Ο akrat !!!!!! έχει την τιμή να παρουσιάσει την πρώτη τω
κόσμο διαδικτυακή ψηφοφορία και συζήτηση... Θέτει τον πάσα ένα έμπροσθεν
ιστορικών ζητημάτων και θέλει όπως όλοι μας ψηφίσωμεν με καθαρώς υποκειμενικά,
κριτήρια. Τα θέματα θα τα ορίσει ο οργανισμός
ΑΚΡΑΤΙΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ !!!!!!!!! (με
έδρα τες νήσους ΚΕΥΜΑΝ).
Η νέα αυτή μορφή συγχρόνου αντιλήψεως, της ιστορικής
επικοινωνίας, καλείτε ΕΝΣΤΡΦ τα οποία αρχικά θα αποδοθούν εις κοινήν θέαν λίαν
συντόμως..... Αποτελούν μυστικό ΦΥΣΙΚΑ κώδικα, όστις θα συνενώσει το έθνος,
γύρω από μια χαλύβδινη επετειριακήν αντίληψιν υποκειμένων και επαρμένων και
τέλος εισηγμένων ουσιαστικών θεμάτων.... Ελπίζω μόνο... η πλήρης σαφήνεια που
διακατέχει το bplog μας να γίνει κοινωνός και κοινωνία. πασών των Ελλήνων...
Πρώτη ψηφοφορία.... το ιστορικό της πλαίσιο...
Η γνωστή (μόλις τελευταία την ανακάλυψα και αισθάνομαι
ευτυχής) Ελισάβετ Α. Ζαχαριάδου στο εκπληκτικό βιβλίο της
αναφέρει :
«....Το τελευταίο εξάμηνο πριν την Άλωση η κατάσταση οξύνθηκε
ιδιαίτερα. Στην βυζαντινή πρωτεύουσα ξέσπασαν διάφορες ταραχές, οι οποίες φαίνεται
πως άρχισαν όταν κατέφθασαν, τον Νοέμβριο του1452, δύο καρδινάλιοι, απεσταλμένοι
του Πάπα. Η μεγάλη μάζα του λαού διαπνεόταν από ζωηρά εχθρική διάθεση και πολλοί
ξεχύθηκαν στους δρόμους για να διαδηλώσουν την αντίθεση τους προς τους Ρωμαιοκαθολικούς.
Από τότε κι ως την εκπόρθηση της Πόλης από τα στρατεύματα του Μωάμεθ Β' δεν αμβλύνθηκε
η εχθρότητα ανάμεσα σ' αυτούς που υποστήριζαν την συνεργασία με την Δύση, τους Ενωτικούς,
και σ' αυτούς που την απέρριπταν αδιαφορώντας για τον τουρκικό κίνδυνο, τους Ανθενωτικούς.
Ο ναός της Αγίας Σοφίας, όπου λειτούργησαν οι απεσταλμένοι του Πάπα, ήταν στα μάτια
των Ανθενωτικών καταφυγών δαιμόνων ή βωμός ελληνικός ή Ιουδαίων συναγωγή.....»
ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟ
Ήταν η Αγία Σοφία.....
Α) καταφυγών δαιμόνων ή
Β) βωμός ελληνικός ή
Γ) Ιουδαίων συναγωγή.
Για το Α ή Β ή Γ ψηφίζετε αντιστοίχως....
ΕΡΩΤΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ
Στις διαδηλώσεις με ποια πλευρά θα είσαστε ;
Α) Με τους Ενωτικούς ή
Β) με τους Ανθενωτικούς ;
Για το Α ή Β ψηφίζετε αντιστοίχως...
Παρακάτω δεν έχει άλλη ψηφοφορία... Προς τέρψην του
κοινού διαθέτω κομμάτια του εν λόγω βιβλίου το οποίο ΠΡΕΠΕΙ να το έχετε στην
βιβλιοθήκη σας.... Άντε μου τα πρήξατε... με τις ψηφοφορίες....
1. Μπεράτι του Βαγιαζήτ Β'.
1483, 9-18 Απριλίου
: 888, τελευταίο δεκαήμερο του Ρεμπή ουλεββέλ.
Αντίγραφο κεκυρωμένο, Άθως : Αρχείο Ιεράς Μονής Βατοπεδίου.Διαστάσεις :
0,790 x 0,143 μ.Φωτογραφία αρ. Ια-Ιδ.
Αντίγραφο του σουλτανικού και ηγεμονικού διατάγματος, που
έγινε από τον φτωχό Σεράτζ γιο του Ταγίμπ, μουλά τοποτηρητή στην πόλη τηςΚωνσταντινούπολης.
Ας τους συγχωρήσει ο Θεός. Ο ορισμός του αυτοκρατορικού σήματος και του ευδαιμονικότατου
διατάγματος - ας το προστατεύσει ο Μεγάλος Θεός ως την ημέρα της ανάστασης των νεκρών
- είναι ο εξής. Τώρα, ο κομιστής του τιμημένου μου διατάγματος, ο Συμεών έχοντας
διορισθεί Πατριάρχης στην θεοφρούρητη Κωνσταντινούπολη και υπεύθυνος να παραδίδει
στο ηγεμονικό μου θησαυροφυλάκιο κάθε γιορτή των Χριστιανών 2.000 φλουριά, να έχει
στην εξουσία του τον διορισμό και την παύση στα βιλαέτια Ηράκλειας, Γάνου
(Tekir-dagi), Σηλυβρίας, Αίνου, Αδριανουπόλεως, Μήδειας, Σωζοπόλεως, Αγχιάλου, Μεσημβρίας,
Βάρνας, Φιλιππουπόλεως, Σόφιας, Τιρνόβου, Σερρών,Ζίχνας, Δράμας, Θεσσαλονίκης, Βέροιας,
Τρικκάλων, Αθηνών, Πόρου (Porös),
Κορίνθου, Παλαιών Πατρών, Αρκαδίας, Μυστρά, Ιωαννίνων, Βιζύης,
Αυλώνος, Σιλιστρίας, Βιδινίου, Τραπεζούντος, Σταυρού (Istavros), Χαλκηδόνος, Νικομήδειας,
Νικαίας, Κυζίκου (Aydmajik), Προύσης, Αγκύρας, Αμασείας, Σεβάστειας (Sivas), Αλατζάχισαρ,
Ατταλείας, Ικονίου ; (Egridir), Ααοδικείας (Tonguzlu), Μιλήτου (Baiai), Εφέσου
(Ayasolug), Σμύρνης, Γάγγρας, Μυτιλήνης, Μηθύμνης (Molinos), Λήμνου, Ίμβρου, Ευρίπου
(Egriboz), Χίου (Sakiz), Κρήτης (Krati), Ρόδου ([AJrodos), Βλαχίας (Eflak), Μολδαβίας
(Bogdan), Γοτθίας (Aleksi), Ρωσίας, Καφά, Κερασούντος, Ριζαίου (Rizova).Ο παραπάνω
Πατριάρχης, ώσπου να πεθάνει, να είναι ο έγκυρος Πατριάρχης. Αλλά, αν ενεργεί αντίθετα
προς τις δικές τους θρησκευτικές πρακτικές, η συνάθροιση των μητροπολιτών με σύμπνοια
να τους, κάνει ανάκριση και, αν είναι άξιος να παυθεί, να διορισθεί Πατριάρχης κάποιος
άλλος, τον οποίο να εκλέξουν.Όσοι γίνονται μητροπολίτες και επίσκοποι προηγουμένως
να δίνουν στην αυλή μου το εθιμικό δώρο, το οποίο συνήθιζαν να δίνουν στην αυλή
μου. Ποτέ κανένας να μην εμποδίζει κι αποσοβεί. Συνοπτικά, στην Λύση (Rumili) και
στην Ανατολή (Anadolu), οπουδήποτε συνήθιζαν να εξουσιάζουν κατά το παρελθόν αυτοί
που ήσαν Πατριάρχες, και αυτός επίσης να εξουσιάζει και εκτός από αυτόν κανείς να
μην υπεισέρχεται και να μην ανακατεύεται για το χρέος των εκκλησιών ανάμεσα στον
Πατριάρχη και τους μητροπολίτες και τους παπάδες. Κανείς να μην υπεισέρχεται ανάμεσα
τους και εμποδίζει οτιδήποτε κι αν κάνουν. Να είναι στην εξουσία του οι μητροπολίτες,
οι επίσκοποι, οι ηγούμενοι, οι παπάδες, καθώς και τα βακούφια, αμπέλια, κήποι, τόποι,
αγιάσματα, πανηγύρια, μύλοι, που είναι προσαρτημένα σε εκκλησίες. Εκτός από τον
ίδιο και από αυτούς που όρισε, κανένας Μουσουλμάνος ή άπιστος να μην παρεμβαίνει,
είτε είναι από αυτή τη μεριά, είτε είναι απότην άλλη μεριά είτε είναι στα νησιά.
Τα παραπάνω μέρη να είναι στην εξουσία του, με τον τρόπο που αναφέρθηκε. Να παύει
όποιον θέλει και στη θέση του να διορίζει όποιον θέλει στις εκκλησίες, που αναφέρθηκαν.
Αν πεθάνουν Πατριάρχες ή μητροπολίτες ή παπάδες ή Πατριάρχες ή ένας καλόγερος, και
αν έχουν κάνει οποιαδήποτε διαθήκη, να γίνεταιδεκτή. Κι αν από αυτούς που αναφέρθηκαν
πεθάνει ένας καλόγερος ή ένας παπάς χωρίς να αφήσει κανένα κληρονόμο, σε περίπτωση
που τα υπάρχοντα του είναι παραπάνω από 5.000 [άσπρα] να κατακρατούνται για μένα.
Ποσό κατώτερο των 5.000 [άσπρων], να το παίρνει ο Πατριάρχης, που αναφέρθηκε, και
να το νέμεται. Ως προς το ζήτημα αυτόνα μην επεμβαίνει ο μεβκουφτζής.
Αν μια γυναίκα φύγει κρυφά από τον άνδρα της κι αν ένας άπιστος
πρόκειται να χωρίσει την γυναίκα του, ή ένας άπιστος πρόκειται να παντρευθεί, στις
τελετές που έχουν σύμφωνα με τις συνήθειες τους, και στις κληρονομιές των απίστων
σύμφωνα με τις συνήθειες τους, κανείς να μην μεσολαβεί εκτός από τον Πατριάρχη.
Χωρίς αυτόν κανένας άπιστος να μη συνάπτει γάμο σύμφωνα με τις θρησκευτικές πρακτικές
τους, και να μη χωρίζει, και να μη γίνεται δεκτός στην εκκλησία. Κανείς να μήν υπεισέρχεται
στην κληρονομιά που έκανε ο Πατριάρχης, εκτός από τον Πατριάρχη που αναφέρθηκε.
Να νέμεται και αυτός με οποιοδήποτε τρόπο συνήθιζαν να νέμονται οι Πατριάρχες πριν
από αυτόν. Οι εκάστοτε καδήδες, πρέπει να παίρνουν αποφάσεις να παραδίδουν τους
φόρους που συσχετίζονται με το Πατριαρχείο, οποιοιδήποτεκι αν είναι στο κάθε βιλαέτι.
Κανείς να μην κάνει έναν άπιστο με τη βία Μουσουλμάνο. Κανείς να μην ανακατεύεται
στις υποθέσεις που είναι στην αρμοδιότητα του Πατριάρχη. Να νέμεται και αυτός την
εκκλησία που ονομάζεται Παμμακάριστος (Barmakaristi) μαζί με την περιοχή της, και
τις εκκλησίες που είναι μέσα στην περιοχή της και που ονομάζονται Αγιο {ς} Γιάννης
και +;ρσο;η+, και τα προσαρτημένα αμπέλια και σπίτια και μύλους, με τον ίδιο τρόπο,
με τον οποίον συνήθιζαν να τα νέμονται οι Πατριάρχες πριν από αυτόν και να είναι
ελεύθερος και απαλλαγμένος [muaf vemusellem]. Αν έρχονται σιτηρά και μούστος από
ένα βιλαέτι στο μοναστήρι [της Παμμακάριστου], κι αυτά να μην πληρώνουν τελωνειακό
φόρο (giimrük) και να είναι απαλλαγμένα.
Ο Πατριάρχης
που αναφέρθηκε να μην προσκομίζει με δυσκολία τα 2.000 φλουριά που δίνονται στο
ηγεμονικό μου θησαυροφυλάκιο. Ο καθένας να βοηθεί σύμφωνα με την κατάσταση του.
Ως προς το ζήτημα αυτό κανένας με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, έτσι ή αλλιώς, να
μην ανακατεύεται και να μην παρεμβαίνει. Ο παραπάνω Πατριάρχης είναι ο έγκυρος Πατριάρχης
και το αξίωμα του δεν θα δοθεί σε κάποιον που δίνει περισσότερα.
Σύμφωνα με τουςόρους αυτούς είχε και πριν δοθεί αυτοκρατορικό μου διάταγμα. Τώρα τον
κάνω και πάλι τον έγκυρο Πατριάρχη, έδωσα αυτό το αυτοκρατορικό μου διάταγμα και
διέταξα. Από δώ κι εμπρός να πατριαρχευει κατά τον τρόπο, ο οποίος αναφέρθηκε, και
καθ' όσο διάστημα παραδίδει κάθε χρόνο στο ηγεμονικό μου θησαυροφυλάκιο τα
2.000 φλουριά, τα οποία αναφέρθηκαν, να μη γίνεται παράβαση στις παραπάνω διατάξεις,
να μην παρενοχλείται και να μην γίνεται παρέμβαση. Αυτά να γνωρίζουν. Να έχουν εμπιστοσύνη
στο τιμημένο μου σύμβολο. Γράφηκε κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Ρεμπή ουλ-εββέλ
το έτος888 [1483, 9-18 Απριλίου ].Στην κατοικία της Αδριανούπολης.
«....Κατά την Τέταρτη Σταυροφορία οι πολεμιστές, που
είχαν ξεκινήσει από διάφορες χώρες της Δυτικής Ευρώπης για να πολεμήσουν τους
Μουσουλμάνους στους Αγίους Τόπους, άλλαξαν τον στόχο τους και τον Απρίλιο του
1204 εκπόρθησαν την Κωνσταντινούπολη.
Επί τρεις μέρες λεηλάτησαν, έσφαξαν και κατέστρεψαν
ανοίγοντας ακόμα και τάφους. Ο βυζαντινός λόγιος Νικήτας Χωνιάτης, αυτόπτης
μάρτυρας των τραγικών γεγονότων, συνέκρινε τους δυτικοευρωπαίους στρατιώτες με
τους Σαρακηνούς για να παρατηρήσει πως οι δεύτεροι έχουν περισσότερη ανθρωπιά.
Η παρατήρηση αυτή του Χωνιάτη ίσως να σημαδεύει την
έναρξη μιας μεταστροφής του βυζαντινού ανθρώπου, που αρχίζει να
προσανατολίζεται προς τον ισλαμικό κόσμο. Ένα από τα αποτελέσματα που είχε η
Τέταρτη Σταυροφορία, ίσως μάλιστα το σπουδαιότερο ως προς τις μακροπρόθεσμες
επιπτώσεις, ήταν πως επέφερε την προσέγγιση ανάμεσα στους Βυζαντινούς και τους
Σελτζούκους Τούρκους, τους κυρίαρχους του μεγαλύτερου μέρους της Μικράς Ασίας
από το
1071....»
«... Συνοπτικά εξέφρασε την άποψη των Ανθενωτικών μέσα στην
πολιορκημένη βυζαντινή πρωτεύουσα ο μέγας δούκας και μεσάζων, ο Λουκάς Νοταράς,
όταν πρόφερε την φράση
κρειττοτερον εστίν είδέναιεν εν μέση τη πόλει φακιόλιον
βασιλεΰον Τούρκων η καλύπτραν Λατι-νικην....»
Τα λόγια αυτά ακούστηκαν σαν απάντηση στους πανικόβλητους
Κωνσταντινουπολίτες που, αντικρύζοντας τα πολυάριθμα τουρκικά στρατεύματα να
περικυκλώνουν την πόλη τους, άρχισαν να λένε πως θα ήταν προτιμότερο να
παραδοθούν στους Λατίνους....»