Έκπληκτος, ανακάλυψα, πολλά μαργαριτάρια. Περίεργα ονόματα, ψευδώνυμα ή ότι άλλο θέλετε... Γιατί ο Αντώνης ΧΟΥΝΤΑ Κλόκα, είναι ένα μυστήριο πράγμα.... Αμ η Σουσούνα, ή η Μάρλα η Τουτουδίτζα είναι πως να το κάνουμε σούπερ σπάνια ονόματα...
Έχοντας μια ομάδα, ιστορική για την περιοχή, που γεννήθηκα βρέθηκα σε δύο κείμενα που μου γέννησαν μεγάλες απορίες, περί πολλαπλών ζητημάτων.
Πως λέγονταν, οι Έλληνες; Και εντάξει, οι άνθρωποι που γεννιούνται εντός τιμαρίου (τσιφλικιού) δεν χρειάζονταν επώνυμα. Οι άλλοι; Αυτοί που ταξίδευαν; Πως βεβαιώνονταν οι άνθρωποι; Είχαν ταυτότητες; χαχα...
Επί αυτών των αναπάντητων ερωτημάτων, δεν φρονώ, ότι θα βρω απαντήσεις εύκολα. Ωστόσο το ένα κείμενο είναι τρόπον τινά, εκκλησιαστικό... Οι Κουμιώτες, έστειλαν στο Άγιο Όρος, από τα αμπέλια τους, την σταφίδα ετησίως. Προς χάριν του πολιούχου Όσιου τους στο έτος 1803. (την σελίδα την βρήκαμε στο ΑΡΧΕΙΟ ΕΥΒΟΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ).
Δεν είναι θέμα για το χωριό μου. Είναι ένα γενικότερο θέμα, γιατί είναι μυστήριο να στέλνει στους μοναχούς η Σουσούνα, ή ο υιός του ντουμάνη χαχα πεσκέσι στον Όσιο... Ή η Κύμη είχε προχωρημένο χιούμορ.... ¨Η ότι ήθελε ο καθένας έβαζε. Ή εμείς είμαστε παν άσχετοι και δεν ξέρουμε την ιστορία... Και πάμε με τα σημερινά δεδομένα.
Πάντως ο αγαπημένος μου είναι ο Κωνσταντής ο ντιλμποι... Άκου πεσκέσι στον Όσιο Συνάδωνα από τον ντιλμποι... χαχα
Το άλλο κείμενο, είναι από την έρευνα στο ΜΝΗΜΩΝ του Κρεμμυδά, για ένα προεπαναστατικό σκαρί. Εκεί βρήκαμε τον άλλο φοβερό... Τον Αντώνη τον ΧΟΥΝΤΑ Κλόκα... Τρέχα γύρευε...
Τώρα βλέπουμε στην Εύβοια ότι υπάρχουν πολλά ονόματα με κατάληξη -ΑΚΗ... Ή ήταν Κρητικοί, ή δεν ξέρω τι είναι αυτό το πράγμα.... Άντε βρες... Μήπως αυτό που έλεγαν, ότι οι Οθωμανοί έβαζαν το -ΆΚΗΣ σαν κατάληξη, σε όσους ήθελαν να υποτιμήσουν; Ή το έκαναν οι ντόπιοι; ΑΓΝΟΩ. Αυτές είναι δουλειές βαρβάτες... Άντε βρες...