιστρέψουμε στην εύθυμη πλευρά. Τι θέτε σοβαρότητα; Οκ... Το μέντιουμ Κασσάνδρα, που είναι από την Κύμη ή από κάπου εκεί στα πέριξ (όπως λένε) είχε  διελευκάνει και μια ληστεία στην περιοχή της Κύμης, στο χωριό Οξύλιθος. Πλήρης περιγραφή εδώ...

 http://akrat.blogspot.com/2019/08/kymh.html...   

Από το περιοδικό αυτό βρήκα τις καθαρές
 φωτό


 Είναι προφανές ότι η Σοφία Κασσάνδρα είναι η   καλύτερη  μαθήτρια του Τανάγρα. Τι δεν ξέρετε ποιος   ήταν; Ντροπή https://www.mixanitouxronou.gr/aggelos-tanagras-o-quot-pateras-quot-ton-psychikon-ereynon-poy-exigise-ta-fantasmata-i-theoria-toy-gia-to-fainomeno-mandela-effect/



 Ο ΠΟΛΚ δολοφονήθηκε και ακόμα και σήμερα δεν   ξέρουμε ποιος τον έφαγε. Θα συναντούσε τον ΜΑΡΚΟ   ΒΑΦΕΙΑΔΗ. Αλλά χέρι ύπουλο, δεν τον άφησε να πάρει   την συνέντευξη. Έστησαν και έσυραν σε δίκες   κομμουνιστές. Τα φόρτωσαν όλα σ' αυτούς, έστω και αν   δεν ήταν στην χώρα ένας εξ' αυτών. Τες πάντων...   Κουμουνιστάς θα πιστεύουμε; Ας δούμε πως η Σοφία   Κασσάνδρα, επιβεβαιώνει το στήσιμο των   χωροφυλακίστικων θεωριών."

ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΙΝ ΠΟΛΚ

Κατά τας ανακρίσεις επίσης δια την δολοφονία του Αμερικάνου δημοσιογράφου Πολκ η Ελληνική Εταιρεία Ψυχικών Ερευνών συνέβαλε αποτελεσματικώς. Το περιστατικό μας το αφηγείται η Κασσάνδρα.  Ένα από τα καλύτερα μέντιουμ της εταιρείας η οποία έλαβε μέρος υπνωτισθείσα η ίδια.

Την εποχή εκείνην, μας λέει η Κασσάνδρα επεσκέφθη  την εταιρίαν ο τότε αρχηγός Χωροφυλακής κ. Σαμουήλ και παρακάλεσε τον κ.  Τανάγραν υπό αυστηροτάτη εχεμύθειαν λόγω του εθνικού χαρακτήρος που προσελάμβανε η  υποθέσις  Πολκ, να χρησιμοποιηθούν μέντιουμ εις την διερεύνησιν της αλήθειας.

Ο κ. Σαμουήλ μάλιστα έφερε μαζί του και το πέτσινο σακκάκι που εφόρει κατά την στιγμήν της δολοφονίας του ο Αμερικάνος ανταποκριτής .

Ο  κ. Τανάγρας πολύ ευχαρίστως εδέχθη και εχρησιμοποίησε εμένα ως μέντιουμ. Θυμάμαι τότε ότι έκανε εξαιρετικήν εντύπωση τόσο εις τον κ. Σαμουήλ όσον και στον κ. Τανάγραν το γεγονός του φαινομένου που εξηγούσα επίμονως ή εις τον υπνωτιστήν μου. Έβλεπα μία γριά  η οποία εμφανίζετο ενεργώς γύρω από το περιβάλλον του εκτελεσθέντος  Αμερικανού. Την ίδια  απάντηση αν θυμάμαι καλά έδωσαν και άλλα μέντιουμ όπως η Κωνσταντία και η Ζακυνθινού.

Βέβαια κατ’ αρχήν δεν εδόξη σημασία, διότι εις μίαν συνταρακτικήν υπόθεσιν  δολοφονίας καλώς προμελετηθείσης και εκτελεσθείσης  τότε, δεν μπορούσε να έχει θέση μία γριά. Φανταστήτετε όμως την έκπληξή όλων όταν σε λίγες ημέρες επληροφορήθημεν  ότι η γριά μητέρα του συλληφθέντος δημοσιογράφου Στακτοπούλου είχε ενεργόν ανάμιξη εις το έγκλημα και ετέλει εν γνώσει των εγκληματικών ενεργειών του υιού της"

Χέρι χέρι, με την χωροφυλακή, οι παραφυσικές δυνάμεις... Αμ πως... Με τούτα και με δαύτα έπειθαν τον κουρασμένο κόσμο και πουλούσαν ;;; μούρη και στα Αμερικανάκια...

Αφορμή για αυτά δόθηκαν, επειδή βρήκα φωτογραφίες πριν την κατοχή, για την Σοφία Κασσάνδρα και την Ζακυνθινού. Η υπόθεση όμως καταντά σφόδρα εκνευριστική διότι ο Στακτόπουλος έμεινε φυλακή ως το 1960 και ο άνθρωπος φώναζε ως το τέλος ότι ήταν ΑΘΩΟΣ. Όμως τα μέντιουμ είχαν ΟΜΟΦΩΝΩΣ μιλήσει.... Βρε δεν πάνε να κουρεύονται μέντιου, αρχηγοί και λοιπές δυνάμεις του ΣΚΟΤΟΥΣ και της καταστροφής...

Από εφημερίδα της εποχής